سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چمن مصنوعی فوتبالی چگونه اجرا میشود
    24 آذر 1401 - 13:04
    شناسه : 213301
    0

    اجرا چمن مصنوعی فوتبالی مراجل مختلفی داشته که در این مقاله به آنها اشاره شده است .

    پ
    پ

    چمن مصنوعی ورزشی را بهتر بشناسید

    چمن مصنوعی ورزشی اولین نسخه از این نوع چمن مصنوعی می‌باشد که در ابتدا برای زمین‌فوتبال استفاده می‌شد.بعد از آن متحمل تغییرات زیادی شد که وارد تزیینات و دکوراسیون داخلی هم شد.

    مهمترین مزیتی که چمن مصنوعی دارد این است که در تمامی ایام سال می‌توان از آن استفاده کرد.نسل جدید چمن مصنوعی ورزشی شیراز نیز 4 فصل می باشد .چه هوا برفی و بارانی باشد و چه هوا آفتابی باشد، نیازی به کنسل شدن بازی نخواهد بود.چرا که بازی بر روی چمن مصنوعی در هر حالتی امکان‌پذیر است.

    در این مقاله ، به نقل از خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال به نحوه اجرا و نصب چمن مصنوعی فوتبالی در زمین های ورزشی پرداخته شده است .

    images 1671093523 - چمن مصنوعی فوتبالی چگونه اجرا میشود -

    چمن مصنوعی فوتبال

    ساختار چمن مصنوعی ورزشی با چمن طبیعی کاملا متفاوت است. این چمن از الیاف بسیار مقاوم تهیه شده است.الیافی چون نایلون، پلی‌اتیلن، پلی پروپیلن از مواد اصلی چمن مصنوعی هستند.

    این نوع  الیاف خود نوعی پلیمر است که از ساختار محکمی پلی‌آمیدی تشکیل می‌شوند.همین پلیمرها تحت دمای بالا و پایین قرار می‌گیرند و ساختار محکمی را تشکیل می‌دهند.

    بنابراین برای استفاده در زمین فوتبال بسیار مناسب هستند، چون محکم و دارای استحکام بالایی هستند.اگر چمن مصنوعی با کیفیت بالا تهیه شود، حتی در اثر آسیب‌های محیطی هم مقاومت خواهد داشت.

    چمن فوتبالی که از پرکاربردترین چمن مصنوعی ورزشی است، طی سی سال اخیر بیشترین استفاده ممکن را داشته است.در گذشته بازیکنان می‌بایست چند روزی را معطل بمانند تا چمن طبیعی ترمیم شود یا آبیاری شود.اما امروزه به دلیل استفاده از چمن مصنوعی این مشکلات دیگر وجود ندارد.

     یکی از اصلی ترین نوع چمن های فوتبالی ، چمن مصنوعی فوتبالی آرژانتینی است . ضخامت الیاف این چمن بالاست. تمامی این امور سبب می‌شوند که الیاف این چمن قابلیت ایستایی بالایی داشته باشند. این چمن در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. این چمن در برابر گرمای ۷۰+ درجه سانتیگراد و سرمای ۳۰- درجه سانتیگراد مقاوم است.

    images 1671093660 - چمن مصنوعی فوتبالی چگونه اجرا میشود -

    معمولا چمن فوتبالی دورنگ آرژانتینی ، در عرض های 4 متر تولید میشود . هر رول این محصول 25 متر طول دارد . در واقع 2 متر از عرض رول ها به رنگ سبز تیره و 2 متر دیگر به رنگ سبز پر رنگ تولید شده است . این دو رنگی ، موجب زیبایی و افزایش دید بازیکنان و داور در زمین میشود .

