×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دیتاسنتر (مرکز داده) شرکت متا

شرکت متا، مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، توسعه زیرساخت مرکز داده در شهر اودنسه دانمارک را متوقف کرده و قراردادی را که شهریورماه با پیمانکار دانمارکی امضا کرده بود، لغو کرد.

متا در حال حاضر دو مرکز داده بزرگ را در پردیس اودنسه اداره می‌کند و سال آینده سومین مرکز داده آن به پایان خواهید رسید. در پروژه لغو شده قرار بود در این مکان دو ساختمان دیگر نیز تا پایان سال ۲۰۲۵ افتتاح شود.

این در حالی است که مراحل طراحی مرکز داده آغاز شده و گودبرداری، ساخت غذاخوری و تعبیه پارکینگ برای ۱۰۰۰ خودرو در این مکان کلید خورده بود.

پیتر مونستر، سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم در توسعه پردیس مرکز داده دانمارک از سه ساختمان فراتر نرویم.»

مونستر گفت که این حرکت بخشی از اقداماتی است که اخیراً برای ایجاد «سازمان کارآمدتر» اعلام شده است و این شرکت در حال بررسی مجدد برنامه‌های توسعه است تا اطمینان حاصل کند که در حال ساخت «نسل جدیدی» از تجهیزات مرکز داده برای مدیریت داده‌های هوش مصنوعی است.

چند ماه قبل نیز، متا در هلند پس از مخالفت سیاستمداران به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی یک پروژه مرکز داده را برای همیشه لغو کرده بود.

به نظر می‌رسد که مشکلات عدیده مالی شرکت متا نیز در لغو شدن پروژه‌های خدمات مرکز داده این شرکت بی‌تأثیر نباشد. چرا که ماه گذشته، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، اعلام کرد که این شرکت بیش از ۱۱۰۰۰ کارمند خود را به دنبال کاهش درآمد اخراج خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.