×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

قانع‌کننده‌ترین شواهدی که نشان می‌دهد بیت‌کوین همانطور که تبلیغ می‌شود عمل می کند، تاریخچه عملکرد آن تا کنون است. هر چه حیات این ارز دیجیتال طولانی تر شود باید آن را جدی تر بگیرید و شاید باعث شود که اقدام به خرید ارز دیجیتال بیت کوین کنید.

نیپوتو - خرید ارز دیجیتال بیت کوین

احتمالا تا کنون نام بیت کوین را شنیده اید. شاید شنیده باشید که برخی افراد را ثروتمند کرده است. همچنین ممکن است شنیده باشید که بیت کوین نوع جدیدی از پول دیجیتال و آینده تجارت است، یا اینکه یک شرکت خلافکار است و برای محیط زیست و کره زمین مضر است.

شنیده ها در این خصوص بسیار گیج‌کننده هستند، تا حدی به این دلیل که هیچ‌کس نمیتواند شایعات را کنترل کند. درست مانند بیت‌کوین که تحت کنترل هیچ کس نیست و متعلق به همه ماست و هرکسی می تواند برای خرید ارز دیجیتال اقدام کند.

در این مقاله کوتاه، قصد داریم به افراد کنجکاو در خصوص بیت‌کوین یا کسانی که قصد خرید و فروش ارز دیجیتال دارند کمک کنیم تا حقایقی را در مورد برترین ارز دیجیتال جهان درک کنند. این مطلب فنی و پیچیده نیست و خواندن آن آسان است.

در ادامه سعی می‌کنیم چند تصور غلط در مورد بیت کوین را اصلاح و به تازه‌واردان جامعه بیت‌کوین کمک کنیم تا با چند مفهوم کلیدی این شبکه آشنا شوند. اگر این مطلب را با ذهنی باز بخوانید، به سرعت متوجه خواهید شد که بیت کوین بسیار فراتر از سفته بازی های قیمت آن است.

خشک و تر را باهم نسوزانیم

بیایید با حذف چند مفهوم نادرست شروع کنیم: کریپتوکارنسی خطرناک و ابزاری برای کلاهبرداری ها، هک ها و سوء استفاده های بی شمار دیگر است. این ارز برای قماربازان، جنایتکاران و احمق ها جذاب است. فقط استدلالی با مغالطه می تواند ایده‌های ناکارآمد را مدت‌ها زنده نگه دارد. درست است که کلاهبرداران در فضایی باز مانند فضای ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند و مردم عادی اغلب پول خود را از دست می دهند. اما ضرف نظر از حضور در این فضا به دلیل اینکه پر از کلاهبرداری است مانند عدم حضور در توییتر است فقط به این دلیل که بخش زیادی از توییت ها به درد نخور است. مشکل این نیست که توییتر (یا رمزارز) چیزی برای ارائه ندارد. مشکل این است که یادگیری چگونگی کاوش در میان موضوعات به دردنخور و یافتن ایده های واقعاً جالب به زمان و انرژی نیاز دارد.

جدایی از فضای رمزارز بسیار ساده‌تر است اما یک سوال را مطرح می کند: اگر ارزهای دیجیتال بسیار به دردنخور هستند چرا از بین نمی روند؟

نمودار ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین از بین نمی رود

نکته جالب در مورد بیت کوین این است که تقریباً هیچ کس به سرعت به آن اعتقاد پیدا نمی کند. طراحی بیت کوین به قدری دور از ذهن و غیرقابل تصور است که تقریباً همه در ابتدا آن را غیرممکن دانسته و رد می کنند.

روی کاغذ، می توان مطمئن بود که بیت کوین نمی تواند وجود داشته باشد … اما در عمل، وجود دارد. و وقتی نظریه با واقعیت مشاهده شده در تضاد باشد، این نظریه است که باید تغییر کند.

