شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انتخاب بهترین چمن مصنوعی برای زمین فوتبال
    29 آذر 1401 - 21:05
    شناسه : 213638
    1

    در برخی از نقاط جهان، به دلیل آب و هوا یا منابع، تهیه زمین چمن طبیعی با کیفیت بالا دشوار یا غیرممکن است. و ورزش های زیادی وجود دارند که می توان با نصب چمن مصنوعی ورزشی به زمین بازی را در نهایت ایمنی اجرا کرد. اما انتخاب بهترین چمن مصنوعی ایرانی یا هر کشور دیگری نیازمند دانستن یکسری نکات است که در این مقاله به توضیح آن پرداخته ایم.

    پ
    پ

    در برخی از نقاط جهان، به دلیل آب و هوا یا منابع، تهیه زمین چمن طبیعی با کیفیت بالا دشوار یا غیرممکن است. و ورزش های زیادی وجود دارند که می توان با نصب چمن مصنوعی ورزشی به زمین بازی را در نهایت ایمنی اجرا کرد. اما انتخاب بهترین چمن مصنوعی ایرانی یا هر کشور دیگری نیازمند دانستن یکسری نکات است که در این مقاله به توضیح آن پرداخته ایم.

    زمین های چمن مصنوعی که کیفیت بازی چمن واقعی را دارند به طور فزاینده ای مورد علاقه مدارس، مناطق تفریحی، جوامع، باشگاه های ورزشی و مسابقات حرفه ای قرار گرفته اند.

    معرفی چمن های مصنوعی مختلف

    همانطور که میدانید بازی های مختلفی وجود دارد که قابل اجرا روی چمن و از جمله چمن مصنوعی هستند و چمن های مصنوعی در انواع مختلفی در بازار رایج هستند. چمن مصنوعی یک سرمایه گذاری قابل توجه برای هر سازمانی است و سیستم های چمن خاص نصب شده دارای ویژگی ها و مزایای متنوعی میباشند و عملکرد متفاوتی دارند، بنابراین انتخاب سیستم چمن مصنوعی مناسب بر اساس نیاز زمین حائز اهمیت است.

    ابتدا بیایید نگاهی به سیستم چمن مصنوعی بیاندازیم. سیستم ورزشی غالب از4 بخش تشکیل شده است: چمن مصنوعی، پرکننده سیلیس و گرانول، پد شوک و زیرسازی .

    در این مقاله ما قصد داریم چمن مصنوعی مناسب برای بازی فوتبال را معرفی کنیم با ما همراه باشید.

    چمن مصنوعی مناسب اماکن ورزشی

    چمن مصنوعی چه مزیت هایی دارد؟

    دو وبسایت معتبر Reuters.COM و Easytruf.COM یک مطالعه یک ساله را انجام دادن و منتشر کردن که با نصب چمن های مصنوعی به زمین های ورزشی نتایج مطلوب بسیاری به دست می آید که این نتایج عبارتند از:

    • گسستگی عضلانی۷۴ درصد کمترمی شود.
    • حفظ تعادل ورزشکاران در قسمت مچ پا ۳۲ درصد.
    • ۴۲ cl8 (رباط حسینی قوامی زانو) درصد محافظت بیشتر.
    • کاهش صدمات مفصلی ۲۲ درصد.
    • صدمات عمومی۱۹ درصد کاهش.
    • صدمات مغزی۱۲ درصد کاهش.
    • ۱۰ درصد آسیب کمتر به سطح کفش در هنگام تماس.

    بازیکنان فوتبال در سراسر دنیا از اهمیت بالای چمن مصنوعی و افزایش کیفیت که چمن مصنوعی به بازی دارد با خبر هستند زیرا چمن های مصنوعی باعث گردش بهتر توپ در زمین بازی می شوند و بازیکنان می توانند حرکات ورزشی خود را با ظرافت بیشتر روی چمن های مصنوعی اجرا کنند و بازی حرفه ای تری را داشته باشند. توجه کنید که چمن مصنوعی می تواند کیفیت بازی را چند برابر بیشتر کند.

    چمن مصنوعی فوتبال

    اولین زمین چمن مصنوعی در ایران در سال 1382!

    اولین زمین چمن مصنوعی در سال 1382 در ورزشگاه قیانوری اجرا شد واین پروژه یک کابری مناسب 9 ساله را به مردم آن منطقه هدیه کرد. به غیر از این موضوعات اگر سابقه اجرای چمن مصنوعی را بررسی کنیم اهمیت و ارزش زیاد این کالا را بهتر درک می کنیم.

    توجه به چه نکاتی در انتخاب چمن مصنوعی بسیار حائز اهمیت است؟

    انتخاب چمن مصنوعی با کیفیت برای زمین بازی مورد نظر شما نیازمند بررسی کامل یک کارشناس خبر در این حوزه است، در چنین شرایطی باید از یک گروه مشاوره و مطلع در این حوزه مشورت بگیرید و نکات مختلف برند های و شرکت های مختلف تولید کننده ی چمن مصنوعی را بررسی کنید.

