×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

4774866 - چیزی از گرانی و مشکلات مردم کم نشده است | در این چند سال چیزی ارزان نشده است -

به گزارش همشهری آنلاین، این مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار با آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به اصول چهارگانه امیر مومنان (ع) در حکومتداری تصریح کردند: حضرت علی (ع) به مالک اشتر وظایف مسئولین در اداره کشور اسلامی را این گونه توصیف نمودند: «جبایه خراجها و جهاد عدوها و استصلاح اهلها و عماره بلادها»؛ یعنی جمع آوری مالیات و نظارت دقیق و صحیح بر بیت المال و استفاده صحیح آن در امور، مبارزه با دشمنان، اصلاح امور مردم و ایجاد زمینه های تربیت و رشد و تعالی برای مردم و آبادی و عمران کشور. این امور باید همواره سرلوحه کارهای مسئولین باشد و از این امور نباید غفلت کرد.

ایشان افزودند: منظور از جمهوری اسلامی، یعنی همین مردم، همانطور که امام فرمودند: اصل همین مردم هستند و باید عنایت و توجه شما به همین مردم باشد که همیشه پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند. باید نظام ما در رسیدگی به مردم الگویی مناسب در جهان باشد.

آیت الله مکارم شیرازی: از شرایط ناراضی هستیم | از مسئولین تصمیم گیری خاصی دیده نمی شود

ایشان در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و کم شدن قدرت خرید مردم خاطرنشان کردند: متاسفانه مردم به لحاظ قدرت خرید دیگر آن توان سابق را ندارند. بیکاری، گرانی کم ارزشی پول ملی این ها اموری هستند که باعث ناراحتی مردم شده است و باید مسئولین امر برای حل این مشکلات و رفع این کمبودها تمام توان و سعی خود را به کار بگیرند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزودند: متاسفانه پول ملی ما کم ارزش شده و قدرت خرید مردم هم کم است، مردم از ما انتظار دارند که مشکلات و نارسایی ها را به گوش مسئولین برسانیم. امیر مومنان (علیه السلام) به مالک اشتر فرمودند:«اللهَ اللهَ فِی الطَّبَقَهِ السُّفْلَی مِنَ الَّذِینَ لاَ حِیلَهَ» باید توجه داشته باشید بیت المال برای مردم است نباید هیچگونه تبعیضی وجود داشته باید تفاوت ها از بین برود و شاهد رفاه و گشایش اقتصادی و ارزانی در سر سفره های مردم باشیم. متاسفانه چیزی از گرانی و مشکلات مردم کم نشده است. در این چند سال چیزی ارزان نشده است، باید با همت مضاعف و برنامه ریزی دقیق مشکلات اقتصادی را حل نمود.

ایشان با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان بر علیه نظام مقدس اسلامی افزودند: ما باید آنقدر قوی باشیم که دشمنان جرات نقشه کشی و فکر ضرب زدن به خود راه ندهند. حفظ نظام و یادگارهای امام و پشتیبانی از رهبری از ضروریات است همانگونه که امام و رهبری مکرر در ملاقات هایشان تاکید کرده اند، حل مشکلات اقتصادی مردم و حفظ ارزش های انقلاب و اسلام باید اولیت کار مسئولان باشد. حفظ این انقلاب و نظام با حفظ ارزش ها و حل مشکلات مردم میسر است.

ایشان تعهد همراه با تخصص را از ضروریات انتصابات مسئولان کشور دانسته و خاطرنشان کردند: مردم از ما گِله مند هستند که چرا مشکلات را به مسئولان انتقال نمی دهیم اما مردم باید بدانند که از مشکلات آنها آگاهیم و آن را بیان می کنیم ولی متاسفانه انعکاس داده نمی شود. باید توجه داشت که ما در زمان جنگ به پشتوانه همین مردم در مقابل تمامی دشمنان ایستادیم از این رو عنایت و توجه به این مردم باید سرلوحه تمام کارها باشد امیدوارم در دیدار بعدی این مشکلات حل شده باشد و مردم از اقدامات شما راضی و خوشنود باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.