×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پمپ تصفیه آب استخر ، یکی از اجزای مهم برای تمام استخر ها است. در استخرهای شنا برای این که شناگران در آب ایمن باشند، آب نباید راکد باشد. زیرا آب های راکد به طور دوره‌ای انواع آلودگی ها را جذب نموده و در نهایت به کانون مواد و میکروارگانیسم های خطرناک برای سلامت انسان تبدیل می شوند.
به همین دلیل در یک استخر با هر اندازه ای ، لازم است سیستم تمیز کننده ای برای آب وجود داشته و یا آب به صورت منظم تعویض شود . در استخرهایی که اندازه کوچکی دارند یا استخر های بادی کودکان ، تعویض آب مشکل بزرگی نیست. اما اگر ظرفیت استخر ده ها متر مکعب باشد تنها باید از یک سیستم تصفیه یا فیلتراسیون آب و یا به عبارتی نصب پمپ تصفیه آب استخر برای تمیز نگه داشتن آب استفاده نمود.
اما قبل از استفاده و شروع کار پمپ ، ابتدا باید مطمئن شوید که  پمپ با آب پر شده است تا به مهر و موم شفت پمپ آسیبی وارد نشود. در صورتی که پمپ بالای سطح استخر قرار داشته باشد هنگامی که متوقف می شود آب دوباره به داخل استخر جریان می یابد . بنابراین راه اندازی پمپ ممکن است مدتی طول بکشد تا پمپ تمام هوا را از لوله مکش خارج کند و شروع به پمپاژ آب کند.

images 1672170954 - پمپ تصفیه آب استخر چیست و چه کاری انجام می دهد؟ -

اجزای سیستم فیلتراسیون استخر

سیستم فیلتراسیون که به عنوان قلب استخر شناخته می شود و باعث تصفیه آب استخر می گردد در ساده ترین شکل خود شامل دو جزء اصلی است که شامل فیلتر و پمپ هستند.
پمپ تصفیه آب استخر ، باعث به گردش درآوردن آب در استخر می شود سپس آن را از فیلتر عبور داده و به نوبه خود باعث فیلتراسیون آب می شود.
به طور کلی از آنجایی که پمپ و فیلتر در خارج از استخر قرار دارند ،  بنابراین پمپ باید بتواند آب را از نقطه ورودی مکش کند.

نحوه محاسبه عملکرد پمپ مورد نیاز برای سیستم فیلتراسیون آب استخر

با توجه به موارد ذکر شده در بالا متوجه شدیم که برای سیستم فیلتراسیون استخر نیاز به یک پمپ برای مکش آب داریم ، اما برای استخر هایی با اندازه های مختلف و حجم آب متفاوت به پمپ با کارایی متفاوت نیاز است. بدین منظور ابتدا لازم است میزان عملکرد مورد نیاز پمپ محاسبه شده سپس بر طبق آن پمپ مورد نظر خریداری شود.
طبق ضوابط بهداشتی زمان تعویض کامل آب استخر توسط پمپ هر ۶ ساعت یکبار می باشد و در طول این زمان تخمینی پمپ باید کل حجم آب استخر را پمپ کند.
به نظر می‌رسد که عملکرد پمپ/ u003d حجم آب بر متر مکعب در استخر است. به عنوان مثال برای استخری با حجم ۳۰ متر مکعب به پمپ با ظرفیت ۵ متر مکعب نیاز دارید.

قوانین انتخاب پمپ برای سیستم تصفیه آب استخر شامل چیست؟

به طور کلی پمپ تصفیه آب استخر ممکن است شامل گزینه های مختلفی باشد به عنوان مثال پمپ هایی با پیش فیلتر و بدون آن وجود دارند . عملکرد پیش فیلتر شامل حذف آلاینده های بزرگ مانند حشرات ، مو ، برگ و غیره از آب قبل از ورود به فیلتر است که باعث افزایش راندمان فیلتر شده و فرایند تمیز کردن خود فیلتر را نیز آسان می کند .
همچنین می توان پمپ ها را بر اساس نوع ماده ای که پوشش آنها از آن ساخته شده است نیز طبقه بندی کرد . بیشتر پمپ ها پلاستیکی بوده اما برای استخر های دارای آب نمک از پمپ هایی با بدنه برنز استفاده می شود.
تولید کنندگان تجهیزات استخر شنا واحدهای فیلتراسیون آماده ای را تولید می کنند که فیلتر و پمپ بر روی یک سطح قرار دارند. در چنین تاسیساتی پمپ و فیلتر از نظر عملکرد مطابقت داشته و باعث انتخاب آسان تر آن ها می شود. کافیست حجم آب استخر خود را بدانید تا بتوانید واحد فیلتر متناسب با این حجم را خریداری کنید.

پمپ های تصفیه آب استخر در چه موارد دیگری نیز استفاده می شوند؟

پمپ تصفیه آب استخر در استخر نه تنها در سیستم نظافت استفاده می شوند بلکه از این پمپ ها برای جاذبه های آبی مانند چشمه ها و آبشارهای مصنوعی و غیره نیز استفاده می شوند .چنین پمپ هایی بسته به ویژگی های جاذبه ای که استفاده می شوند،  انتخاب می‌شوند و ممکن است از پمپ های کمکی نیز کنار آنها استفاده شود.

برای خرید پمپ تصفیه آب استخر تاسیسات لطفی آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز خود می باشد.
این مرکز با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه فروش ، نصب ، تعمیر و سرویس اجزاء و قطعات استخر و همکاری با تکنسین ها و کارشناسان ماهر و متخصص در این زمینه می تواند بهترین مشاوره و راهنمایی های لازم برای خرید مناسب ترین پمپ تصفیه آب استخر را ارائه دهد.
ساخت استخر در تهران ، ساخت استخر در کرج ، فروش،نصب و تعمیر تاسیسات استخر از خدمات تاسیسات لطفی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تاسیسات لطفی تماس بگیرید. ۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴
www.tmilofti.ir

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.