قانع‌کننده‌ترین شواهدی که نشان می‌دهد بیت‌کوین همانطور است که تبلیغ می‌شود، تاریخچه عملکرد آن است. هر چه بیت کوین به مدت طولانی تری وجود داشته باشد، باید آن را جدی تر بگیرید.

اصطلاح آکادمیک برای چنین پدیده ای اثر لیندی Lindy است – این ایده بیان می کند که هر چه چیزی بیشتر باقی بماند، باید انتظار بیشتری برای ادامه آن داشته باشید. همه ما می‌توانیم فردا به طور جمعی تصمیم بگیریم که طلا دیگر ارزشمند نیست، و می‌توانیم تصمیم بگیریم که برای همیشه به آهنگ‌های پرطرفدار امروز گوش کنیم. اما احتمالا این کار را نخواهیم کرد.

طلا برای مدت طولانی ارزشمند بوده است، بنابراین احتمالاً پس از این هم برای مدت طولانی ارزشمند خواهد بود. آهنگ‌های برتر امروز اکثراً جدید هستند، که نشان می‌دهد آهنگ‌های برتر فردا نیز احتمالاً جدید خواهند بود. ادامه وجود چیزی دلیلی بر ادامه وجود آن است. این پدیده اثر لیندی نام دارد.

به همین دلیل است که دولت‌ها در سراسر جهان روش نادیده گرفتن بیت‌کوین را کنار گذاشته و شروع به توسعه سیاست‌های رسمی برای غیرقانونی خواند آن، قانونگذاری یا پذیرش آن کرده‌اند. سیاست نادیده گرفتن بیت کوین و فرض اینکه خود به خود از بین می رود دیگر واقع بینانه نیست. اگر قرار بود بیت کوین به خودی خود از بین برود، همین حالا هم از بین می رفت.

word image 213186 3 - تعریفی جدید از بیت کوین: خواندن مقاله ای 9 دقیقه ای که می تواند زندگی شما را تغییر دهد - ارز دیجیتال

بیت کوین ارزش دارد زیرا مفید است

یکی از نقدهای رایج درمورد بیت کوین این است که چون توسط هیچ چیزی پشتیبانی نمی شود، نباید ارزشی داشته باشد. از آنجایی که هیچ کارایی ذاتی ندارد، باید یک بازیچه برای اتلاف وقت باشد، جایی که تنها هدف این است که دارایی های بی ارزش خود را با قیمتی بالاتر به احمقی بزرگتر بفروشید. درست است که تنها کاربرد بیت کوین این است که آن را به شخص دیگری ارسال کنید – اما این بدان معنا نیست که بیت کوین بی فایده است. انتقال ارزش خود یک سرویس ارزشمند است. به همین دلیل است که حوزه بانکداری بسیار سودآور است.

به عنوان یک بازی فکری، تصور کنید یک فلز پایه به کمیابی طلا اما با این خواص وجود دارد: – رنگ خاکستری بی روح – نارسانا – نه زیاد قوی، نه زیاد انعطاف پذیر یا چکش خوار – بدون کاربرد یا جلوه تزئینی یا یک ویژگی خاص و جادویی: – می تواند از طریق یک کانال ارتباطی منتقل شود. اگر به هر دلیلی ارزشی به دست آورد، هر کسی که بخواهد ثروتش را از راه دور منتقل کند، می‌تواند مقداری از آن را بخرد، انتقال دهد و از گیرنده بخواهد آن را بفروشد.» – ساتوشی ناکاموتو

پول یک فناوری برای انتقال ارزش در فضا و زمان است. بیت کوین وسیله ای برای ذخیره ارزش است که فاصله فیزیکی را از بین می برد و نمی توان آن را تضعیف، توقیف یا سانسور کرد. درواقع ارزش این سرویس است که از ارزش بیت کوین حمایت می کند.

