پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41357 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۶ تفریح مهیج ونیز که نباید از دست دهید
    21 آذر 1401 - 16:18
    شناسه : 213072
    0

    احتمالا این جمله که کل ونیز یک جاذبه است را شنیده اید. اگر در مورد مکان های دیدنی و تفریحات ونیز از راهنمایان تور بپرسید قطعا با یک بروشور بسیار زیبا با بیش از ۵۰ جاذبه دیدنی مواجه خواهید شد. کل ونیز بسیار زیبا است و مهد بسیاری از شگفتی های غنی فرهنگی و تاریخی این کشور است.

    پ
    پ

    احتمالا این جمله که کل ونیز یک جاذبه است را شنیده اید. اگر در مورد مکان های دیدنی و تفریحات ونیز از راهنمایان تور بپرسید قطعا با یک بروشور بسیار زیبا با بیش از ۵۰ جاذبه دیدنی مواجه خواهید شد. کل ونیز بسیار زیبا است و مهد بسیاری از شگفتی های غنی فرهنگی و تاریخی این کشور است.

    اما این باعث نمی‌شود که همه جاذبه های آن دیدنی باشد، بسیاری از آن ها فقط یک تله توریستی هستند. بنابراین در این مطلب به معرفی ۶ تفریح مهیج ونیز که نباید از دست دهید خواهیم پرداخت.

    گشت و گذار در Piazza San Marco (میدان سنت مارک) و بازیلیکا

    Piazza San Marco میدان اصلی مرکز شهر ونیز است و یکی از زیباترین میدان های اروپا است. بدون شک، کلیسای سنت مارک با گنبدهای موزاییکی درخشان پیازی شکل، بیشترین اعتبار را به خود اختصاص می دهد. برج ۳۰۰ فوتی Campanile و کاخ Doge’s Palace از دیگر نقاط برجسته این منطقه هستند.

    این میدان بسیار بزرگ است و شما را با ارکسترها، رویدادها و رستوران ها و غذاهای خیابانی درگیر می کند. این مکان یکی از شلوغ ترین مکان های ونیز است. طعمه افرادی که شما را فریب می دهند تا به کبوترها غذا بدهید نشوید؛ غذا دادن به پرندگان در این محل غیرقانونی است و شما جریمه خواهید شد.

    قایق سواری در کانال گراند (کانال بزرگ)

    Where to Stay in Venice: 8 Best Areas - The Nomadvisor

    یکی از جاذبه های تفریحی ونیز، کانال بزرگ دارای حجم اصلی آب ونیز است. این کانال ۳۸۰۰ متر طول دارد و گردشگران می توانند با استفاده از انواع وسایل نقلیه آبی در این کانال حرکت کنند. با رفتن به این کانال می توانید سبک باشکوه معماری و فضای عالی ونیز را تماشا کنید و از حال و هوای این شهر لذت ببرید.

    قایق سواری در این کانال همه تصاویر نمادین ونیز را می سازد. از دست دادن قایق سواری در گرند کانال چیزی شبیه به ندیدن برج ایفل هنگام بازدید از پاریس است. یک گوندولا، تراژتو یا واپورتو بگیرید و از ونیز پشت شلوغی لذت ببرید. این تجربه برای شما شگفت انگیز خواهد بود!

    صعود از سن مارکو کمپانیل از جذابترین تفریحات ونیز

    یکی از بهترین جاذبه های ونیز برج ۹۹ متری کمپانیل است. با بالا رفتن از این برج می توانید ونیز را به صورت حضوری تماشا کنید. این برج در قرن نهم ساخته شد و در اوایل قرن بیستم بازسازی و مرمت شد. تماشای غروب خورشید و استفاده از آسانسور مرتفع این برج به یکی از هیجان انگیزترین تفریحات و جاذبه های ونیز تبدیل شده است.

    کمپانیل (یا برج ناقوس) در ابتدا فانوس دریایی قرن دهم بود و اکنون به عنوان یک برج مراقبت پانوراما عمل می کند. برای لذت بردن از مناظر زیبای کل ونیز و جزایر اطراف، می توانید از ارتفاع ۳۰۰ فوتی آن بالا بروید.

    کمپانیل یکی از جذاب ‌ترین مکان ‌های دیدنی ونیز است، اما بسیاری از مردم به دلیل صف‌ های طولانی در ورودی آن از دیدن صرف نظر می‌ کنند. اگر می ‌خواهید در زمان صرفه ‌جویی کنید، می ‌توانید بلیط ‌های ورود سریع را امتحان کنید.

    کلیسای سانتا ماریا دلا سالوت

    کلیسای سنت ماریا دلا سلوته کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

    کلیسا دی سانتا ماریا دلا سالوت یکی از زیباترین و خوش مکان ترین کلیساهای اروپا شناخته می شود. معماری دایره ای کلیسا طراحی نادری است که اغلب آن را نمی بینید. این کلیسا در زمان طاعون در سال ۱۵۷۰ از سنگ های مرمر ساخته شد و تکمیل آن بیش از ۵۰ سال طول کشید. برای متعادل کردن وزن آن بیش از یک میلیون شمع چوبی زیر شالوده آن گذاشته شده است. اگر عاشق هنر و معماری هستید، سعی کنید از آن دیدن کنید که بسیار زیبا است.

    گشت و گذار در لیدو از تفریحات ونیز

    لیدو یکی از بهترین جاذبه ها و تفریحات ونیز است. این منطقه یک نوار ماسه ای به طول ۱۲ کیلومتر است که تالاب ونیز را از دریای آدریاتیک جدا می کند. این نوار شنی در گذشته یک مجموعه ساحلی زیبا و مجلل برای افراد سلطنتی و مشهور بوده است، اما امروزه با ایجاد هتل های بزرگ، گردشگران بین المللی و داخلی می توانند از این سواحل لذت ببرند. می توانید با یک سفر ده دقیقه ای با استفاده از قایق موتوری یا کشتی کروز از سنت مارک به این ساحل بیایید یا می توانید پیاده بروید یا از اسکله دوچرخه کرایه ای سوار شوید. این کار را انجام دهید و از دیدن زیبایی آن لذت ببرید.

    گشت و گذار در خیابان های رنگارنگ بورانو

    Things to Do in Venice : Venice, Italy : Travel Channel | Venice Vacation Destinations, Ideas and Guides : TravelChannel.com | Travel Channel

    شاید در بسیاری از عکس ها با این خانه های رنگارنگ برخورد کرده باشید، حالا می دانید که آن ها خانه های جزیره بورانو هستند که ۴۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد.

    در روزهای قدیم، ماهیگیران ساکن بورانو، خانه‌ هایشان را با رنگ‌ های روشن منحصر به‌ فرد رنگ می ‌کردند تا خانه ‌هایشان به راحتی در هنگام بازگشت از دریا در مه و تاریکی قابل مشاهده باشد. امروزه، همچنان همان سنت توسط دولت (شاید برای گردشگری) حفظ و تنظیم شده است و ساکنان برای تغییر رنگ دیوار خانه هایشان باید از دولت اجازه بگیرند.

    در پایان

    ونیز سراسر زیبایی است و تفریحات و مکان های دیدنی آن بسیار است. لذت بردن از تفریحات ونیز به روحیات و علایق شما نیز بستگی دارد. در یک تور ونیز ۱۴۰۱ می توانید توسط لیدرهای کاربلد تور مکان های مناسب با علایق خود را پیدا کرده و تا حد امکان از مکان های مطابق با سلیقه خود دیدن نمایید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.