پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کفپوش بتنی چیست ؟
    21 آذر 1401 - 14:02
    شناسه : 213012
    0

    مهم تلقی شدن کف بنا در چیدمان و میزین کردن ساختمان در عصر حاضر ، سبب روی کار آمدن گونه های مختلفی از کفپوش های خاص مانند کفپوش بتنی ، کفپوش چوبی، کفپوش شیشه ای شده است. ما در شرکت آشیان نو نیز انواع کف پوش بتنی را با توجه به نیازمندی های شما تولید و اجرا می کنیم . برای آشنایی بیشتر با کفپوش بتنی و انواع آن تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    پ
    پ

    مهم تلقی شدن کف بنا در چیدمان و میزین کردن ساختمان در عصر حاضر ، سبب روی کار آمدن گونه های مختلفی از کفپوش های خاص مانند کفپوش بتنی ، کفپوش چوبی، کفپوش شیشه ای شده است. ما در شرکت آشیان نو نیز انواع کف پوش بتنی را با توجه به نیازمندی های شما تولید و اجرا می کنیم . برای آشنایی بیشتر با کفپوش بتنی و انواع آن تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    بتن یک متریال ساختمانی چندکاره می باشد. یکی از علت های این مسئله ، این است که وقتی بتن استحکام درونی زیادی داشته باشد ، سطح بیرونی شکیل تر خواهد بود که اگر لازم باشد این سطح خارجی امکان دارد با بهره گیری از مواد و راه کار های گوناگون تصحیح شود.

    بهره گیری از بتن در بناها برای مزین کردن یک کار تقریبا جدید می باشد ، اما به این خاطر نائل شدن به این مقصود مهم است که سبب بهره گیری از مواد کمتر ، کفپوش تزئینی تر و بهتر بودن همپوشانی سطح های ضد هم مثل چوب و بتن در مکان های جدید می شود. پس کفپوش بتنی تزیینی یک از متداول ترین و پرطرفدارترین گونه های کفپوش می باشد.

    کفپوش بتنی

    تا پیش از استفاده جدید بتن در موارد دکوراتیو ، کف های بتنی سنتی فقط به شکل بتن انجام می شدند و یا کاشی های بتنی صیقل داده شده استفاده می شدند. کف سازی سنتی بتنی کار نصب سنگینی داشت و احتیاج به میزان زیادی پشتیبانی سازه ای برای آن ها وجود داشت ، که معنی آن این است که مواد مورد نیاز جهت پشتیبانی از بار های وزین می بایست افزوده می شد و این کار سبب هدر رفتن انرژی می شد.

    word image 213012 1 - کفپوش بتنی چیست ؟ -

    پیشرفت علم و تکنولوژی سبب ساخت کفپوش های بتنی تازه شده است که یکی از متداول ترین گونه های کفپوش ها سیستم پانل بتنی کف می باشد و جهت بهره گیری در پروژه های ساختمانی تازه برنامه ریزی می شود. کفپوش های بتنی جانشین بسیار خوبی برای کف های بتنی سنتی بتن ریزی و صیقل داده شده هستند.

    انواع کفپوش بتنی

    کفپوش های بتنی شامل گستره بسیار وسیع و گوناگونی است و بر اساس متریال تشکیل دهنده و طرح ریزی و فرم ظاهری ، که خود در بردارنده رنگ ، روکش و بافت است ، به گونه های مختلفی دسته بندی می شوند. جای دادن هر کفپوش در یک گروه ، امکان دارد که سخت باشد. در اصل هر کدام از کفپوش های بتنی امکان دارد دسته های گوناگونی جای بگیرند.

    _انواع کفپوش بتنی از لحاظ مواد تشکیل دهنده

    _انواع کف پوش بتنی از لحاظ طراحی و فرم ظاهری

    انواع کفپوش بتنی از لحاظ مواد تشکیل دهنده

    با اینکه پوشش های ساخته شده با ماده اصلی سیمان در دوران قدیم هم بوده اند ، خیلی از موارد تازه ترکیبی از رزین های پلیمری با سیمان ، ماسه و دیگر متریال افزاینده است. انواع کفپوش بتنی بر مبنای مواد تشکیل دهنده در زیر آورده شده اند.

