پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نحوه باز کردن لوله فاضلاب با فنر – مرحله به مرحله
    27 آذر 1401 - 12:05
    شناسه : 213513
    0

    نحوه باز کردن لوله فاضلاب با فنر بسیار ساده است. اگر مشکل گرفتگی لوله فاضلاب دارید در اینجا مرحله به مرحله آموزش دادیم چطور فنر زنی لوله فاضلاب را انجام دهید.

    پ
    پ

    منظره بالا زدن فاضلاب در خانه میتواند برای هر کسی وحشتناک باشد. از همه بدتر اگر گرفتگی در لوله توالت باشد. این مشکل در صورت عدم بررسی و اصلاح سریع می تواند آسیب های جدی به سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان وارد کند و در نتیجه هزینه های بالایی را برای تعمیرات و اصطلاح به همراه داشته باشد.

    در حالی که برخی از مردم در زمینه لوله کشی و لوله بازکنی دارای تجربه هستند، اما بیشتر مردم چنین نیستند، به همین خاطر اگر میخواهید به موقع مشکل را حل کنید باید نحوه باز کردن لوله فاضلاب با فنر را آموزش ببینید. در این مطلب میخواهیم باز کردن لوله فاضلاب با فنر را مرحله به مرحله آموزش دهیم تا بتوانید خودتان در مواقع ضروری مشکل را برطرف کنید.

    images 1671285167 - نحوه باز کردن لوله فاضلاب با فنر - مرحله به مرحله - رفع گرفتگی لوله فاضلاب

    چگونه گرفتگی لوله فاضلاب را با فنر باز کنیم؟

    برای اینکه گرفتگی لوله فاضلاب را با فنر باز کنید ابتدا نیاز به یک فنر دستی دارید. برای تهیه فنر دستی میتوانید به فروشگاه های ابزار فروشی مراجعه کنید. فنرهای دستی متراژ متفاوتی دارند و برای به کار بردن روش باز کردن لوله فاضلاب با فنر میتوانید از فنر ۵ یا ۱۰ متری استفاده کنید. دقت کنید فنر دستی با فنر برقی که شرکت های لوله بازکنی از آن استفاده میکنند متفاوت هستند، پس هنگام خرید حتما نوع دستی آن را تهیه کنید.

    1. درپوش لوله ای که مسدود شده را بردارید. برخی از مردم در ابتدای کار از اسید استفاده می کنند که کار اشتباهی است چون ممکن است هنگام فنر زنی آسیب جدی ببینید. پس حتما قبل از هر چیز چک کنید که آب در لوله یا اطراف آن جمع شده یا خیر. اگر آب جمع شده بود به هیچ عنوان فنر نزنید و این کار را به افراد متخصص بسپارید.
    2. تمام فنر را باز کنید و نزدیک خودتان قرار دهید. این کار کمک میکند تا به راحتی فنر بزنید و علاوه بر این فنر گره نخورد.
    3. بهتر است برای ایمنی خودتان یک جفت دستکش مناسب بپوشید تا هنگام فنر زدن علاوه بر رعایت بهداشت، دستتان آسیب نبیند.
    4. سر فنر را به آرامی داخل لوله ببرید.
    5. تا جایی که احساس کنید فنر به محل گرفتگی برخورد کرده فنر را در جهت عقربه های ساعت یا برعکس به داخل لوله هل دهید.
    6. زمانی که فنر به گرفتگی برخورد کرد باید آنقدر آن را بچرخانید و جلو عقب بکنید تا گرفتگی برطرف شود.
    7. پس از این که احساس کردید گرفتگی رفع شده برای خارج کردن فنر از لوله فاضلاب حتما باید آن را بصورت چرخشی بیرون بکشید. به یکباره کشیدن فنر به سمت خودتان ممکن است باعث گیر کردن فنر در لوله شود.
    8. پس از فنر زدن، یک سطل آب داغ را درون لوله خالی کنید. بهتر است مقداری پودر یا مایع لباسشویی برای تمیز کردن لوله و از بین بردن چربی ها درون آب بریزید. علاوه بر این، با این کار آزمایش می کنید که لوله باز شده یا خیر.
    9. اگر لوله باز نشده بود این مراحل را تکرار کنید.

