×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

در زندگی ما انسان ها هیترهای خانگی و صنعتی در نمونه های مختلف بسیار تاثیر گذار بوده و نقش اساسی دارند. هیترهای حرارتی در ساده ترین و مهمترین کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند و اگر قرار است برای خرید و فروش انواع المنت یا تولید و ساخت هیتر برقی و نگهداری این تجهیزات گرمایی اقدام کنید باید از مشاوره های دقیق و اصول حرفه ای استفاده نمایید.

المنت کمربندی یا المنت تسمه ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و البته باید با کیفیت مناسب به منظور عملکرد بلند مدت در دمای بالا تولید گردد. طراحی المنت های کمربندی با کویل های مارپیچی بوده است بگونه ای که اتصال آنها به واسطه عایق های سرامیکی که به یکدیگر قفل شده، امکان پذیر می شود. المنت کمربندی (المنت تسمه ای) شامل دو نمونه المنت سرامیکی کمربندی و المنت میکایی کمربندی می باشد.

نکته) المنت کمربندی با نام های دیگری نظیر المنت تسمه ای یا المنت حلقه ای نیز شناخته می شود و همانند دیگر المنت ها تولید آنها از جنس استیل، میکا، کروم، نیکل و… است.

المنت چیست و کاربرد آن

المنت ها بر اساس نوعی که دارند کاربردهای متفاوتی نیز داشته اند اما به صورت کلی کاربرد بیشتر المنت کمربندی در دستگاه های تزریق پلاستیک و در صنایع بسته بندی مواد غذایی است. در صنعت پلاستیک از المنت های کمربندی یا المنت های تسمه ای به منظور گرم نمودن انواع قالب، قالب تزریق، کاربرد در ماشین اکستروژن، گرم نمودن دستگاه غلطک لاستیکی و… استفاده میگردد.

با توجه به نوع کاربرد آنها در ابعاد و اندازه های متفاوتی ساخته می شود و به صورت کلی به منظور گرم نمودن مخزن های استوانه ای، تزریق آلومینیوم و صنایع ذوب از المنت صنعتی کمربندی استفاده می گردد.

قبل از اینکه از المنت استفاده شود باید شرایط محیطی و کاربرد آن به صورت دقیق معین گردد و بعد از آن متناسب با این شرایط اندازه و ساختار المنت طراحی و به منظور هدف خاص تولید می گردد.

  • توان خروجی المنت سرامیکی از ۰.۶ تا ۱.۶ برابر از حالت عادی بیشتر می باشد چرا که تولید آن به واسطه روش خم سیم معمولی میکا انجام نمی شود. یکی از رایج ترین انواع المنت گرمایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد المنت سرامیکی است. چند نمونه از المنت های برقی شامل هیتر حلقه ای، مادون قرمز و ضد اسید می باشد.
  • به منظور گرمایش در المنت میکایی کمربندی از سیم آلیاژی نیکل کروم با کیفیت بالا استفاده میشود. ساخت این نوع المنت ها بر اساس سفارش و اندازه مورد نیاز مشتری انجام می شود اما باید به صورت صحیح توان المنت میکایی ۲.۳ تا ۳ وات بر سانتی متر مکعب باشد؛ در غیر اینصورت کاهش میزان عمر المنت را به دنبال خواهد داشت.

مزیت المنت تسمه ای و المنت سرامیکی

  • المنت تسمه ای (المنت کمربندی) میکایی دارای مزیت های نظیر مقاومت دی الکتریک، مقاومت در مقابل فشار زیاد، عمر طولانی، تقارن گرمایش، قابلیت های پایدار، سرمایش سریع المنت، پیکربندی مناسب و…می باشد؛ المنت کمربندی میکایی برای گرمایش سطوح بسیار کوچک و بسیار بزرگ نیز قابل استفاده است.
  • المنت سرامیکی دارای مزیتهای چون مقاومت بالا در مقابل ضربه، عمر طولانی و مساحت بزرگ، دمای عملیاتی بالا، مناسب بودن قیمت، مقاومت دی الکتریک حرارتی خوب، تعمیرات و نصب آسان و… می باشد. به منظور گرم کردن لوله های با اندازه های متفاوت و مخازن مختلف میتوان از المنت کمربندی سرامیکی استفاده کرد چرا که خاصیت انعطاف و وضعیت خم شوندگی دارد.

فروش محصولات المنت کریمی

صنایع حرارتی کریمی (المنت میله ای، المنت فشنگی، المنت کمربندی، شیلنگ حرارتی، کوره الکتریکی و ترموکول ) به عنوان وارد کننده و توزیع کننده انواع المنت های صنعتی و ترموکوپل صنعتی در ایران مشغول به فعالیت بوده است و در این حوزه بیشتر از ۲۰ سال سابقه کاری درخشان دارد و این افتخار را داشته تا بتوانند تایید و رضایت مشتریان عزیز را به دست بیاورد.

این مجموعه معتبر با مدیریت محمد کریمی توانسته است در کارنامه کاری موفق خود تجربه همکاری و ارائه مشاوره ساخت و طراحی انواع المنت های صنعتی و ترموکوپل را با تولید کنندگان محترم صنایع نیروگاه های پتروشیمی، نفت، گاز و… داشته باشد.

در آخر به خاطر بسپارید که اگر در خصوص خرید المنت کمربندی یا المنت تسمه ای از ویژگی ها و خصوصیت های آنها اطلاعات ندارید و اشراف کاملی بر کاربرد هر کدام از المنت ها نداشته اید، بهتر است که این ریسک را قبول نکنید و خرید المنت را با مشاوره های دقیق کارشناس انجام بدهید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. المنت کمربندی

    المنت کمربندی
    المنت کمربندی سرامیکی
    المنت حلقه ای
    http://Www.elementkarimi.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.