پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مزایای بی شمار استفاده از روغن گیاهی مخصوص چوب
    22 آذر 1401 - 2:11
    شناسه : 213121
    0

    به‌طورکلی از روغن گیاهی در صنعت چوب برای پوشش آن استفاده می‌شود. این روش یکی از محبوب و معروف‌ترین روش‌ها برای رنگ کردن و ایجاد پوشش نهایی چوب به شمار رفته و برخلاف رنگ‌های شیمیایی، ظاهر چوب از نظر رنگ و طرح را تغییر نخواهد داد.برای خرید رنگ چوب و روغن های گیاهی مخصوص چوب میتوانید به سایت آواچوب مراجعه کرده و خریدی با کیفیت و مقرون به صرفه را داشته باشید.

    پ
    پ

    word image 213121 1 - مزایای بی شمار استفاده از روغن گیاهی مخصوص چوب -

    چوب یکی از گزینه‌های عالی برای تزئین و دکور کردن منازل و محیط‌های مختلف به شمار می‌رود. اما این ماده هم مانند مواد دیگری از قبیل آهن، مس یا آلومینیوم ممکن است پس از مدتی زیبایی خود را از دست بدهند. همچنین با توجه به استفاده گسترده از چوب در دکور منازل، ممکن است برخی بخواهند رنگ آن ها را تغییر دهند تا هارمونی زیبایی ایجاد کنند.

    برخی از چوب به شکل طبیعی و بدون هیچ رنگ اضافه‌ای استفاده می‌کنند، اما نکته حائز اهمیت این است که رنگ کردن چوب باعث براق شدن و ماندگاری بیشتر آن خواهد شد. در سال‌های گذشته، مواد شیمیایی گوناگونی چون کیلر و سیلر برای رنگ کردن چوب به کار گرفته می‌شدند. اما با توجه به اینکه مضرات مواد شیمیایی بر کسی پوشیده نیست، از نوعی روغن گیاهی مخصوص چوب استفاده خواهد شد.

    روغن گیاهی مخصوص چوب انواع مختلفی داشته و برای مصارف گوناگونی استفاده می‌شود. از این رنگ‌ها می‌توان برای زیباتر کردن سطوح چوبی یا ظرف‌های چوبی استفاده کرده و همچنین طول عمر آن‌ها را نیز زیاد کرد. مزایای این روغن به قدری زیاد است که شاید در این محتوا نگنجد، اما سعی می‌شود تمامی موارد مربوط آن بیان شود.

    به‌طورکلی از روغن گیاهی در صنعت چوب برای پوشش آن استفاده می‌شود. این روش یکی از محبوب و معروف‌ترین روش‌ها برای رنگ کردن و ایجاد پوشش نهایی چوب به شمار رفته و برخلاف رنگ‌های شیمیایی، ظاهر چوب از نظر رنگ و طرح را تغییر نخواهد داد.برای خرید رنگ چوب و روغن های گیاهی مخصوص چوب میتوانید به سایت آواچوب مراجعه کرده و خریدی با کیفیت و مقرون به صرفه را داشته باشید.

    این روغن جذب چوب شده و هیچ‌گونه حس لزجی را ایجاد نخواهد کرد. اما رنگ‌های شیمایی و صنعتی به‌طورمعمول یک لایه حفاظتی روی چوب تشکیل داده و عملکرد متفاوتی خواهند داشت.

    مزایای استفاده از آن

    موارد مصرف روغن گیاهی بسیار گسترده است. از این روغن می‌توان برای رنگ کردن وسایل دکوراتیو چوبی، سازها و آلات موسیقی، مبلمان و .. استفاده نموده و به آن‌ها جلا و تازگی بخشید.همچنین برای ظروف چوبی خود میتوانید از روغن مخصوص ظروف چوبی استفاده کنید از مزایای بی شمار آن بهره مند شوید.

    روغن مخصوص ظروف چوبی ، روغنی طبیعی است و مزایای آن بسیار زیاد است، استفاده از این روغن امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مزایای روغن گیاهی چوب مانند هر ماده طبیعی دیگری نسبت به مواد شیمایی بسیار بیشتر بوده و برای سلامتی انسان ضرری ندارد. در ادامه برخی از مزایای آن بیان خواهد شد.