    نکات مهم هنگام باز کردن لوله فاضلاب با فنر و قبل از آن

    images 1671285182 - نحوه باز کردن لوله فاضلاب با فنر - مرحله به مرحله - رفع گرفتگی لوله فاضلاب

    • مراحل فوق نحوه باز کردن لوله فاضلاب با فنر بصورت صحیح و اصولی می باشد. حتما به نکات گفته شده دقت کنید تا فنر درون لوله گیر نکند.
    • برای نتیجه بهتر میتوانید قبل از فنر زدن یک پیمانه جوش شیرین را درون لوله بریزید و سپس دو پیمانه سرکه روی آن بریزید. این ترکیب یک محلول خانگی بسیار قوی و بدون خطر برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب می باشد.
    • قبل از فنر زدن به عنوان مثال حدودا ۳۰ دقیقه قبل از آن مقداری آب جوش و مواد شوینده مثل شامپو یا مایع ظرفشویی درون لوله بریزید تا فنر زدن راحت تر شود.
    • هر زمان احساس کردید فنر جلوتر نمیرود و یا گیر کرده، از فشار بیشتر و یا هل دادن فنر یا به یکباره کشیدن به سمت بیرون خودداری کنید چون ممکن است فنر بشکند یا لوله آسیب ببیند.
    • برای اطمینان از اینکه گرفتگی به خوبی باز شده، عمل فنر زنی لوله فاضلاب را چند بار تکرار کنید.
    • بعد از فنر زدن هم دوباره مقداری آب جوش درون لوله بریزید.
    • بعد از تمام شدن کار و شستشوی فنر، حتما آن را خشک کنید تا طول عمر فنر بیشتر شود و از زنگ زدگی آن جلوگیری کنید.

    از این روش برای باز کردن چه نوع گرفتگی میتوانیم استفاده کنیم؟

    گرفتگی های لوله فاضلاب مختلف هستند و دلایل متفاوتی هم دارند، به همین خاطر ممکن است این روش برای برخی از گرفتگی های شدید و خاص نتیجه مطلوب را بهمراه نداشته باشد. در هر حال به طور کلی این روش برای موارد زیر مناسب است:

    • زمانی که نشانه های گرفتگی را مثل پس زدن آب از کف شوی مشاهده کردید.
    • گرفتگی لوله فاضلاب با مو
    • گرفتگی لوله فاضلاب با دستمال کاغذی
    • گرفتگی توالت با مدفوع، دستمال کاغذی، مو و …
    • گرفتگی های سطحی مثل زمانی که آب بالا بیاید و سریعا پایین برود
    • تمیز کردن شترگلو
    • تمیز کردن جداره لوله فاضلاب

    بهترین موقع برای فنر زدن چه زمانی است؟

    images 1671285202 - نحوه باز کردن لوله فاضلاب با فنر - مرحله به مرحله - رفع گرفتگی لوله فاضلاب

    اکثر مردم فکر میکنند هر زمان لوله فاضلاب گرفت و فاضلاب بالا آمد بهترین موقع برای فنر زنی است، اما زمان بهتری هم برای اینکار وجود دارد که باید بدانید!

    قبل از گرفتگی لوله فاضلاب معمولا نشانه هایی پدیدار می شوند که میتوانید آن موقع برای پیشگیری از گرفتگی شدید لوله اقدام به فنر زدن بکنید. این نشانه ها عبارتند از:

    • انتشار بوی بد فاضلاب
    • بالا آمدن کف از لوله فاضلاب
    • بالا آمدن آب از لوله و پایین رفتن سریع
    • دیده شدن حشرات اطراف لوله
    • شنیدن صدای قل قل از لوله
    • پایین رفتن آب با سرعت کم از لوله فاضلاب

    هر زمان هر یک از این نشانه ها را دیدید بهترین موقع برای فنر زنی لوله فاضلاب و پیگشیری از گرفتگی کامل لوله و بالا زدن فاضلاب از چاه می باشد.

    اگر با این روش مشکل گرفتگی لوله حل نشد چه کنیم؟

    در این شرایط معمولا برای رفع گرفتگی شدید لوله تنها راه حل مناسب، تماس با شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه جهت باز کردن لوله فاضلاب با فنر برقی می باشد. یکی از شرکت های معتبر در این زمینه مجموعه آقای لوله بازکن می باشد. شرکتی که سال هاست در تهران فعالیت می کند و دارای نیروی های فنی متعدد در نقاط مختلف تهران می باشد.

    شرکت آقای لوله بازکن خدمات لوله بازکنی جنوب تهران، شمال، شرق و غرب را بصورت شبانه روزی و فوری انجام می دهد. هر نقطه از تهران هستید میتوانید با یک تماس ثبت سفارش لوله بازکنی با فنر را انجام دهید. پس از تماس شما، شرکت آقای لوله بازکن نزدیکترین سرویسکار به محل را اعزام می کند تا سریعا مشکلتان را رفع نماید.

    برای ثبت درخواست کافی است نام “آقای لوله بازکن” را در گوگل جستجو کنید و یا اینجا کلیک کنید مراجعه کرده و با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.