×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

پتینه کاری ارزان در تهران و کرج

پتینه کاری هنر صیقل دادن و بازگرداندن زیبایی به اجسام یا محیط اطراف شما می باشد که توسط مواد مختلف با کمک رنگ های خاص انجام می گیرد. پتینه کاری را بیشتر باید یک حرفه دانست و در حال حاضر آموزش پتینه کاری به صورت مدرن و حرفه ای یکی از پرطرفدارترین رشته های هنری است و بسیاری از افراد به انواع پتینه کاری به عنوان یک شغل تمام وقت و سودآور نگاه می کنند.

word image 213028 1 - پتینه کاری ارزان در تهران و کرج -

پتینه چیست؟

آموزش پتینه کاری حرفه ای و مدرن با هدف کسب درآمد اخیرا به راه افتاده است، اما تاریخ این هنر به مدت‌ها قبل بر می‌گردد. هنر پتینه اصالتا ایتالیایی است. در ایتالیای قدیم، حرفه پتینه کاری شامل استفاده از تکنیک کهنگی در رنگ، طرح بناها و یا تغییر ظاهر ظروف بر اساس طرح و رنگ قدیمی و سنتی می‌شد.

در بعضی فرهنگ‌ها و دایره المعارف‌های هنر، خوردگی در فلز مس که به رنگ سبز خودنمایی می‌کند پتینه نامیده می‌شود، و حتی آن را محافظی در برابر خوردگی مس هم می‌دانند. به ایجاد یک لایه روی اجسام (مخصوصا ظروف) و سطوح برای کهنگی بخشیدن به آنها را هم پتینه می‌گویند.

رفته‌رفته انواع پتینه کاری بین افرادی محبوب شد که مایل بودند حال و هوایی نوستالژیک به منزل خود بدهند. با گذشت زمان این هنر به قدری محبوب شد که مردم دیگر به المان‌هایی با ظاهر قدیمی راضی نشدند، و سراغ استفاده از پتینه در دکوراسیون داخلی، دیوارها و حتی پتینه کاری ساختمان برای طراحی بناها رفتند.

اکنون به برخی از انواع پتینه کاری اشاره می شود که در اکثر مواقع از این پتینه کاری ها برای ساختمان شما با سلیقه و نظر خودتان توسط تیم نقاشی محمدی انجام خواهدشدپس با ما تماس بگیرید.

انواع پتینه کاری:

  • پتینه کاری کلاسیک
  • پتینه کاری حرفه ای
  • پتبنه کاری سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • پتینه کاری پروژه های لوکس
  • پتینه کاری ورق طلا

۱.پتینه کاری کلاسیک

پتینه در دو نوع کلاسیک و مدرن قابل اجرا می باشد که هر کدام زیر مجموعه های متفاوت خود را دارا هستند . از جمله آیتم های پتینه کلاسیک می توان به ورق طلا و ورق نقره، کهنه کاری، طرح سنگ و چوب، موتیف، تذهیب، دکوپاژ و … اشاره نمود که هرکدام روش ها و انواع متفاوتی از پتینه کاری می باشد که تیم نقاشی محمدی آن را برای شما انجام می دهد.

پتینه مدرن با نام های پتینه ایتالیایی، فرانسوی و… رایج شده است که تفاوت موجود آنها فقط در نوع رنگ و کارخانه تولید کننده رنگ های استفاده شده می باشد وگرنه تکنیک های اجرایی بسیار شبیه به هم بوده و فقط ذوق و خلاقیت پتینه کار است که طرح را متفاوت از شخص دیگر اجرا می کند.

پتینه نامی است که بر روی حالت سبز رنگ خوردگی، کهنگی و زنگ زدگی بر روی فلز مس یا سایر فلزات، چوب و یا سنگ می‌گذارد. پتینه کاری کلاسیک یکی از تکنیک های نقاشی است که حالت های کهنگی و خوردگی را به کمک رنگ های متنوع و تکنیک های خاص بر روی اشیاء مختلف شبیه سازی و خلق می نماید.

استفاده از تکنیک پتینه کاری کلاسیک جلوه ی بصری بسیار زیادی دارد و اغلب توجه همه را به خود جلب می‌کند که کاربردهای آن فراتر از نقاشی ساختمان می‌باشد. به عنوان مثال در پتینه کاری بر خلاف نقاشی، علاوه بر تغییر رنگ سقف، درب و یا دیوار ساختمان می‌توانیم بافت ظاهری آن ها را نیز تغییر دهیم.