    • استفاده از روغن گیاهی برای چوب هیچ محدودیتی به همراه ندارد

    یکی از مزایای این روغن، طبیعی بودن آن است، از این رو می‌توان از آن برای پوشش چوب‌های متفاوت، روکش و کف‌پوش استفاده کرد. همان‌طور که مشخص است چوب یک ماده طبیعی بوده و باید به بهترین روش از آن مراقبت و حفاظت نمود.

    • ترمیم راحت و بازسازی رنگ چوب

    در صورتی که از رنگ‌های شیمیایی برای پوشاندن سطح چوب استفاده کنید، برای ترمیم ناگریز باید از وقت، تجربه، تجهیزات و امکانات بالایی بهره‌مند شوید، همه افراد از این ویژگی‌ها برخوردار نیستند و در نتیجه باید هزینه زیادی را صرف ترمیم آن نمایند. با توجه به اینکه روغن مخصوص چوب طبیعی است، این محدودیت‌ها را نداشته و برای ترمیم و تجدید رنگ نیازی به تجربه خاصی ندارید. حتی با یک قلم‌موی ساده هم می‌توان سطح مورد نظر را ترمیم و بازسازی کرد.

    • رنگ‌بندی متنوع

    رنگ‌های مصنوعی و در واقع شیمیایی بسیار متنوع هستند. از این رو اکثر افراد سعی می‌کنند با توجه به دکور مناسب، رنگ خاصی را انتخاب کنند. با توجه به مضرات رنگ‌های شیمیایی، رنگ‌های روغن گیاهی نیز در رنگ‌های مختلف ارائه می‌شوند. هرچند ممکن است پیدا کردن رنگ خاص سخت باشد، اما می‌توان رنگ‌های مختلف یک برند را با هم ترکیب کرده و به رنگ مورد نظر دست یافت.

    word image 213121 2 - مزایای بی شمار استفاده از روغن گیاهی مخصوص چوب -

    نکاتی که باید هنگام خرید روغن گیاهی چوب رعایت کنید

    روغن‌های گیاهی چوب در انواع مختلفی چون روغن برزک، روغن دانمارکی و روغن تانک تهیه و در بازار عرضه می‌شوند. هر یک از این روغن‌ها ترکیب متفاوتی داشته و بهتر است با توجه به موارد مصرف تهیه شوند. در عصر حاضر، روغن‌های گیاهی چوب کاربرد بسیاری در صنعت چوب پیدا کرده‌اند.

    از این روغن برای تغییر رنگ، ماندگاری بیشتر و جلا دادن چوب و لوازم چوبی استفاده خواهد شد.وقتی تصمیم به استفاده از این روغن را کردید، باید به مواردی چون معتبر بودن برند، قابلیت ترکیب آن، با کیفیت بودن، تاریخ انقضاء و در نهایت مناسب بودن آن برای سطح مورد نظر دقت نمایید.

    برای نگهداری از آن باید حواستان باشد که این روغن‌ها در مجاورت هوا به سرعت خشک خواهند شد، پس بهتر است آن‌ها را در همان ظرف نگه داشته و پس از هر بار استفاده حتماً درب ظرف را به‌طور کامل و به خوبی ببندید.

    اگر درب ظرف روغن به‌خوبی بسته نشود، لایه خشکی روی آن ایجاد خواهد شد که قابل استفاده نیست. این رنگ روغن‌ها قابلیت نگهداری تا پنج سال را دارند، البته این در صورتی است که به‌خوبی از آن نگهداری نمایید.

    word image 213121 3 - مزایای بی شمار استفاده از روغن گیاهی مخصوص چوب -

    خرید بهترین رنگ چوب در تهران

    با توجه به نکاتی که هنگام خرید رنگ چوب و روغن های مخصوص چوب گفته شد،خرید از مرکز معتبر یکی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید چرا که اگر محصول با کیفیتی را انتخاب نکنید باعث پوسیدگی و طول عمر کوتاه چوب مصرفی شما میشود.شرکت آواچوب ارائه دهنده بهترین رنگ های مخصوص چوب و روغن های گیاهی میباشد که محصولات خود را در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ارائه کرده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 34639-021 تماس حاصل فرمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.