جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با ویژگی مهم دکتر مغز و اعصاب در سال1401آشنا شوید!
    21 آذر 1401 - 16:20
    شناسه : 213078
    0

    برای تبدیل شدن به یک متخصص مغز و اعصاب، هر پزشک عمومی باید یک دوره رزیدنتی 4 ساله در رشته مغز و اعصاب را بگذراند و پس از گذراندن این دوره، دوره های تخصصی مغز و اعصاب در زمینه های مختلف از جمله (اختلالات حرکتی، سردرد، بیماری های عروقی مغز، ام اس، زوال عقل، … صرع، نوروپتالمولوژی، Neure Imaging بیماری های مغزی و عصبی را به صورت کاملا تخصصی درمان می کند.

    پ
    پ

    بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران پزشکی است که مشکلات سیستم عصبی را تشخیص می دهد و اغلب آنها را با جراحی مغز یا ستون فقرات درمان می کند. این این پزشک مسئولیت درمان سکته‌های مغزی، تومورها، انواع خاصی از نقایص مادرزادی، عفونت‌ها و آسیب‌های سر یا نخاع است. اما این سوال پیش می آید که چگونه بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران را پیدا کنیم؟ در زیر نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

    جراح مغز و اعصاب کیست؟

    برای تبدیل شدن به یک متخصص مغز و اعصاب، هر پزشک عمومی باید یک دوره رزیدنتی 4 ساله در رشته مغز و اعصاب را بگذراند و پس از گذراندن این دوره، دوره های تخصصی مغز و اعصاب در زمینه های مختلف از جمله (اختلالات حرکتی، سردرد، بیماری های عروقی مغز، ام اس، زوال عقل، … صرع، نوروپتالمولوژی، Neure Imaging بیماری های مغزی و عصبی را به صورت کاملا تخصصی درمان می کند.

    word image 213078 1 - با ویژگی مهم دکتر مغز و اعصاب در سال1401آشنا شوید! - بهترین دکتر روانشناس

    معمولاً عموم مردم بر این باورند که یک متخصص مغز و اعصاب بر عملکرد مغز نظارت می کند و فقط برای جراحی مغز و اعصاب وجود دارد، اما این تصور کاملاً اشتباه است و حقیقت این است که یک متخصص مغز و اعصاب می تواند کارهای دیگری غیر از جراحی مغز انجام دهد. در واقع حدود 70 درصد زمان متخصصان مغز و اعصاب صرف درمان و رفع مشکلات ستون فقرات، درمان گردن درد، درمان کمردرد، درمان فتق دیسک، بیماری دژنراتیو دیسک و حتی پا درد و سکته می شود.

    وظایف یک جراح مغز و اعصاب؟

    • تشخیص
    • در مورد مناسب ترین روش جراحی تصمیم بگیرید
    • جراحی بیمار
    • پیگیری بیماران بعد از جراحی

    بهترین متخصص مغز و اعصاب کیست؟

    با توجه به نقش مهمی که مغز و اعصاب در کنترل عملکرد بدن دارند، علاوه بر درمان سریع و به موقع که رکن اصلی درمان هر بیماری است، انتخاب یک متخصص مغز و اعصاب با تجربه خوب نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است که بسیار عالی است. زیرا اگر متخصص با تجربه باشد باید بتواند به سرعت علت بیماری را تشخیص دهد و روند درمان بیمار را آغاز کند. به همین دلیل بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران ویژگی های زیر را خواهد داشت ،باما همراه باشید:

    • در تصمیم گیری و تشخیص بیماری مهارت بالایی داشته باشد و از روش های تصویربرداری مانند ام آر آی و سی تی اسکن برای تشخیص استفاده نکند.
    • متخصصی که از دانش روز آگاه است و روزانه با کسب اطلاعات لازم بر دانش خود در زمینه مغز و اعصاب می افزاید.
    • علاوه بر مهارت های ارتباطی عالی و دلپذیر بودن که از ویژگی های اصلی یک پزشک خوب است. متخصص خوب کسی است که نسبت به بیمار بسیار دلسوز، وظیفه شناس و دلسوز باشد تا بتواند اعتماد بیمار را جلب کند. شما می توانید با پرسش از بیمارانی که قبلاً توسط این پزشک ویزیت شده اند از این ویژگی مطلع شوید.
    • از انجام آزمایش‌های مکرر و غیرضروری که پرهزینه و نیاز به پروسه طولانی دارند خودداری کنید، زیرا بیماری‌های مغز و اعصاب جزو بیماری‌هایی هستند که به طور تصاعدی در حال رشد هستند و از دست دادن احتمالی زمان خطرات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

    word image 213078 2 - با ویژگی مهم دکتر مغز و اعصاب در سال1401آشنا شوید! - بهترین دکتر روانشناس

