×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر

کار کردن بدون داشتن ابزار آلات برقی و شارژی ممکن نیست! این جمله‌ای است که در رابطه با آن اطمینان کامل داریم. فرقی نمی‌کند بخواهید منزل خود را بازسازی کنید، در یک کارگاه نجاری مشغول به کار هستید و یا در یک کارخانه‌ی بزرگ کار می‌کنید.

در هر حالتی به این ابزار آلات نیاز دارید تا بتوانید کارهای خود را سریع و آسان انجام دهید.

word image 213018 1 scaled - نکات مهمی که درباره خرید ابزار برقی شارژی به شما نگفته اند ! -

ابزار آلات برقی و شارژی دامنه وسیعی از ابزار را شامل می‌شوند. از دریل و اره برقی گرفته تا سرامیک بر و بلوک خرد کن، همگی نوعی ابزار برقی و شارژی به حساب می‌آیند.

نکته‌ی با اهمیتی که هنگام خرید ابزار آلات برقی و شارژی لازم است بدانید این است که برقی بودن یک دستگاه به معنای قدرتمندتر بودن آن نیست.

بسیاری از ابزارها مانند دریل‌ها در انواع برقی و شارژی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برخلاف باور عموم در بسیاری از موارد ابزارهای شارژی قدرت و توان بیشتری نسبت به ابزارهای برقی دارند.

معرفی انواع ابزار برقی و شارژی

مهمترین ابزار آلات برقی و شارژی به شرح زیر هستند:

دریل

معروف‌ترین، پرکاربردترین و مهمترین ابزار برقی و شارژی که به صورت گسترده در مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دریل است.

دریل‌ها با توجه به نوع منبع تغذیه موتور می‌توانند برقی و یا شارژی باشند. دریل‌های برقی با استفاده از یک کابل به جریان برق مستقیم متصل می‌شوند.

موتور دریل شارژی از باتری تغذیه کرده و موجب راه اندازی دستگاه می‌شود. بنابراین اگر محدودیت جابه‌جایی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از دریل‌های شارژی استفاده کنید.

word image 213018 2 - نکات مهمی که درباره خرید ابزار برقی شارژی به شما نگفته اند ! -

دریل‌ها در دو نوع ساده و چکشی تولید می‌شوند. دریل‌های ساده عملیات سوراخ کاری را به صورت ساده انجام می‌دهند و دریل‌های چکشی هنگام انجام عملیات سوراخ کاری با وارد کردن ضربه توسط مته به سطح مورد نظر موجب تسریع در روند انجام سوراخ کاری می‌گردند.

برخی از دریل‌ها علاوه بر این که می‌توانند عملیات سوراخ کاری را انجام دهند، قادر به باز و بسته کردن پیچ‌ها هستند. از این رو به این دریل‌ها، دریل پیچ گوشتی می‌گوییم.

دریل‌ها با توان‌های مختلف تولید می‌شوند و شما بسته به میزان صنعتی بودن کاری که می‌خواهید انجام دهید می‌توانید از یک دریل با قدرت مناسب استفاده کنید.

اره برقی

اره برقی که با نام اره نیز شناخته می‌شود یکی از مهمترین دستگاه‌های برقی و شارژی است که در صنعت نجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اره‌ها بر حسب نوع برشی که دارند شامل انواعی مانند اره عمود بر، اره افقی بر، اره گرد بر و اره فارسی بر می‌شوند.

از اره عمود بر برای ایجاد برش‌های عمودی در انواع چوب استفاده می‌شود. اره افقی بر نیز برای ایجاد برش‌های افقی و اره گرد بر هم برای ایجاد برش‌های گرد در انواع چوب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه به صورت مفصل به اره فارسی بر خواهیم پرداخت. اگر قصد داشته باشید فلزات و پروفیل‌ها را با استفاده از اره‌ها برش دهید، اره پروفیل بر به کار شما می‌آید.

فارسی بر

اره فارسی بر که در اصطلاح عمومی همان فارسی بر گفته می‌شود یکی از مهمترین اره‌ها در صنعت نجاری است. اگر در یک کارگاه نجاری کار کرده باشید، بدون شک اطلاع دارید که در بسیاری از موارد لازم است برش‌های زاویه دار در انواع چوب ایجاد کنید.

word image 213018 3 - نکات مهمی که درباره خرید ابزار برقی شارژی به شما نگفته اند ! -

در چنین مواردی اره فارسی بر به کمک شما می‌آید. به تعریف ساده اره فارسی بر دستگاه یا ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانیم برش‌های زاویه دار در انواع چوب ایجاد کنیم.

فارسی بر‌ها دارای دو نوع ثابت و کشویی هستند.

