×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

t3 1671873298 4772164 - سارق جوان ۵ دقیقه بعد از آزادی، سرقت هایش را از سر گرفت/ سرقت خودروهای ال۹۰ با چوب بستنی! - ال نود

به گزارش همشهری آنلاین، مجرم سابقه‌دار که به اتهام سرقت در زندان بود، تنها ۵ دقیقه بعد از آزادی از زندان، تصمیم گرفت سرقت‌هایش را از سر بگیرد. او می‌گوید ظرف ۳ ثانیه با استفاده از چوب‌بستی در خودروی‌ ال۹۰ را باز می‌کرد و لوازم داخل آن را به سرقت می‌برد.

از چندی قبل پلیس پایتخت در جریان سرقت‌های مردی قرار گرفت که به راحتی و در زمانی کوتاه قفل در خودروهای ال۹۰ را باز کرده و دست به سرقت وسایل باارزش داخل آن می‌زد. آنطور که تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌داد، سارق کلاه به سر و ماسکی به‌صورت داشت تا چهره‌اش قابل شناسایی نباشد و با جسمی که در دستش بود ظرف چند ثانیه در ماشین را باز می‌کرد و سرقت را انجام می‌داد.

درحالی‌که تحقیقات به شکل ویژه برای دستگیری سارق خودروهای ال۹۰ ادامه داشت، چند روز قبل مأموران گشت کلانتری ۱۱۲ ابوسعید، مچ دزد تحت تعقیب را هنگام دزدی گرفتند و دستگیرش کردند. ماجرا از این قرار بود که مأموران کلانتری در حال گشت‌زنی بودند که چشم‌شان به مردی افتاد که کلاه به سر داشت و ماسک به‌ صورت. رفتارهایش مشکوک و عجیب بود و به همین دلیل مأموران او را زیر نظر گرفتند و لحظاتی بعد، مرد مشکوک به سمت یک خودروی ال۹۰ رفت و با یک چوب بستنی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در ماشین را باز کرد. همان لحظه مأموران به سمت وی رفتند تا دستگیرش کنند اما او به محض دیدن پلیس تصمیم به فرار گرفت. با وجود این مأموران به تعقیب وی پرداختند و لحظاتی بعد موفق شدند او را دستگیر کنند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت سریالی از خودروهای ال۹۰ اقرار کرد و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفت.

گفت‌وگو

توصیه سارق به صاحبان خودرو

شهریار ۳۲ سال سن دارد و بیش از ۱۲ بار زندان رفته است. او کلکسیونی از جرایم مختلف را در پرونده‌اش دارد و می‌گوید هم به موادمخدر اعتیاد دارد و هم به سرقت. تخصصش باز کردن قفل در خودروهای ال۹۰ است و مدعی است در ۳ ثانیه می‌تواند درِ این ماشین‌ها را باز کند. گفت‌وگو با او را بخوانید.

چطور در ۳ ثانیه می‌توانی قفل در ال۹۰ را باز کنی؟

کلی تلاش کردم تا به این رکورد برسم. در واقع خیلی تمرین کردم و اوایل در این حد تبحر نداشتم. اما وقتی همنشین سارقان حرفه‌ای باشی و مدام به زندان بیفتی قطعا متخصص می‌شوی. آنقدر با سارقان حرفه‌ای معاشرت کردم تا اینکه از آنها یاد گرفتم چطور قفل در ال۹۰ را در کوتاه‌ترین زمان ممکن باز کنم. پس از آن شروع کردم به تمرین تا اینکه حرفه‌ای شدم.

شگردی که یاد گرفتی چه بود؟

شما الان یک چوب بستنی به من بده و ببین که چطور قفل ماشین را در یک چشم بر هم زدن باز می‌کنم. من دستم خیلی سریع است و پراید و پژو را هم راحت باز می‌کنم اما خب روی ال‌۹۰ تمرکز کردم. چون این ماشین را از قبل دوست داشتم. من دست‌فرمان خوبی دارم و همیشه دلم می‌خواست یک ال۹۰ برای خودم داشته باشم. به همین دلیل به جز سرقت لوازم داخل آن، گاهی با ماشین‌ها دوری هم می‌زدم و بعد رهایشان می‌کردم.

مگر می‌شود با چوب بستنی، در ماشین را باز کرد؟

گفتم که. من این کار را از سارقان حرفه‌ای یاد گرفتم اما اگر بخواهم جزئیات آن را توضیح بدهم، بدآموزی دارد!

چه کنیم به دام شما سارقان گرفتار نشویم؟

توصیه‌ام این است که قفل ماشین‌هایتان را عوض کنید و به جای آن از قفل‌های معمولی که در خانه‌ها هم استفاده می‌شود استفاده کنید. باز کردن چنین قفل‌هایی خیلی سخت است.

در پرونده‌ات نوشته شده ۱۲ سابقه کیفری داری!

کلکسیونی از جرایم در پرونده‌ام وجود دارد؛ از سرقت خانه‌ها گرفته تا ماشین و کیف قاپی و جرایم دیگر. یک جورهایی به سرقت اعتیاد پیدا کرده‌ام. از ۱۴سالگی سرقت را شروع کردم. اولین بار ماشین همسایه‌مان را دزدیدم و وسایلش را سرقت کردم. از آن به بعد مدام به اتهام جرایم مختلف دستگیر و زندانی شده‌ام. فکر می‌کنم حدود ۱۲مرتبه.

آخرین بار کی آزاد شدی؟

بعد از ۷ سال و نیم، ۲ ماه قبل بود که از زندان آزاد شدم و اگر بگویم ۵ دقیقه پس از آزادی، سرقت‌هایم را شروع کردم، حتما تعجب می‌کنید. من به محض اینکه آزاد شدم و یک خودروی ال۹۰ را در نزدیکی زندان دیدم، در آن را باز کردم و لوازمی که داخل آن بود را دزدیدم.

چرا ۷ سال و نیم در زندان بودی؟

از تالارها سرقت می‌کردم. با همدستانم وارد تالارها می‌شدیم و از برنج، گوشت و قند گرفته تا ارگ و بشقاب و لوازم دیگر را سرقت می‌کردیم.

گوشت و مواد غذایی را چه کار می‌کردی؟

به مالخر می‌فروختیم. مالخر گروه همه‌ چیز را می‌خرید حتی خوراکی. این‌بار اگر آزاد شوم دیگر سمت خلاف نمی‌روم چون از زندگی در زندان خسته شده‌ام. من معتاد به گل و شیشه هستم و خانواده خوبی نداشتم. بچه طلاق هستم و پدر و مادرم هردوشان بعد از جدایی رفتند سراغ زندگی خودشان. به من توجهی نکردند و من تبدیل به یک مجرم حرفه‌ای شده‌ام. اما این‌بار اگر آزاد شوم می‌روم یک شغل مناسب پیدا می‌کنم تا زندگی خوبی برای خودم بسازم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.