پاتریک مک هنری PatrickMcHenry یکی از نمایندگان کنگره آمریکا می گوید: “من فکر می کنم راهی برای از بین بردن بیت کوین وجود ندارد”

بیت کوین متوقف نخواهد شد

بیت کوین نقطه کنترل مرکزی ندارد، بنابراین تنها راه برای «از کار انداختن» بیت کوین این است که هر فرد در شبکه بیت کوین را به صورت جداگانه از کار بیندازد. حتی خاموش کردن کل اینترنت نیز کارساز نخواهد بود زیرا می توانید از طریق رادیو یا ماهواره با شبکه بیت کوین ارتباط برقرار کنید. با هر معیار واقع بینانه ای، خود شبکه نمی تواند متوقف شود.

البته، دولت‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال را غیرقانونی کنند (بعضی از آنها این کار را کرده‌اند)، اما غیرقانونی کردن تراکنش‌های بیت‌کوین مانند غیرقانونی کردن مصرف مواد مخدر است. این اقدام آن را از بین نمی‌برد بلکه آن را زیرزمینی می‌کند. چین یک دولت مستبد قدرتمند است که بارها بیت کوین را ممنوع کرده است، اما شما در واقع نمی توانید بیت کوین را در چین ممنوع کنید زیرا در بیت کوین مفهومی یه نام چین معنا ندارد. چین فقط می تواند خود را از شبکه بیت کوین جدا کند.

اما اگر دولت ها پا را فراتر بگذارند و در واقع به شبکه حمله کنند چه؟ آن‌ها می‌توانند به‌طور مخفیانه دستگاه های ماینینگ را خریداری یا مصادره کنند و مشغول استخراج بلاک‌های خالی شوند، این اقدام شبکه را کند کرده و درآمد ماینرهای صادق را کاهش میدهد. آن‌ها می‌توانند پاداش‌هایی را که استخراج می‌کنند به بازار بفروشند و موقعیت‌های فروش باز کنند تا قیمت بیت‌کوین را پایین بیاورند و به درآمد ماینرها و اعتماد بازار آسیب بیشتری وارد کنند. هنگامی که ماینرها از دفاع از شبکه دست کشیدند، مهاجمان بیشتر آن را کنترل می کنند و باعث ایجاد یک دور باطل و مارپیچ مرگ بیت کوین می شوند.

تصور چنین حملاتی درباره یک دولت فرضی راحت تر است و نمی توان حدس زد که این حملات در چارچوب دولت های واقعی در جهان امروز چگونه خواهد بود. دو دولتی که در عمل ممکن است چنین حمله ای را آغاز کنند، ایالات متحده و چین هستند. چین به طور سیستماتیک برای بیرون راندن تمام دستگاه های استخراج از مرزهای خود تلاش می کند، بنابراین چندان آماده حمله مبتنی بر استخراج به شبکه نیست.

اجرای چنین حمله ای از سوی آمریکا نیز بعید به نظر می رسد. تصرف اموال خصوصی مانند دستگاه های استخراج در خارج از چارچوب یک جنگ متعارف غیرمعمول و از نظر سیاسی نیز اقدام درستی نخواهد بود. همچنین ارزهای دیجیتال به کنگره امریکا نفوذ کرده اند. نمایندگان کنگره در هر دو حزب صاحب بیت کوین هستند و از ارزهای دیجیتال حمایت می کنند. برای مطالعه مقالات مرتبط می توانید به سایت نیپوتو مراجعه کنید.

یک حمله به اندازه کافی قدرتمند و با انگیزه ایدئولوژیک می تواند شبکه بیت کوین را سرکوب کند، اما انجام آن گران تمام می شود و مانع از سرگیری فعالیت عادی شبکه پس از توقف حمله نمی شود. تئوری بازی درباره اینکه چه اتفاقی می‌افتد وقتی مهاجمان و مدافعان با انگیزه بر سر یک بلاک چین درگیر شوند، پیچیده است و در نگاه منطقی ممکن است در مورد معنای آن اختلاف نظر وجود داشته باشد. اما دو دولت قدرتمند جهان امروز یا از بیت کوین استقبال می کنند یا اساسا خود را کنار می کشند.

منبع: سایت نیپوتو

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.