×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

هدف اساسی متخصصان فروش و بازاریابی در صنعت مواد شیمیایی، آگاهی از  تصمیم خریداران در زمانی است که آماده خرید هستند. برای تامین کنندگان مواد، این امر به طور فزاینده ای دشوارتر شده است زیرا متخصصان تحقیق و توسعه و مهندسین مواد گزینه های بیشتری نسبت به همیشه در هنگام خرید دارند. با  کمی تلاش، یک تصمیم گیرنده می تواند تعداد زیادی از گزینه ها و جایگزین های مواد را پیدا کند. و از آنجایی که تحقیق آسان تر است، متخصصان معمولا قبل از تصمیم گیری برای خرید، چندین تامین کننده را در نظر می گیرند.

هنگام خرید مواد شیمیایی مانند خرید اسید بوریک و یا خرید بوراکس، برای متخصصان فروش و بازاریابی مهم است که بفهمند چه زمانی، کجا و چرا فرمول‌سازان و مهندسان محصول در حال تحقیق در مورد مواد هستند. با درک بهتر نحوه فروش مواد شیمیایی به روشی که نیازهای مشتریان شما را برآورده کند، می توان فرصت های فروش بیشتری ایجاد کرده و به نتیجه ی بهتری رسید.

بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران در ارتباط با صنایع مختلف از جمله فروش مواد شیمیایی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، غذایی، دارویی، حلال‌های شیمیایی، رنگ و رزین، ریخته‌گری، آرایشی و بهداشتی، آبکاری، تصفیه‌ آب و غیره می باشد.

با وجود واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه ها در ایران این صنعت گسترش قابل توجهی در کشور داشته است. ایران با داشتن منابع و پتانسیل کافی حتی می تواند به یکی از تولید کنندگان مواد شیمیایی در منطقه تبدیل شود و به اقتصاد حال حاضر کشور رونق دهد. صاحب نظران و کارشناسان در این حوزه اقتصادی آینده روشنی برای این زمینه اقتصادی پیش بینی می کنند و می توان با سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه به درآمدزایی خوبی در بخش رسید.

خرید مواد شیمیایی موضوعی کاملأ تخصصی است و نیاز به آشنایی کامل با بازار مواد شیمیایی و دارا بودن تجربه و دانش کافی دارد.  بنابراین فردی که مسئولیت خرید مواد شیمیایی را بر عهده می‌گیرد باید از شناخت و تخصص کافی نسبت به مواد شیمیایی برخوردار باشد.

images 1672045373 - نکات مهم خرید و فروش مواد شیمیایی که باید بدانید -

راینه داران شریک قابل اعتماد شما در تجارت و خرید و فروش مواد شیمیایی

شرکت راینه داران با بیش از دو دهه فعالیت مستمر و به واسطه شناخت نیاز های اساسی  و چالش های مشتریان در زمینه مواد شیمیایی و همچنین تسلط بر فرآیند و مدیریت زنجیره تامین توانایی و تخصص لازم جهت تجارت و خرید و فروش مواد شیمیایی در صنایع مختلف به ویژه نفت، گاز، پتروشیمی  و معدن را با کیفیت مورد انتظار مشتریان و کارفرمایان گرامی دارا می باشد.

استراتژی مدیریت فروش به طور بهینه کانال هایی را که یک شرکت برای فروش محصولات خود به مشتریان یا سایر مشاغل استفاده می کند، تعیین و اجرا می نماید. به طور کلی، چهار کانال اصلی فروش وجود دارد:

  • فروش میدانی – نمایندگانی که برای تعاملات فروش، حضوری سفر می کنند.
  • فروش داخلی – کسانی که از طریق تلفن یا ایمیل یا آنلاین با مشتریان تجارت می کنند.
  • تجارت الکترونیک – پلتفرم های که آنلاین متعلق به شرکت یا شخص ثالث هستند.
  • شرکای شرکت- واسطه هایی مانند توزیع کنندگان، فروشندگان، فرمول سازان یا سایرین که معمولا دارای قابلیت های لجستیکی برتر هستند.