    -کفپوش بتنی رزینی

    _کفپوش بتنی اپوکسی

    _کفپوش بتنی کوارتز

    _کفپوش بتن اکسپوز

    _کفپوش بتنی رزینی

    کفپوش رزینی

    پوششی با ویژگی های کارکردی ویژه که برای پایداری و ماندگاری دراز مدت طرح ریزی شده است. کفپوش رزینی در مکان هایی که احتیاج به کارکرد مطلوب تر ، پایداری در مقابل صدمه و شوک حرارتی ، پایداری شیمیایی ، انعقاد ، لغزیده نشدن در مکان های لیز و دارای ویژگی آنتی باکتریال هستند استفاده می شوند.

    کفپوش های پلیمری که بر سطوح بتنی به کار برده می شوند سبب بالا بردن پایداری آن در مقابل ساییدگی شده و اغلب در بنا های صنعتی به کار می روند. کفپوش رزینی را می توان در کارخانه های صنایع مواد غذایی ، صنایع صنعتی و ساخت ، صنایع بیمارستانی و دارویی ، صنایع تجاری ، صنعت خودرو و صنعت حمل و نقل به کار برد. گونه های مختلف رزین های سنتزی وجود دارد که شامل رزین اپوکسی، پلی یورتان و وینیل استر می باشد.

    کفپوش بتنی اپوکسی

    کفپوش اپوکسی گونه ای از کفپوش پلیمری می باشد که بر سطوح بتنی و فرم های سه بعدی هم امکان قرار داده شدن دارد. تناسب و مطابقت کفپوش بتن اپوکسی با مکان های درونی سبب شکیل تر شدن آن می شود. کفپوش بتنی اپوکسی تنوع بالایی دارد و همین طور این امکان را دارد که آن را به فرم جدید و کفپوش تزیینی استفاده کرد. کفپوش بتنی معیار واستاندارد از پرایمر اپوکسی ، روکش اصلی و پوشاننده تراشه رنگی تا 100 درصد و یک لایه پوشاننده سیلر جهت مقاوم سازی تراشه ها بر جایگاه خود و به وجود آوردن یک پوشاننده محکم در برابر مقابل صدمات تولید می شود. این کفپوش در تمامی مکان ها و بنا های مسکونی و تجاری و هم استفاده می شود. کفپوش رزین اپوکسی هزینه کمی دارد و برای کف های صنعتی خیلی خوب است.

    کفپوش بتنی کوارتز

    به طور رایج کفپوش بتنی کوارتز در مکان هایی که به غیر از شکیل بودن رفت و آمد بسیاری هم دارند و لازم است که کف ، امکان متحمل شدن بار بسیاری را داشته باشد ، مثل بنا های تجاری استفاده می شود . در این نوع کفپوش ، پراکنده کردن کوارتز جهت مقاوم سازی لایه نخستین انجام می شود.

    سطوح کفپوش کوارتز شامل پایداری زیاد در مقابل ساییدگی هستند و همین طور ویژگی لغزنده نبودن را شامل می شوند . این کف های بتنی به شکل خاصی حاوی ویژگی آنتی باکتریال می باشند و وجود نداشتن درز در آن ها ، سبب نظافت و تعمیر و نگهداری آسان برای آن ها می شود.

    کفپوش بتن اکسپوز

    بتن اکسپوز ، یک سنگ تزیینی است که دارای سطح صاف ایجاد شده از بتن است . در اصل شیوه ای تازه برای وجود یک کف فاقد درز می باشد که در طراحی درونی به کار برده می شود. این یعنی بر روی سایر سطح های بتنی امکان اعمال ندارد.

    پس در تایل بتن اکسپوز ، مرغوبیت سطح ظاهری بتن ، که تحت عنوان پانل آخرین نصب می گردد ، بسیار مهم است. تایل بتنی اکسپوز به شکل پانل های پیش ساخته و ضد آب ساخته می شوند. عمر طولانی و انجام پروژه سریع بتن اکسپوز از امتیازات این سبک پوشاننده است.

