شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع ثبت شرکت
    26 آذر 1401 - 12:12
    شناسه : 213386
    0

    اگر شما نیز تصمیم گرفته اید که با راه اندازی و همچنین ثبت شرکت، فعالیت اقتصادی خود را اعتبار سنجی و آغاز کنید، حتما در مورد مراحل و نحوه انواع ثبت شرکت نیز سوالی داشته اید. در این مقاله سعی داریم به سوالات شما عزیزان و مراحل ثبت انواع شرکت پاسخ های قانع کننده ای را ارائه دهیم.

    پ
    پ

    اگر شما نیز تصمیم گرفته اید که با راه اندازی و همچنین ثبت شرکت، فعالیت اقتصادی خود را اعتبار سنجی و آغاز کنید، حتما در مورد مراحل و نحوه انواع ثبت شرکت نیز سوالی داشته اید. در این مقاله سعی داریم به سوالات شما عزیزان و مراحل ثبت انواع شرکت پاسخ های قانع کننده ای را ارائه دهیم.

    انواع ثبت شرکت

    نحوه ثبت شرکت

    امروزه ثبت شرکت شرایط خاصی را ندارد هر شخصی با داشتن 2 عضو میتواند اقدام به ثبت شرکت با مسئولیت محدود نماید و برای مدارک هم تنها نیاز به کپی کارت ملی و شناسنامه است این امر از زمانی شروع می شود که نیاز به شریک شدن در یک حوزه تجارت یا فعالیت به سمت ایجاد یک سازمان رسمی بر اساس قانون کار و تجارت سوق داده شود. این شراکت و همدستی یا رفاقت در کار ممکن شده و شامل تجارت، کشاورزی، صنعت، راه و ترابری، ساخت و ساز، معدن، تولید و…. می باشد.

    نحوه ثبت شرکت بدین طریق است که ابتدا متقاضی تصمیم به ثبت شرکت گرفته و شرکا، سهامداران، هر فرد را به انتخاب خود به سمت مربوطه می گمارند و هریک از سهام داران بعد از انتصاب خود, به دنبال مراکز ثبت شرکت می گردند. موسسه برای اعلام قیمت در رابطه با ثبت شرکت فاکتور اولیه را برای آن ها ارسال کرده که منجر به عقد قرارداد در این زمینه می شود. پس از ارسال کلیه مدارک هویتی افراد، مدارک مورد نظر تهیه و ثبت نام فرد آغاز می شود. مدارک تهیه و تایید شده توسط اداره ثبت شرکت ها جهت امضاء به متقاضی تحویل داده و پس از تحویل مدارک توسط متقاضی کلیه مدارک جهت بررسی توسط کارشناسان واحد ثبت نام به این اداره محترم ارسال می گردد.

    بر اساس قوانین ثبتی اعم از بازرگانی، مدنی و حسابداری دولتی نحوه ثبت شرکت به سه دسته کلی تقسیم می شوند که این سه دسته عبارتند از:

    1. شرکت های تجاری: مورد بعدی شرکت هایی هستند که در انواع ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود بین افراد یا شرکا به منظور تجارت و تعیین حق و اندازه سهام، حدود اختیارات و سمت ها تشکیل می شوند. در واقع مشخص بودن سود و زیان، تجارت و مبادله بازرگانی، تشکیلات مستقل و همکاری دو یا چند نفره در این نوع از شرکت تجاری از ویژگی های بارز آن خواهد بود که غالبا امروزه بسیاری از افراد نسبت به این موضوع بی توجه و اطلاعات کمتری را در اختیار دارند.
    2. شرکت های دولتی: این نوع شرکت هایی هستند که ثبت و تاسیس هریک از آنها دولتی بوده و بیش از 50 درصد سرمایه این شرکت ها متعلق به دولت می باشد. بنابراین به هر نوع شرکتی که سرمایه گذاری آن از طریق دولت انجام شود در اینجا با نام سهامی عام و شرکت دولتی گویند.
    3. شرکت های مدنی: نوع دیگرشرکت هایی هستند که بین اشخاص حقیقی با فعالیت مشترک انجام شده و این فعالیت می تواند برای خرید و فروش، خدمات, حرفه و یا سایر مشاغل مربوطه صورت گیرد. در این نوع شرکت، سهام و زیان بین همه شرکا یکسان و مساوی تقسیم شده و هیچ یک از اعضا حق دخالت در این رابطه را ندارند.