عملیات برش در فارسی بر با استفاده از یک مینی فرز قدرتمند که روی دستگاه نصب شده است انجام می‌شود. در حالتی که این مینی فرز بتواند روی کفی دستگاه در محور یک ریل افقی حرکت نماید، به آن فارسی بر کشویی گفته می‌شود.

فارسی بر کشویی به شما این امکان را می‌دهد تا طول بیشتری از چوب را برش دهید. در فارسی بر ثابت مینی فرز تنها در جای خود زاویه می‌گیرد و موجب برش در چوب می‌شود.

هنگام خرید فارسی بر علاوه بر ثابت و یا کشویی بودن دستگاه، الزامی است که به قدرت و توان آن نیز توجه داشته باشید. بدون شک اگر در کارخانه نیاز به یک فارسی بر دارید، باید به سراغ فارسی برهای قدرتمند و کشویی بروید.

اره مویی

یکی دیگر از مهمترین ابزار آلات نجاری که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه اره مویی است. استفاده از اره مویی در کارگاه‌های نجاری و معرق کاری کاربرد دارد.

اره مویی‌ها در ابعاد و با توان‌های مختلفی تولید می‌شوند. علاوه بر این برخی از دستگاه‌های اره مویی مجهز به یک فرز انگشتی هستند که می‌توانید با استفاده از آن عملیات سنباده زنی را هم انجام دهید. از اره مویی برای ایجاد برش‌های ظریف و دقیق در ساخت مصنوعات و تزئینات چوبی استفاده میشود.

اره میزی

بدون شک مهمترین دستگاهی که در کارگاه‌های نجاری و یا کارخانه‌های چوب بری وجود دارد، اره میزی است. برش انواع صفحات چوبی و MDF بدون داشتن یک اره میزی ممکن نیست.

اره میزی یکی از مهمترین انواع اره با شکل یک میز که روی پایه‌هایی استوار است. از اره میزی نه تنها برای ایجاد برش‌های دلخواه در صفحات چوبی بلکه برای دو راهه زدن صفحات چوبی، ساخت انواع اتصالات چوبی مانند فاق و زبانه و یا انگشتی استفاده می‌شود.

word image 213018 4 - نکات مهمی که درباره خرید ابزار برقی شارژی به شما نگفته اند ! -

اره میزی‌ها در ابعاد و با توان‌های مختلفی تولید می‌شوند و هنگام خرید آن‌ها باید به این دو مشخصه توجه ویژه داشته باشید. در اغلب موارد عملیات برش در اره میزی با استفاده از یک تیغه‌ی دایره‌ای شکل صورت می‌گیرد.

از آنجا که با استفاده از اره میزی می‌توان عملیات دوربری کردن صفحات چوبی را نیز انجام داد، در اصطلاح به آن اره دورکن هم گفته می‌شود. علاوه بر این با استفاده از اره میزی شما قادر خواهید بود هم برش‌های طولی و هم برش‌های عرضی دلخواه را ایجاد نمایید.

انواع فرز و پولیش

سنگ فرز که در اصطلاح به آن فرز می‌گوییم، خود دارای انواع مختلفی مانند فرز انگشتی، مینی فرز، فرز سنگ بری، فرز آهنگری، فرز مینیاتوری، فرز همه کاره و کف ساب یا موزاییک ساب می‌شود. سنگ فرز دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توان انواع سنگ و آهن‌آلات را برش داد. فرزها با توجه به نوع، قدرت و ابعادی که دارند در موارد مختلف مورد استفاده واقع می‌شوند.

word image 213018 5 - نکات مهمی که درباره خرید ابزار برقی شارژی به شما نگفته اند ! -

به عنوان مثال از فرز آهنگری تنها در کارگاه‌های آهنگری و کارخانه‌ها استفاده می‌شود تا بتوان به واسطه آن برش‌های دلخواه را در آهن‌آلات ایجاد کرد.

فرز مینیاتوری یکی از معروف‌ترین انواع سنگ فرز است که به صورت گسترده در ساخت زیورآلات و جواهر سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قصد دارید تیغه ابزار آلات خود را تیز کنید، رسوب را از روی ابزار پاک کنید و یا عملیات سنباده زنی را انجام دهید به شما توصیه می‌کنیم یک فرز انگشتی تهیه نمایید.

مینی فرز که به آن فرز همه کاره نیز می‌گویند نوعی سنگ فرز قدرتمند است که می‌توان با آن هم عملیات برش و هم عملیات پرداخت را انجام داد. فرز سنگ بری نیز همانطور که از نامش پیداست برای ایجاد برش‌های مختلف در سطوح سنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگام خرید فرز دقت داشته باشید برای چه کاری فرز می‌خواهید و چه سطحی از قدرت موتور آن می‌تواند برای شما راضی کننده باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.