همانطور که از نام این سبک پیداست مشخص است که بین افراد محبوبیت خاصی داراست و اکثراً در دکورهای آنتیک و کلاسیک برای دیزاین‌های مدرن‌تر ترجیح داده می شوند . این افراد با استفاده از تکنیک‌های پتینه کاری کهنه جلوه دادن لوازم جدید، وسایل خانه را به آنتیک و عتیقه تبدیل می‌کنند.

۲.پتینه کاری حرفه ای

برای پتینه دیوار و ساختمان، سقف، کاغذ دیواری، پتینه کاری روی لوازم چوبی و…، ابتدا باید مواد اولیه پتینه کاری را تهیه کنید.

شروع پتینه کاری یک پیش‌نیاز مهم دیگر هم دارد از جمله:

  • ایجاد زیرساخت مناسب روی سطح مدنظر شما برای رنگ‌کاری تمیز و باکیفیت.
  • تهیه لوازم از یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد
  • مسطح‌سازی چیزی است که تصمیم دارید پتینه کاری را روی آن انجام دهید.

برای اینکار به قلم‌مو و چسب چوب نیاز دارید. پس از اینکه چسب نیمه خشک شد، خمیر مخصوص پتینه کاری را روی محل مدنظر بکشید، و با استفاده از کاردک کل سطح را با خمیر بپوشانید.

شما می‌توانید نقش‌های دلخواه‌تان را هم با لوازم نقاشی روی سطح ایجاد کنید، هم از شابلون استفاده کنید، یا اینکه سراغ ساده‌ترین گزینه ممکن بروید. بعد از ایجاد نقش، پتینه کاری تقریبا به اتمام رسیده است. حالا تنها باید لوازم و سطوح پتینه کاری شده را در معرض هوای گرم خشک کنید.

word image 213028 2 scaled - پتینه کاری ارزان در تهران و کرج -

پتینه کاری حرفه ای دارای پنج تکنیک می باشد که به شرح زیر می باشد.

  • پتینه کاری با پارچه
  • پتینه کاری با اسفنج
  • پتینه کاری بارنگ
  • پتینه کاری با بافت دار نمودن دیوار
  • پتینه کاری با راه راه نمودن دیوار

۳.پتینه کاری سقف

اگر سقف خانه با پتینه پوشانده شده باشد قطعا فضای زیباتری خواهید داشت، برای طراحی سقف می توانید از تمام تکنیک های پتینه کاری استفاده کنید. اگر سقف کوتاه است، برای بلندتر نشان دادن سقف توصیه می شود از رنگ های روشن استفاده کنید، اما اگر ارتفاع سقف بلند است، می توانید از ورق طلا یا ورق نقره برای پتینه کاری نیز استفاده کنیم.

۴.پتینه کاری دیوار

ممکن است به مرور زمان دیوارهای خانه دچار ترک شود که از طریق هنر پتینه کاری می توانید استفاده کنید تا دیوار را بپوشانید و ترک ها کاملاً از بین بروند. یکی از مهمترین دیوارهایی که می توان روی آن پتینه زد دیوار اتاق نشیمن است زیرا این دیوار جلوه خاصی به خانه می دهد.

طرح های مورد استفاده از این تکنیک و سبک پتینه کاری مورد نظر برای دیوار پذیرایی باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی و سلیقه افراد اجرا شود. اگر پذیرایی و نشیمن کوچک است، از رنگ های روشن برای پتینه استفاده کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

۵.پتینه کاری ورق طلا

در این روش پتینه کاری ساختمان پس از رنگ نمودن سطح مورد نظرابتدا باید با استفاده از چسب های مخصوص سطح را کاملا بپوشانیدوبعد آن را با آب رقیق کنید، سپس به کمک قلمو چسب را روی سطوح مورد نظر بزنید و در نهایت ورق طلای تزیینی را روی سطح بچسبانید، بهتر است ورق ها را با پارچه بر روی سطح قرار دهید تا ورق ها کاملا به سطح چسبیده و مواد اضافی از بین برود، اجرای این تکنیک می تواند فضا را کاملا شیک کند.

یکی دیگر از روش‌های پتینه کاری، کار کردن با ورقه‌ی طلاست. ابتدا باید سطح مورد نظر را با رنگ روغن یا اکریلیک رنگ کنید پس از خشک شدن رنگ، چسب ورقه‌ی زینتی را با آب رقیق نمایید و آن را با قلمو بر روی سطح مورد نظر بزنید. صبر کنید تا چسب بر روی سطح بی‌رنگ شود و در طول این مدت توجه کنید که سطح در معرض آلودگی و خاک قرار نگیرد. پس از بی‌رنگ شدن چسب، ورق زینتی را روی سطح بچسبانید و به آرامی با یک پارچه روی ورقه را ماساژ دهید.

word image 213028 3 - پتینه کاری ارزان در تهران و کرج -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.