    انواع شرکت های قابل ثبت

    بسته به نوع و حجم فعالیت و همچنین افرادی که برای ثبت شرکت اقدام می کنند، انواع مختلفی از شرکت های قابل ثبت وجود دارد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شوید.

    1. شرکت های سهامی که شامل سازمان های سهامی عام و خاص هستند.
    2. شرکت های با مسئولیت محدود
    3. شرکت های گارانتی شده
    4. شرکت های سهامی
    5. شرکتهای مختلط غیر سهامی
    6. شرکت های نسبی
    7. تعاونی های تولیدی و مصرفی انبوه

    امروزه شرکت های سهامی خاص به صورت تجاری یا غیرتجاری تشکیل شده اند و اعضای هر یک از این شرکت ها متشکل از 3 سهامدار، 2 بازرس و یک معاون می باشند. همچنین در شرکت های سهامی عام مسئولیت اشخاص محدود به اندازه و مقدار سهام آن ها بوده که بیشتر این شرکت های تجاری هستند.

    نوع دیگر شرکت های با مسئولیت محدود بوده که مربوط به شرکت هایی با فعالیت تجاری نبوده و سهامداران آن ها غالبا دونفر می باشند.

    مورد دیگر شرکت‌های ضمانت‌شده بوده و به شرکت‌هایی اطلاق می‌شوند که حتی اگر فعالیت تجاری نداشته باشند، باید با علامت تجاری به ثبت رسیده و حداقل نفرات و اعضای آن ها دو سهامدار می باشند.

    شرکت های نسبی به شرکت هایی خصوصی گفته می شود که اعضای هریک از آنها با توجه به سهم و نسبت به سرمایه گذاری در شرکت فعال بوده و معمولااعضای آن ها بیش از دو نفر می باشند.

    شرکت های تعاونی تولید و مصرف نیز به مرکز تجارت خصوصی اطلاق می شود که حداقل سرمایه آن ها بیش از 50 درصد باشد. امروزه در شرکت های تعاونی انبوه به غیر از سرمایه داران و سهامداران، سایر دستگاه های دولتی نیز می توانند نقش ویژه ای در تعاونی های مصرف داشته و در واقع جزء سهامداران اصلی باشند.

    اما مورد آخر نیز شرکت‌های غیرتجاری (شرکت‌های مدنی) هستند و به شرکت‌هایی که توسط جامعه و مشارکت تعداد معینی از سهامداران در یک مورد تشکیل می‌شوند گفته می شوند که هر کدام برحسب میزان سرمایه‌گذاری برنده و یا بازنده هستند. در واقع در شرکت های مدنی مالکیت سرمایه به شخص حقوقی شرکت منتقل نشده و هر شخص مالک سرمایه خود خواهد بود.

    هزینه ثبت شرکت

    اکنون که تا اینجای این مقاله با ما همراه شده اید; شاید سوالی مبنی بر قیمت ثبت شرکت در ذهن شما ایجاد شود که پاسخ به آن را در همین لحظه برایتان بازگو می کنم. امروزه هزینه های ثبت شرکت یا ثبت اشخاص حقوقی یک سازمان, نهاد و یا حتی موسسه معتبر را می توان به دو دسته هزینه های حقوقی و حق الزحمه موسسه ثبت شرکت تقسیم کرد. در واقع هزینه های حقوقی از جمله مواردی است که اداره ثبت شرکت ها، روزنامه رسمی کشور جمهوری اسلامی، روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های اشخاص حقوقی، پرداخت حق الثبت سرمایه شرکت، پلمپ دفاتر قانونی و.. در کلیه موارد توسط ادارات دولتی مذکور تعیین و نرخ گذاری می گردد. در این زمینه اگر سوالی را مدنظر داشتید می توانید از این طریق با وبسایت ما در ارتباط بوده و سوالات خود را در این زمینه از کارشناسان حرفه گروه ما بپرسید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.