    در نهایت باید چمن مصنوعی انتخاب شود که فراهم کننده ی زمین بازی با کیفیت و بادوام باشد.

    معرفی بهترین چمن مصنوعی برای بازی فوتبال

    میزان ضربه پذیری و دوام چمن های مصنوعی یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب چمن مصنوعی برای زمین فوتبال است. زیرا چمن مصنوعی در بازی فوتبال به طور مداوم تحت فشار و رفت و آمد بازیکنان قرار دارد.

    تراکم این چمن ها نسبت به چمن‌های تزئینی کمتر است و الیافی این چمن ها بین ۵۰ تا ۶۰ میلی متر است. مقاومت و دوام چمن مصنوعی با دیتکس بالایی بیشتر می شود. دیتکس بین ۸۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰، مناسب زمین‌های فوتبال است که هرچقدر بالاتر باشد، دوامش بیشتر است. دیتکس بالای چمن، در کنار سیلیس که به عنوان فیلر در چمن مصنوعی استفاده شده ، باعث سنگینتر شدن و ضربه پذیر تر شدن آن هستند.

    بررسی مشخصات فنی چمن مصنوعی زمین فوتبال

    چمن مصنوعی زمین فوتبال بخاطر ماهیت خود ، در معرض رفت و آمد و پاخوردگی بازیکنان قرار دارد. به همین خاطر الیاف آن باید تراکم زیادی دارا باشد. به همین دلیل فیفا پیشنهاد کرده برای بالا بردن استقامت و مقاومت چمن، در بین الیاف چمن از موادی مثل سیسیل یا گرانول استفاده گردد.

    یکی از مهمترین بخش های چمن مصنوعی لایه ی زیرین آن است، این لایه از ۲، ۳ یا ۴ لایه ساخته شده که از جنس بافته یا نبافته است. لایه‌های بافته شبیه گونی پلاستیکی میباشند و به صورت شبکه شبکه هستند. همچنین لایه‌های نبافته، شبیه به لایه‌های ژئوتکستایل میباشد و وزن آن سبک‌تر است و اغلب به آن فلیس یا نمد می‌گویند. این لایه‌ها با فشار و حرارت، به هم وصل می‌ گردند و بعد وارد حوضچه مایع پوشاننده می‌شود. به طور کلی چمن مصنوعی از نظر فدارسیون فوتبال باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

    • ارتفاع الیاف ۵۰ میل تا ۶۰ میل
    • تراکم بالا
    • الیاف ایستا
    • الیاف منعطف و برگشت پذیر داشته باشد.

    بهترین چمن مصنوعی برای فوتبال کدام است؟

    چمن هایی که دیتکس بین ۸۵۰۰ تا ۱۲۵۰۰ و الیاف بین ۵۰ تا ۶۰ میلی متر دارند.

    معرفی بهترین برند چمن مصنوعی ایرانی برای زمین فوتبال

    اگر قصد خرید چمن مصنوعی را دارید به این قسمت از مقاله توجه کنید.

    • مدل میترا
    • مدل پرنیا
    • مدل آوا

    مدل های نام برده شده از چمن های مصنوعی جز بهترین چمن های مصنوعی ایرانی هستند که با خرید آن نیاز نیست هزینه ی زیادی را نسبت به چمن مصنوعی خارجی را پرداخت کنید، برای آشنایی با هریک از مدل های گفته شده می توانید مقالات دیگر را مطالعه کنید.

    آشنایی بیشتر با فنس چمنی

    ترکیبی از مفتول های فولادی فنس یا توری حصاری فنس چمنی به حساب می آید. ترکیب فنس چمنی با چمن های مصنوعی جذابیت زیادی را به محیط اضافه می نماید. بهترین جنس فنس چمنی پوشش گالوانیزه است تا در برخورد با رطوبت دچار زنگ زدگی نشود.

    ویژگی های مهم فنس چمنی مقاومت در برابر آب خوردگی و زنگ زدن است، که بیشتردر محوطه سازی و تزئین دیوارها از آن استفاده می شود.

    خلاصه مطلب

    در این مقاله شما را با انواع چمن های مصنوعی و مدل های مختلفی ایرانی چمن مصنوعی و فنس چمنی آشنا کردیم شما می توانید با مطالعه این مطلب انتخاب درستی برای زمین بازی خود داشته باشید.

    با انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای زمین بازی خود می توانید محیط ایمنی را برای بازیکنان تیم خود فراهم نمایید.

    سپاس از همراهی شما عزیزان در صورتی که سوالی در خصوص چمن مصنوعی و فنس چمنی دارید در بخش دیدگاه وارد کنید همچنین تجربه ی خود را از خرید چمن در بخش انتهایی صفحه وارد کنید تا دیگر کاربران از تجربه شما استفاده نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.