×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

برنج طارم عطری

علاوه بر برنج سفید ایرانی، برنج طارم عطری و هند نیز در ایران مصرف می شود که البته کیفیت پایین تری نسبت به برنج ایرانی دارند و به طبع، قیمت پایین تری هم دارند.

به طور کلی برنج یکی از مهم ترین غلاتی است که غذای حدود ۵۰ درصد از جمعیت جهان است و مصرف آن از قدیم الایام رواج داشته است.

به طور کلی در سراسر دنیا چیزی حدود ۴۰ هزار نوع برنج کشت می شود که علاوه بر کیفیت از لحاظ اندازه نیز با هم تفاوت دارند و به سه دسته دانه بلند، دانه کوتاه و دانه متوسط تقسیم می شود.

C:\Users\MacanPc\Downloads\logo (27) (29).jpg

برنج عنبربو معطر

توجه داشته باشید که اگر برنج عنبربو معطر را زیاد در برنامه غذایی خود قرار می دهید و مصرف برنجتان مثل اغلب ایرانیان زیاد است حتما برنج را با مصلحات آن میل نمایید زیرا طبع برنج سرد است.

البته در میان برنجهای ایرانی برنج طارم و هاشمی که از نوع برنجهای شمالی هستند و در نواحی شمالی مثل گیلان کشت می شوند طبع سردی دارند اما برنج چمپا که در جنوب غربی کشور مثلا در استان خوزستان کشت می شود، طبع گرمتری نسبت به برنجهای دیگر دارد.

دو نوع رایج برنج مصرفی در اغلب کشورها از جمله ایران ،برنج سفید و برنج قهوه ای است که هر دوی آنها خواص و ویژگیهای مخصوص به خود را دارند.

اگر برایتان سوال است که کدام نوع برنج برای مصرف بهتر است و نمی دانید که برنج قهوه ای را انتخاب کنید یا سفید، با ما همراه باشید تا در انتهای مطلب بتوانید با توجه به مطالبی که در مورد این دو نوع برنج خوانده اید، بهترین تصمیم را بگیربد.

C:\Users\MacanPc\Downloads\logo (27) (30).jpg

برنج عنبربو اعلا

جالب است بدانید که این دو نوع برنج محبوب، یعنی برنج عنبربو اعلا سفید و قهوه ای علی رغم تفاوتهای بسیارشان در طرز پخت و خواص هر دو منشا یکسانی دارند با این تفاوت که برنج قهوه ای یک دانه برنج کامل به همراه سبوس و آندوسپرم است.

اما برنج سفید سبوس و جوانه خود را و به دنبال آن نیز آندوسپرم را از دست داده است و دقیقا به همین دلیل است که برنج قهوه ای فیبر، جوانه های سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات بسیار زیادی نسبت به برنج سفید دارد.

همچنین کالری و کربوهیدرات برنج سفید بسیار بیشتر از برنج قهوه ای است.

C:\Users\MacanPc\Downloads\logo (27) (31).jpg

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.