    نحوه اجرا صفر تا صد چمن مصنوعی فوتبالی

    اولین مرحله از اجرای چمن مصنوعی زمین های فوتبال و فوتسال ، زیرسازی سطح زمین است . سطح زمین ورزشی ، باید بدون پستی و بلندی ، شیب ملایم و پوشیده از سیمان ، بتن و یا آسفالت باشد . اجرای چمن های ورزشی فقط بر روی این نوع از سطوح زمین انجام میشود .

    بعد از آماده سازی زمین فوتبالی ، با استفاده از لایه های نمدی به نام ژئوتکستایل ، زمین پوشیده میشود.  مهم ترین نقش این لایه ، افزایش ضربه پذیری چمن مصنوعی می باشد . با وجود این لایه نمدی ، آسیب های جدی برای ورزشکار کاهش خواهد یافت .

    بر روی لایه ژئوتکس ، چمن مصنوعی با چسب مخصوص خود نصب میشود . این نصب به واسطه یک لایه دیگر به نام نوار اتصال انجام میشود .

    تا این  بخش فقط چمن مصوعی نصب شده اما روش های آماده سازی چمن جهت انجام بازی انجام نشده است . به همین صورت باید ماده های پرکننده چمن مصنوعی همانند شن سیلین و گرانول های لاستیکی ، به چمن تزریق شد . این تزریق به مقدار معین انجام شده و در فضاهای خالی چمن مصنوعی تزریق میشود . پخش این ماده های پرکننده به کمک دستگاه های فرچه زنی انجام شده تا به صورت یکنواخت در سطح زمین پخش شوند. انجام مرحله فرچه زنی چمن مصنوعی به جهت افزایش ایستایی و آماده شده زمین چمن جهت فوتبال یا فوتسال انجام میشود.

    images 1671093798 - چمن مصنوعی فوتبالی چگونه اجرا میشود -

    چمن مصنوعی ورزشی شیراز چمن ، با جدید ترین متد های روز دنیا بافت شده اند. به این صورت که چمن های ورزشی ، به همراه خط کشی شده سفید با نخ سفید چمن مصنوعی دوخت میشوند. به همین دلیل دیگر نیازی به رنگ کردن چمن مصنوعی به عنوان خط کشی نیست

    خرید چمن مصنوعی فوتبالی شیراز

    خریداران چمن مصنوعی بر کیفیت این محصول تاکید دارند. نصب و اجرای چمن مصنوعی برای زمین فوتبال هزینه بر است. محصولات بی کیفیت عمر چندانی ندارند و خیلی زودتر دچار آسیب و فرسایش می شوند. با خرید چمن مصنوعی با تراکم بالا، کیفیت و دوام آن نیز تضمین می شود.

    با خرید چمن مصنوعی  فوتبال مدل آرژانتینی از شیراز چمن ، ما ضمانت نامه کتبی دوام بلند مدت محصول را ارائه میدهیم. در صورت نیاز به تهیه این محصول ، قبل از ثبت سفارش ، حتما با مشاوران شیراز چمن تماس گرفته و در ارتباط باشید. مشاوران ما بر اساس متراژ و نوع محیط زمین شما ، یک چمن مصنوعی باکیفیت و مطلوب را پیشنهاد خواهند داد. ثبت سفارش این محصول به صورت اینترنتی از سایت شیراز چمن ، و یا ثبت سفارش از طریق فضای مجازی  متعلق به شیراز چمن امکان پذیر است .

    توجه داشته باشید که تولید این محصول نیاز به زمان دارد . بعد از ثبت سفارش و عقد قرار داد با مجموعه شیراز چمن ، بسته به متراژ زمین فوتبال ، مدت زمان تولید چمن مصنوعی در شیراز بین 7 تا 14 روز طول خواهد کشید .

    جهت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه قرارداد ها با شرکت های دولتی و خصوصی ، با کارشناسان شیراز چمن به شماره های 09367363131  و یا 09332339070 در ارتباط باشید .

    برچسب ها : چمن مصنوعی ورزشی,چمن مصنوعی فوتبال

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.