بررسی نکات مهم خرید مواد شیمیایی

برای خرید مواد شیمیایی باید به چند نکته توجه داشته باشید :

  1. برند : هنگام خرید مواد شیمیایی همیشه برند معتبر انتخاب کنید تا آزمایش مورد نظر شما با خطای کمتری مواجه شود.
  2. غلظت مواد : هنگام خرید دقت داشته باشید از منابعی ماده شیمیایی را خریداری کنید که متناسب با نیازهای شما باشد و محصول مورد نظر شما را با غلظت و خلوص واقعی به شما ارائه دهد.
  3. گرید : به دلیل این که مواد شیمیایی در صنایع گوناگون کاربرد دارند در نتیجه گریدهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. گریدها می‌توانند در درجه خلوص، مقدار و نوع ناخالصی متفاوت باشند.
  4.  MSDS: برگه اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی، جزوه برگه های اطلاعات فنی است که در آن اطلاعات مربوط به خطرات ماده، ایمنی در هنگام کار کردن، دستورالعمل های اضطراری و اطلاعات بهداشتی و ایمنی مواد شیمیایی در آن یافت می شود. این برگه اطلاعات کاملی درباره خطرات ماده در اختیار کاربر قرار می دهد. به طور کلی می توان گفت MSDS شامل موارد زیر است:
    •  نحوه استفاده صحیح از ماده
    • محیط و شرایط نگهداری ماده
    • نکات ایمنی مرتبط با جابجایی و انتقال ماده
    • نحوه مقابله با صدمات و خطرات ناشی از ماده(بعد از وقوع آسیب)

۵.بسته بندی: بسته بندی مواد شیمیایی باید در برابر عناصر مختلف و تغییرات محیطی مقاوم باشد و از نفوذ مواد به محیط نیز جلوگیری کند. نکات زیر از اهمیت بالایی در فرآیند بسته بندی برخوردار می‌باشند:

    • متناسب بودن نوع ماده شیمیایی با جنس ظروف
    • تیره یا روشن بودن ظروف بسته بندی با توجه به نوع ماده شیمیایی
    • تمیز بودن ظروف بسته بندی
    • استحکام گالن‌ها و ظروف بسته بندی
    •  کیفیت درب و آب بند بودن طولانی مدت آن
    •  متناسب بودن حجم بسته بندی با نیاز مشتری

۶.مدارک و مجوزهای مورد نیاز: شما نیاز به برگه اطلاعات ایمنی و پیش نویس برچسب محصول به زبان کشوری که از آن خرید کرده اید دارید.

images 1672046882 - نکات مهم خرید و فروش مواد شیمیایی که باید بدانید -

 آیا توزیع کننده وظیفه ای در برچسب زدن دارد؟

اگر فروشنده هستید، شریک شما باید محصولات را به زبان رسمی مطابق با مقررات موجود برچسب گذاری کرده باشد (بدون برچسب هرگز، محصول را تحویل نگیرید). اما در عمل، در برخی موارد ممکن است بسته بندی آسیب دیده باشد و به همراه آن برچسب نیز آسیب دیده باشد، بنابراین باید آن را مجدداً برچسب بزنید (یا طبق توافق آن را به شریک خود بازگردانید).

شما نمی توانید محصول را با برچسب معیوب، آسیب دیده یا مفقود توزیع کنید. لطفاً به خاطر داشته باشید که قوانین ایمنی شیمیایی دائماً در حال تغییر است، بنابراین لطفاً پس از دریافت هر مورد، سازگاری برگه اطلاعات ایمنی و برچسب را بررسی کنید. در بسیاری از موارد، ممکن است نسخه جدیدتری از برگه اطلاعات ایمنی را دریافت کرده باشید، اما برچسب مطابق آن تغییر نکرده باشد (یا برعکس).

اگر به تمام تعهدات خود عمل می کنید اکنون  میتوانید توزیع و خرید و فروش مواد شیمیایی را شروع کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.