×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

word image 213932 1 - خرید ست های جراحی ارتوپدی -

ارتوپدی از جمله شاخه های مهم علم پزشکی است که وظیفه بررسی استخوان و اختلالات مربوط به این بافت ها را بر عهده دارد. ستون فقرات، شانه، دست، زانو، پا و تومور های استخوانی از جمله بخش هایی از بدن از هستند که در شاخه ارتوپدی علم پزشکی مورد بررسی واقع شده اند.

برای درمان مشکلات ارتوپدی، روش های مختلفی وجود دارد. دارو درمانی روش غیر تهاجمی برای رفع مشکلات ارتوپدی است. همچنین به کمک تمرینات فیزیوتراپی نیز می توان برخی از مشکلات ارتوپدی را بر طرف نمود. اما در برخی مواقع که امکان درمان با این روش ها وجود ندارد، پزشک عمل های جراحی را توصیه می کند. زمانی که از ابزار جراحی در جهت رفع مشکلات ارتوپدی استفاده می شود، درواقع روش تهاجمی برای درمان اختلال به کار می رود.

اگر قصد خرید این دسته از ابزار های جراحی را دارید، دیجی جراح با بهترین ابزار ها از برند های معتبر تولیدی، امکان خرید آنلاین را برای شما عزیزان مهیا کرده است.

ابزار جراحی ست جراحی ارتوپدی عمومی چیست؟

ست جراحی عمومی ارتوپدی، شامل ابزار هایی است که برای اتاق عمل جنرال مورد استفاده قرار می گیرد. اتاق عمل جنرال مختص به مراجعینی است که نیاز به عمل انتخابی و اورژانسی دارند. این ابزار جراحی عمومی ارتوپدی، شامل ابزار های مخصوص در جهت سرعت بخشیدن به عمل است.

رتراکتور چیست؟

رتراکتور ها یکی از ابزار های مهم و پر کاربرد در عمل جراحی هستند. از رتراکتور ها تحت عنوان منقبض کننده نیز یاد می شود. زمانی که برش در بدن بیمار ایجاد می شود، به کمک رترکتور آن محدوده باز شده و دید کافی برای پزشک جراح مهیا می گردد. ظاهر رترکتور جراحی که در خرید ست های جراحی ارتوپدی وجود دارد، به شکل خمیده و حالتی قلابی می باشد.

رترکتور انواع مختلفی دارند. انواع رتراکتور موجود در ست ارتوپدی شامل رتراکتور نواری، ریچاردسون، گوات، آرمی ناوی، دیور، بافتی و پانسمانی می باشد.

فورسپس از ابزار جراحی ارتوپدی

دیگر ابزار موجود در ست های جراحی ارتوپدی ، فورسپس می باشد. ظاهر فورسپس شبیه به انبردست است و از آن در جهت گرفتن اشیا استفاده می شود. فورسپس ها انواع مختلفی دارند. فورسپس روسی، دی باکسی، فریس –اسمیت، آدسون و مایو انواع فورسپس های موجود در ست جراحی ارتوپدی عمومی می باشد.

قیچی ست جراحی

کاربرد قیچی در جراحی، برش بافتی است که قصد جراحی آن وجود دارد. هنگام خرید ست های جراحی ارتوپدی، اندازه ها و انواع مختلفی از آن ها قرار داده می شود. انواع قیچی ست جراحی ارتوپدی شامل قیچی متزنبام، کرایل و کوخر و حوله گیر می باشد.

کلمپ ابزار جراحی

دیگر ابزار کاربردی ست جراحی ارتوپدی، کلمپ می باشد. کاربرد کلمپ در جراحی نگه داشتن بافت یا سایر مواد است. انواع کلمپ به کار رفته در ابزار جراحی ارتوپدی، نوع آلیس، بابکوک، لوزه ای یا اشنید، میکستر، سوزنگیر و فورستر می باشد.

معرفی لوله ساکشن

لوله ساکشن یکی دیگر از تجهیزات جراحی است. این لوله ها موجب خروج خون و مایعات از بدن می شود. لوله ساکشن سری های گوناگونی داشته که از نوع استریل یکبار مصرف است.

به غیر از موارد عنوان شده، پروب، دسته چاقو و هدایت کننده شیاری از دیگر ابزار ست جراحی ارتوپدی می باشد.

ابزار های موجود در ست جراحی دست کدام اند؟

از جمله عمل های جراحی ارتوپدی، جراحی دست است. در ست جراحی دست، ابزار های مختلفی مورد استفاده واقع می شود. هموستات و اکارتور از جمله ابزار های پر کاربرد این ست می باشد.

در جراحی دست، برش موجب خونریزی شده و این خونریزی به کمک ابزار هموستات قطع می گردد. هموستات که از جمله ابزار های پر کاربردی ست جراحی دست است، در انواع خمیده و مستقیم تولید و عرضه می شود.

اکارتور دیگر ابزار جراحی مورد استفاده در جراحی دست است. اکارتور ها جنس فولادی داشته و تیغ های خمیده و قلاب شکل دارند. این ابزار جراحی در اندازه های مختلفی عرضه می گرد.

علاوه بر هموستات و اکارتور، انواع مختلف پنس، دسته بیستوری، قیچی، پنست ها، سوزن گیر، پروب و هوک دیگر ابزار های موجود در ست جراحی دست می باشد. قیمت این ست جراحی با توجه به ابزار های موجود در آن متفاوت می باشد. قیمت قیچی جراحی، قیمت پنس جراحی و قیمت دیگر ابزار ها، از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت خرید ست های جراحی ارتوپدی می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.