جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تجهیزات اتاق تمیز
    05 دی 1401 - 17:24
    شناسه : 213940
    0

    همان‌ طور که مشاهده کردید در این محتوا به بررسی و معرفی یک سری تجهیزات اتاق تمیز پرداختیم. هر یک از این تجهیزات نقش بسیار مهمی را در این سیستم قدرتمند ایفا کرده و نبود آن‌ها می‌تواند دردسر ساز شود. اما توصیه می‌کنیم برای خریداری این محصولات از سایت اکیاس غافل نشوید.

    پ
    پ

    word image 213940 1 - تجهیزات اتاق تمیز -

    یکی از سیستم‌ های پرقدرت و پیشرفته که در حال‌ حاضر وجود آن صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده و فقدان آن مشکلات زیادی را در بخش‌های مختلف صنعتی، دارویی و درمانی به وجود می‌آورد، اتاق تمیز است. این سیستم بر حسب انجام یکسری تحقیقات چندین ساله دانشمندان و محققان به ثمر رسیده و راه‌اندازی شده‌ است. برای راه‌اندازی و استفاده از امکانات کلین روم وجود تجهیزات اتاق تمیز به‌ طور استاندارد و باکیفیت بالا اهمیت زیادی دارد.

    در اتاق تمیز یا به روایتی دیگر کلین روم، ابزار و تجهیزات مختلفی از ساده‌ ترین و پیچیده‌ ترین وجو دارد که کارکنانی که در این محیط مشغول به کار هستند باید نحوه‌ی کار هر یک از این دستگاه‌ها را به بدانند. چون بدون آگاهی استفاده از ابزار و تجهیزات موجود در این اتاق سبب می‌شود روند کار با مشکل مواجه شده و متوقف شود. برای این‌ که بتوان یک کلین روم را با تمامی سیستم‌ها و امکانات به‌ طور درست و اصولی راه‌اندازی کرد، رعایت یکسری نکات الزامی است.

    شخص متقاضی می‌تواند با در نظر گرفتن آن‌ها و توجه به نکات قابل اهمیت، این سیستم‌ در بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی به کار بیاندازد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با تجهیزات اتاق تمیز صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

    معرفی چند مورد از تجهیزات اتاق تمیز

    اهمیت کلین روم به وجود و بهره‌گیری از یک سری تجهیزات استیل اتاق تمیز موجود در آن برمی‌گردد. پس این سیستم کارآمد دارایی ابزار و وسایلی بوده که از آن‌ها تحت عنوان تجهیزات اتاق تمیز یاد می‌شود. اتاق تمیز هایی که در مکان‌های مختلف راه‌اندازی و تأسیس می‌شود، برحسب کارایی آن مکان دارای یکسری تفاوت است. برای مثال تجهیزات مورد نیاز در اتاق تمیز برخی کارخانه‌های صنعتی با مراکز دارویی متفاوت خواهد بود. برای خریداری بهترین تجهیزات به‌ طور کاملاً استاندارد و با قیمتی مناسب به افراد توصیه می‌کنیم به سایت معتبر اکیاس مراجعه کنند. این سایت با سابقه چندین ساله و ارائه محصولات معتبر شرایط فروش را به‌خوبی برای متقاضیان فراهم کرده‌ است. برای این‌ که بتوانید با چند نمونه از تجهیزات موجود در کلین روم آشنا شوید، این قسمت را به بررسی این موضوع اختصاص می‌دهیم.

    ساندویچ پانل دیواری در اتاق تمیز

    یکی از وسایلی که وجود آن در اتاق تمیز بسیار اهمیت داشته و به دو شیوه هم باد و غیر هم باد تولید و  به‌ کارگرفته می‌شود، ساندویچ پانل دیواری است. پانل‌های دیواری که به واسطه روش هم باد تولید می‌شوند ۸۰ میلی‌متر بود و ورقه‌های آن از جنس گالوانیزه به ضخامت ۶ میلی‌متر می رسد.  یکی از عناصری که در این وسیله بسیار اهمیت داشته و کاربردی بوده، فوم‌های پلی اورتان است.  این فوم ها به درون جداره تزریق می‌شود. در مقابل پانل هایی که به روش غیر هم باد ساخته‌شده در ضخامت‌های ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ قابل سفارش خواهد بود.

    پنجره‌ی اتاق تمیز

    یکی از تجهیزاتی که هنگام ورود به اتاق تمیز وجود آن برای تمامی افراد قابل‌ مشاهده بوده، پنجره اتاق تمیز است. این پنجره دارای دو لایه شیشه به واسطه پروفیلی بود که آن‌ها را به یکدیگر متصل می کند. جداره این پنجره از آلومینیوم ساخته‌ شده و همین امکانات ویژه سبب می‌شود میکروب‌ها نتوانند به این پنجره نفوذ کرده و وارد اتاق تمیز شوند. این پنجره‌ها در سایزهای ۲۵ و ۳۵ در رنگ مدنظر قابل سفارش بوده و افراد می‌توانند آن را از یکی از شرکت‌های معتبر یعنی اکیاس خریداری کنند.

    دوش هوا

    از دیگر تجهیزات اتاق تمیز که وجود آن بسیار حیاتی و الزامی بوده، اتاقک دوش هوا اتاق تمیز است. در این اتاقک یک سری سیستم و دستگاه تهویه تعبیه‌ شده، به‌ طوری‌ که افراد قبل‌ از ورود به اتاق تمیز باید وارد این اتاق شده و به‌ طور کامل استریل شوند. مواد ضدعفونی کننده و هوای عاری از هر گونه ذرات از بخش‌های مختلف این به اصطلاح دوش خارج شده و لباس شخص موردنظر را که قصد ورود به اتاق تمیز را دارد ضدعفونی می‌کند.

    کلام آخر

    همان‌ طور که مشاهده کردید در این محتوا به بررسی و معرفی یک سری تجهیزات اتاق تمیز پرداختیم. هر یک از این تجهیزات نقش بسیار مهمی را در این سیستم قدرتمند ایفا کرده و نبود آن‌ها می‌تواند دردسر ساز شود. اما توصیه می‌کنیم برای خریداری این محصولات از سایت اکیاس غافل نشوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.