پنجشنبه, ۲۳ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 11 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41257 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2366×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • الگوریتم های موتور های جستجو
    20 آذر 1401 - 16:37
    شناسه : 212969
    0

    در حال حاضر موتورهای جستجو بخشی از زندگی روزمره ما محسوب می شوند، به منظور انجام تحقیقات درسی و دانشگاهی گرفته تا خرید جنس و یا هدیه یا پیدا کردن نزدیکترین کافی شاپ و رستوران، همگی را در اینترنت به وسیله موتورهای جستجو به دست می آوریم.

    پ
    پ

    در حال حاضر موتورهای جستجو بخشی از زندگی روزمره ما محسوب می شوند، به منظور انجام تحقیقات درسی و دانشگاهی گرفته تا خرید جنس و یا هدیه یا پیدا کردن نزدیکترین کافی شاپ و رستوران، همگی را در اینترنت به وسیله موتورهای جستجو به دست می آوریم.

    الگوریتم موتور جستجو چیست؟

    الگوریتم موتور جستجو مشخص کننده قواعد و شیوه  رتبه بندی موتورهای جستجو می باشد. به طور کلی  یک الگوریتم موتور جستجو تشکیل شده از قوانین یا یک فرمول ویژه است که موتور جستجو از آن به منظور مشخص کردن اهمیت یک صفحه وب و رتبه دهی به آن به کارگیری می کند.
    الگوریتم های موتور جستجو مختص به هر موتور جستجو می باشد و در مبحث سئو و بهینه سازی سایت دقیقا همانند کلمات کلیدی دارای اهمیت می باشد. در آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرصت می توانید به طور رایگان از آموزش سئو صفر تا صد استفاده کنید.

    images 1670755164 - الگوریتم های موتور های جستجو -
    هر موتور جستجو از مجموعه ای از این قوانین برخوردار می باشد. این قواعد مشخص می کند که آیا یک صفحه وب، واقعی و یا اسپم می باشد یا اینکه از اطلاعات مطلوب و مناسبی برخورداراست که مردم به آن علاقه مند هستند.
    همینطور این قوانین ویژگی های متعدد دیگر به منظور رتبه بندی و به وجود آوردن داده های سازمان یافته که در  نتیجه ی هر جستجو به نمایش در می آید را تعیین می کند.

    اگر وب سایت خود را با استفاده از وردپرس ساخته اید، افزونه هایی وجود دارد که می تواند سئو محتوای شما را در آن صفحه بررسی کند. برای آشنایی با بهترین افزونه seo برای وردپرس کلیک کنید.

    این الگوریتم ها برای هر موتور جستجو متفاوت است، به طور معمول این الگوریتم ها محرمانه می باشند اما موارد خاصی وجود دارد که تمام الگوریتم های موتور جستجو در آن یکی هستند.
    یکی از اولین مواردی که یک الگوریتم موتور جستجو آن را مورد ارزیابی قرار می دهد، همخوانی داشتن صفحه با کلیدواژه ها است.
    شناسایی وجود کلمات کلیدی در هر صفحه وب و یا شیوه به کارگیری از این کلمات کلیدی و ارتباط آنها با محتوای صفحه را الگوریتم مربوطه مشخص خواهد کرد.
    علاوه بر این موضوع، مکان قرارگیری کلمات کلیدی نیز به عنوان یک فاکتور مهم برای الگوریتم موتورهای جستجو به حساب می آید.

    صفحات وبی که از کلمات کلیدی در عنوان ها و همینطور در سرتاسر یا چند خط اول متن، به کار گیری می کنند در مقایسه با صفحات وبی که این موارد را رعایت نکرده اند از لحاظ نتیجه رتبه بندی از جایگاه بالاتری برخوردار خواهد شد.

    images 1670755289 - الگوریتم های موتور های جستجو -
    حضور پیوسته کلمات کلیدی نیز برای الگوریتم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در صورتی که کلمات کلیدی به طور مرتب، طبیعی و متناوب به کار گرفته شوند، در صورتی که انجام این کار جهت بازی با کلمات و فریب دادن ربات ها نباشد، آن وب سایت رتبه بندی بالاتری را دریافت خواهد کرد.
    بخش دوم الگوریتم های موتور جستجو، فاکتورهای منحصر به فردی هستند که هر موتور جستجو را از دیگر موتور جستجو متمایز می کند.
    هر موتور جستجو از الگوریتم های ویژه ای برخوردار است و فاکتورهای ویژه این الگوریتم ها باعث به وجود آوردن تفاوت در نتیجه ی جستجوی موتورهای جستجو همچون گوگل، یاهو می شود.
    یکی از مرسوم ترین فاکتورهای ویژه که می توان به آن اشاره کرد، تعداد صفحات ایندکس شده در یک موتور جستجوگر است.
    به عبارتی یک وبمستر احتمال دارد صفحات بیشتری از سایت خود را در موتورهای جستجو ایندکس کند و یا به صورت پیوسته ایندکس کردن صفحات رابه انجام برساند، اما این میتواند نتایج مختلفی را برای هر موتور جستجو به همراه داشته باشد.
    بعضی از موتورهای جستجو سایت ها را برای این موضوع به صورت اسپم در نظر گرفته و سایت را جریمه می کند، در حالی که برای دیگر موتورهای جستجو این موضوع چندان حائز اهمیت نمی باشد.

    بخش دیگری از الگوریتم های موتورهای جستجو که هنوز برای هر موتور جستجو یک فاکتور ویژه به حساب می آید، فاکتورهای خارج از صفحه می باشد.
    منظور از فاکتورهای خارج از صفحه می توان به لینک و بک لینک های صفحه اشاره کرد و نشان دهنده اعتبار یک سایت در میان دیگر سایت ها می باشند.
    کلیک های پیوسته و لینک ها می تواند معیاری باشد که میزان ارتباط یک صفحه وب را با کاربران و بازدیدکنندگان واقعی و ارزش سایت از دید آنها را عنوان نماید که این معیار سبب می شود که یک الگوریتم رتبه بندی صفحات وب را تعیین کند.
    به درستی انجام دادن فاکتورهای خارج از صفحه برای کارشناسان وب سخت تر است، اما می توانند اثرگذاری زیادی بر رتبه وب سایت بر طبق الگوریتم های موتور جستجو داشته باشند.
    فراتر از عملکرد اساسی یک موتور جستجو، در نظر گرفتن ارتباط یک صفحه وب، فاکتورهای خارج از صفحه و عوامل منحصر به فرد هر موتور جستجو کمک می کند تا این الگوریتم ها تبدیل به بخش مهمی از طراحی و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گردند.

    images 1670755360 - الگوریتم های موتور های جستجو -
    هدف الگوریتم موتور جستجو این است که  مجموعه ای مرتبط از نتایج جستجوی با کیفیت بالا را ارائه دهد که در سریع ترین زمان ممکن کاربر بتواند به جواب خود دست یابد.
    بر اساس تحقیقات انجام شده اکثر کاربران بر روی بیش از پنج لینک اول درصفحه نتایج جستجو کلیک نمی‌کنند و یک چهارم کاربران فقط روی نتیجه جستجوی برگزیده کلیک می‌کنند.
    ‌سایت‌هایی که این موقعیت‌ها را به دست می آورند به طور معمول به گونه‌ای طراحی می‌شوند که هماهنگ ترین عبارت‌های جستجو را ارائه دهند و تجربه کاربری بهینه را با سریع‌ترین زمان بارگذاری ممکن به نمایش در می آورند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.