×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

شاخص‌ترین تفاوت بیت کوین و اتریوم

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در سال 2008 راه اندازی شد و به نام طلای دیجیتال شهرت یافت. اتریوم نیز در سال 2015 با تشابه به یک کامپیوتر غیرمتمرکز توسعه یافت. دغدغه‌ای که اکنون ذهن سرمایه گذاران را به خود مشغول کرده است تقابل اتریوم و بیت کوین برای رهبری بازار و این که برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین گزینه مناسب تری است یا اتریوم؟

شاخص‌ترین تفاوت بیت کوین و اتریوم

با ظهور بیت کوین، شکل جدیدی از پول و وسیله مبادله به سیستم‌های مالی ارائه شد. بیت کوین با مفهوم تمرکز زدایی و عدم نظارت دولت‌های خاص به روی کار آمد. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم میزان عرضه آن‌ها است. عرضه بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون واحد است که همین محدودیت در عرضه سبب افزایش محبوبیت آن شده و می‌تواند به کنترل تورم آن کمک بسزایی کند. اتریوم در میزان عرضه خود محدودیتی ندارد.

این شبکه با سوزاندن اتر قیمت آن را در طول زمان کنترل می‌کند.

ویژگی‌های منحصر به فرد بیت کوین

بیت کوین حدودا 7 سال قدیمی‌تر از اتریوم است و برای جایگزینی ارزهای سنتی فیات ایجاد شده است. با گذشت زمان، موارد استفاده از بیت کوین افزایش یافت و جوامع آن را به عنوان وسیله پرداخت پذیرفتند. در واقع، چشم انداز اولیه بیت کوین تبدیل شدن به یک وسیله معاملاتی و ذخیره ارزش بود و سایر عملکردهای رو به رشد آن به عنوان امکانات جانبی به شمار می‌روند. اتریوم نیز با هدف تامین قراردادهای هوشمند و توسعه برنامه‌های مالی غیرمتمرکز به پیشرفت خود ادامه داد.

برگ برنده اتریوم چیست؟

اتریوم اولین و بزرگترین بستر نرم افزاری غیر متمرکز در صنعت ارزهای دیجیتال بود. موارد استفاده از اتریوم به مرور زمان فرا تر از یک ارز دیجیتال بوده است. اتر فقط یک ارز بومی و وسیله‌ای برای تامین مالی پلتفرم نیست. از آنجایی که این پلتفرم بسیاری از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را در خود جای داده است می‌تواند روش‌های درآمد زایی نوینی را ارائه کند. به زبان ساده تر، بلاک چین اتریوم قابل برنامه ریزی و بسیار منعطف است و در حوزه‌هایی مانند دیفای و NFT نقش مهمی دارد.

بیت کوین یا اتریوم، کدام یک آینده بهتری دارد؟

اتریوم از نظر الگوریتم اجماع بسیار بهینه‌تر و کارآمدتر است. همچنین با بروز رسانی‌های اخیر سعی دارد مشکلاتی مانند سرعت، مقیاس پذیری، قدرت پردازش را برطرف کند. این پلتفرم در صنعت کریپتو نیز به صورت کلی کاربردهای فراوانی دارد. از طرفی بیت کوین دارای ارزش بازار بیشتر و عرضه کمتری نسبت به اتریوم است. بیت کوین اولین گزینه برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و جایگزینی برای ارزهای فیات است. از همین رو، همیشه مورد توجه سرمایه گذاران زیادی است. البته عدم ثبات و نوسانات شدید قیمت بیت کوین را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

از طرف دیگر، از نظر فنی اتریوم کاربردهایی بیشتر از فقط یک ارز دیجیتال دارد. زیرا شبکه اتریوم به عنوان یک بستر برای خرید و فروش ان اف تی، بازی‌های متاورسی و سایر فعالیت‌های دیفای مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکوسیستم اتریوم به سرعت در حال پیشرفت است. بنابراین سرمایه گذاران می‌توانند به آینده این پروژه امیدوار باشند.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.