    یک جراح مغز و اعصاب خوب زمانی قابل تشخیص است که آموزش مناسب داشته باشد، بنابراین نمونه های زیادی از افرادی وجود دارد که توسط این متخصص به بهبودی کامل دست یافته اند. پیدا کردن این پزشکان آسان است زیرا این متخصصان به دلیل شایستگی بسیار مشهور هستند. برای آشنایی با بهترین دکتر روانشناس در تهران اینجا کلیک کنید ، همچنین می توانید به سایت پزشکا مراجعه فرمایید و با بهترین پزشکان در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید بهترین پزشک متخصص خود را انتخاب کنید.

    متخصص مغز و اعصاب چه مشکلات و اختلالاتی را می تواند درمان کند؟

    • تومورهایی که شامل تومورهای مغزی، تومورهای طناب نخاعی، تومورهای عصبی محیطی، تومورهای جمجمه یا تومورهای طناب نخاعی هستند. این تومورها ممکن است غیر از تومورهای اولیه باشند و در خود بافت ایجاد شوند، یا ممکن است تومورهای متاستاز شده باشند و پس از ایجاد تومور در سایر نقاط بدن ایجاد شوند.
    • مشکلات ستون فقرات می تواند باعث کمردرد، بی حسی و ضعف در بازوها و پاها، فشار بر اعصاب و ایجاد درد شود. این اختلالات می تواند به دلیل پارگی یا فتق دیسک، فشار بیش از حد روی استخوان آرتروز، لغزش دیسک، عفونت و شکستگی دیسک رخ دهد.
    • آسیب عصب محیطی یا فشردگی عصب می تواند باعث درد، بی حسی، ضعف و آتروفی عضلانی در صورت، دست ها، بازوها یا پاها شود. اختلالاتی مانند سندرم تونل کارپال در مواردی که عصب عبوری از مچ تحت فشار قرار می گیرد یا فشار شدیدی به آن وارد می شود بسیار شایع است.
    • اختلالات عصبی و عروقی مانند سکته مغزی، خونریزی مغزی، آنوریسم، ناهنجاری عروق خونی، لخته شدن خون در اثر ضربه یا غیر ضربه ای از مواردی هستند که بر مغز، نخاع و بیماری شریان کاروتید تأثیر می گذارند.
    • اختلالات مغزی مانند بیماری پارکینسون، صرع، هیدروسفالی و سایر مشکلاتی که شامل نقص مادرزادی می شود، مغز بیمار را درگیر می کند.
    • برخی از انواع عفونت‌ها بر بافت‌های مغز و نخاع، مایع مغزی نخاعی که این ساختارها را احاطه کرده است، یا مهره‌ها و دیسک‌های ستون فقرات را تحت تأثیر قرار می‌دهند. آسیب های ناشی از ضربه به مغز، استخوان های ستون فقرات، اعصاب و جمجمه بر عملکرد مغز و نخاع تأثیر می گذارد.

    word image 213078 3 - با ویژگی مهم دکتر مغز و اعصاب در سال1401آشنا شوید! - بهترین دکتر روانشناس

    کلام آخر

    در حال حاضر بیش از 600 بیماری عصبی مختلف وجود دارد که افراد می توانند در مقطعی از زندگی خود با آنها دست و پنجه نرم کنند. این شرایط می تواند از میگرن و سایر مشکلات سردرد گرفته تا صرع، سکته مغزی، بیماری آلزایمر، زوال عقل و دیستروفی عضلانی متغیر باشد. برای درمان و کنترل این بیماری ها تنها راه حل مراجعه به متخصص مغز و اعصاب است. برای مراجعه به دکتر مغز و اعصاب، بهتر است با بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران که در سایت پزشکا  یا  pezeshka.comشما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به دکتر مغز و اعصاب در تهران مراجعه کردید و درمانی برای شما صورت گرفته است تجربه خود را در کامنت ها با ما در میان بگذارید و بگویید که کدام یک از روش های درمانی برای شما بهتر بوده است ؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.