    انواع کف پوش بتنی از لحاظ طراحی و فرم ظاهری

    دست بندی کفپوش های بتنی بر اساس فرم ظاهری ، خود دربردارنده گروه بندی براساس رنگ ، بافت و روکش است که موارد زیر را شامل می شود:

    _کفپوش بتنی رنگی

    -کفپوش بتن سخت رنگی

    _کفپوش رنگ غیر یکنواخت

    _استنسیل کفپوش بتنی

    _پولیش کفپوش بتنی

    کفپوش بتنی رنگی

    کفپوش رنگی بتن یکی از متداول ترین و معمول ترین گونه های کفپوش های درونی و کفپوش های بیرونی است. جهت رنگ آمیزی کفپوش بتنی نمی توان از رنگی که روی دیوار یا سایر سطح ها استفاده می شود بهره مند شد . چرا که به خاطر سرشت سوراخ سوراخ بتن ممکن است پوسته پوسته شود.

    word image 213012 2 - کفپوش بتنی چیست ؟ -

    وقتی که کفپوش با درزگیر های رنگی با عملکرد عالی پوشانده می شود ، عملکرد آن را می توان ضمانت کرد. مبنا و پایه این کفپوش ها رنگ هایی بر پایه اسید و یا رنگ های اکریلیک بر پایه آب هستند و به شکل بتنی با استری رنگ و یا شیشه و رنگ استفاده می شوند و کف پوش مسطح و جلا داده ای را به وجود می آورند. کفپوش های بتن رنگی با وجود بتنی بودن ، از نظر شکل ظاهری مثل سنگ مرمر و یا کاشی پیش ساخته هستند.

    کفپوش بتن سخت رنگی

    جهت به وجود آوردن پوششی مقاوم و با خاصیت ضد ساییدگی به خصوص در کف بنا های صنعتی ، که در برابر ترافیک و ساییدگی زیادتری هستند ، بعد از انجام بتن بر سطح ، سیمان ویژه ای بر آن ، به نام پوشش سخت ، قرار داده می شود. این کفپوش با استفاده از رنگدانه ها در رنگ های گوناگونی تولید می شود. کفپوش بتن سخت رنگی تولید شده ، دارای سطحی مسطح و یک پارچه ای است.

    کفپوش رنگ غیر یکنواخت

    اصل این کفپوش ها را رنگ هایی بر پایه اسید تشکیل می دهد. در این کفپوش ها پوشش رنگ به طور یک شکل و مانند به وجود آمدن یک سطح جامد و مات انجام نمی شود بلکه ، رنگ ها با بهره گیری از فنون گوناگون به درون بتن داخل شده تا سطحی روشن بدست آید. این کفپوش ها به خصوص جهت بازسازی سطوح کسل اثر گذار اند. کفپوش ها با لکه های رنگی این امکان را دارند که یاد آور سنگ مرمر ، چوب ، آجر و سنگ باشند و یا بر این پوشاننده ها انجام شوند.

    استنسیل کفپوش بتنی

    اعمال رنگ و بافت های گوناگون با بهره گیری از شیوه استنسیل بتن در کفپوش های بتنی شدنی می باشد. پوشاننده های دارای بافت این امکان را دارند که در طرح هایی مانند چوب ، سنگ ، آجر و … استفاده شوند . می توان بر این سطوح حکاکی کرد. این شیوه جهت نهفتن ایرادات یا ترک های کوچکی که بر سطح فعلی موجود اند خیلی خوب است.

    پولیش کفپوش بتنی

    اثر گذار ترین شیوه جهت پوشاندن مکان های عظیم این است که دال های که بر کف موجودند را پولیش و براق کنیم. برای پولیش کف ، سطح کف را با بتن براق کرده و صیقلی می کنند. در طول یک فرایند چند مرحله ای و از راه بازسازی های شیمیایی و پولیش نمودن و سنگ زنی ، کف بتنی بی رنگ و شده پس از آن می شود آن را به کفی براق و شفاف مبدل نمود.

    کفپوش بتنی از محصولات پر طرفداری است که برای تمامی محیط ها اعم از صنعتی، تفریحی و … کاربرد دارد. شرکت آشیان نو با توجه به افزایش استقبال از این محصول نیز طرح های با کیفیت و متنوعی از کفپوش های بتنی ارائه می دهد که با مراجعه به سایت ashiano.com می توانید نمونه های کفپوش را مشاهده کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان آشیان نو تماس بگیردی.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.