×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ازدواج متاهل - کاهش ۳۵ درصدی ازدواج و افزایش ۴۰ درصدی طلاق در دهه گذشته - ازدواج

حلقه

به گزارش اعتماد آنلاین،سید کاظم فروتن دبیر ستاد ملی جمعیت در جریان جلسه امروز مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون مربوط به جمعیت به درستی اجرا شود اما نتیجه مورد نظر به دست نیاید ما زمان کافی برای افزایش جمعیت نداریم زیرا همان‌گونه که اشاره شد پنجره جمعیتی ما در حال بسته شدن است.

در این جلسه که گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرائت شد، او تاکید کرد:‌ موضوع فرهنگ‌سازی مورد غفلت قرار گرفته است.

دبیر ستاد ملی جمعیت در ادامه با اشاره به آمارهای مقایسه‌ای میان سال ۱۳۹۰ و ۱۴۰۰، گفت: در سال ۱۳۹۰ تعداد ازدواج ۸۷۴ هزار بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۵۷۰ هزار کاهش پیدا کرد. تعداد طلاق در سال ۹۹ حدود ۱۴۳ هزار عدد بود که در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۲۰۰ هزار افزایش یافت. نرخ باروری در سال ۱۳۹۰، ۱.۷۹ بود که در سال ۱۴۰۰ نرخ باروری به ۱.۶۵ رسید.

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: نرخ سالمندی ۸.۳ بود و اکنون به ۱۰.۵ رسیده است. این اعداد نشان می‌دهد که ما بحرانی را در حوزه ازدواج، طلاق و سالمندی پیش رو داریم که باید به آن توجه کنیم؛ علت تمام این موضوعات را باید در فرهنگ‌سازی جستجو کرد.

 با توجه به اعداد گفته شده، ازدواج از ۸۷۴ هزار به ۵۷۰ هزار رسیده که با کاسته شدن ۳۰۴ هزار موردی، نشاندهنده کاهش ۳۵ درصدی ازدواج است. همچنین طلاق از ۱۴۳ هزار با افزایش ۵۷ هزار موردی، به ۲۰۰ هزار مورد رسیده که این هم نشانگر افزایش ۴۰ درصدی جدایی‌ها در این ۱۰ سال است

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.