×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ماساژ مجموعه ای از تکنیک های شناخته شده برای تاثیرگذاری بر سطح بدن و اندام های داخلی فرد است . اعضایی که در معرض ماساژ برای ماساژ درمانی قرار می گیرند می توانند بسیار متفاوت باشند و تکنیک های انجام شده می تواند شامل ضربه های نامحسوس تا مالش شدید و کوبیدن قسمت های مختلف بدن باشد.
ماساژ را می توان به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه های خاصی مانند وکیوم، ویبره ، التراسونیک و غیر انجام داد.
تاریخچه ماساژ درمانی به هزاران سال پیش برمی گردد. استفاده از این روش در بین مردمان مختلف در جهان وجود رایج بوده و توانسته است بارها و بارها اثربخشی خود را در طول دوران طولانی مدت به اثبات برساند. با کمک ماساژ می توان بسیاری از بیماری ها را درمان و تحرک مفاصل را بازیابی نمود . ماساژ همچنین با چاقی مبارزه و متابولیسم را عادی می کند و غیره.
ماساژ درمانی می تواند به عنوان یک وسیله درمانی مستقل یا کمکی عمل کند. این کار با استفاده از دستان ماهر یک ماساژ درمانگر که در این زمینه آموزش دیده و تجربه و مهارت زیادی دارد همانند یک معجزه عمل می کند، به همین دلیل از ماساژ درمانی در انواع شیوه های توانبخشی استفاده می شود .
امروزه ماساژ به طور گسترده در همه جا از استخر و سونا ، سالن های ورزشی و محل کار گرفته تا بیمارستان ها، خانه های سالمندان و حتی هنگام زایمان انجام می شود. همچنین به طور گسترده در فیزیوتراپی و توانبخشی برای بهبود گردش خون و سرعت بخشیدن به بهبود عضلات آسیب دیده استفاده می شود.

images 1671000837 - ماساژ درمانی چیست و چه فوائدی دارد؟ -

تاثیر ماساژ بر بدن چیست؟

ماهیت تاثیر ماساژ بر بدن با مکانیسم های عمل آن تعیین می شود . این مکانیسم ها شامل سه نوع می باشند که عبارتند از:

– مزاج

گیرنده های پوست به طور فعال به تکنیک هایی که در ماساژ استفاده می شود پاسخ می دهند و بدن مواد فعال زیستی مانند استیل کولین، هیستامین و غیره را آزاد می‌کند که این مواد توسط جریان خون به تمام سیستم ها منتقل شده و به بهبود کلی بدن بیمار کمک می کند.

– رفلکس عصبی

ماساژ درمانگر با انجام اعمال خاصی، انرژی خود را به عضلات ، مفاصل و پوست بیمار منتقل می کند که این انرژی به تکانه های عصبی تبدیل شده و به سیستم عصبی مرکزی می رسند و در نتیجه شروع به اصلاح کار سایر سیستم های بدن می کنند.

– مکانیکی

تاثیر مستقیم روی یک منطقه خاص منجر به فعال شدن گردش خون و خروج لنف می شود. این مکانیسم تاثیر زیادی بر عملکرد قلب و رگ های خونی دارد، احتقان در بافت ها را از بین می برد و باعث بهبود تنفس پوست و متابولیسم می گردد.

اولین اندامی که تحت تاثیر ماساژ قرار می‌گیرد ، پوست است. مالش دست های ماساژ درمانگر بر روی سطح پشت ، ران ها و سایر قسمت های بدن باعث هجوم خون به سطح اپیدرم و حذف سلول های مرده می شود . پوست تازه شده اکسیژن را بهتر جذب می کند و سلول های لایه عمیق پوست فعال تر عمل می کنند.
ماساژ باعث تقویت پوست، تثبیت کار غدد چربی و همچنین متابولیسم در بافت های سطحی و عمیق می شود و پوست حالت کشسانی پیدا می کند. همچنین تاثیرات پر انرژی تری مانند افزایش قدرت عضلات و رباط ها را نیز در پی دارد.
کاربرد اصلی و ماهیت ماساژ درمانی این است که می‌تواند باعث آرامش بدن شده و شرایط دردناک عضلانی را درمان کند، اضطراب را کاهش می دهد و در کوتاه مدت می تواند باعث بهبود اختلالات خواب و درد شود.

مزایای استفاده از ماساژ درمانی شامل چیست؟

ماساژ درمانی را می توان به عنوان یک روش درمانی اولیه یا به عنوان مکملی برای سایر رویکردهای درمانی و توانبخشی استفاده کرد. استفاده از ماساژ درمانی برای شرایط زیر مزایای زیادی دارد:
– انتقال مایع بینابینی
– کاهش یا از بین بردن اِدِم
– تسریع جریان خون موضعی
– کاهش درد و سفتی عضلات
– آرامش بدن
– جلوگیری یا از بین بردن چسبندگی

ماساژ ممکن است برای تغییر شدت یک وضعیت اولیه مانند انقباض یا برای جلوگیری یا معکوس کردن اثرات مضر درمان قبلی مانند پرتودرمانی و شیمی درمانی استفاده شود
بسیاری از مطالعات بر روی مفید بودن ماساژ برای درمان کمر درد متمرکز شده اند. محققان به این نتیجه رسیده اند که شواهد قوی برای اثربخشی ماساژ درمانی در تسکین کمردرد مزمن غیر اختصاصی وجود دارد . آنها همچنین شواهدی یافتند که نشان می دهد ماساژ علائم کوتاه مدت و بلند مدت را به ویژه زمانی که با ورزش ترکیب می شود تسکین می دهد.
یکی دیگر از مزایایی که با ماساژ درمانی به دست می‌آید آرام سازی عضلات است. ماساژ می‌تواند باعث بهبود گردش خون در ناحیه آسیب دیده و همچنین باعث افزایش تحریک حسی شود.
ماساژ درمانی باعث بهبود عزت نفس در افراد دارای ناتوانی جسمی و بیماری های لاعلاج می شود.
سایر اثرات و مزایای ماساژ درمانی شامل آزادسازی آنکفالین، تولید اندروفین ، جذب بافت فیبری ، بازیابی انعطاف بافت همبند ، بهبود جریان لنفاوی و افزایش سلول های کشنده طبیعی است.

چگونه ماساژ درمانی را فرا بگیریم ؟

امروزه آموزشگاه های مختلف با مجوز از سازمان فنی و حرفه ای به امر آموزش افراد علاقمند مشغول هستند و شرکت کنندگان پس از موفقیت در دوره ، می توانند مدرک معتبر فنی و حرفه ای را دریافت کنند.
در کرج ، آموزشگاه ماهدیس برای خانم ها ، دوره های مختلف ماساژ را برگزار می کند. آموزش ماساژ در کرج ، در آموزشگاه ماهدیس تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای انجام می شود.
آموزشگاه ماهدیس ، یک مجتمع آموزشی است که علاوه بر ماساژ دوره های اشتغال محوری مثل آموزش تاتو در کرج با مدرک بین المللی  ، آموزش کاشت ناخن در کرج و… را برای خانم ها برگزار می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید. ۰۹۱۲۸۶۳۲۳۲۵
www.mahdisbeauty.ir

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.