جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاربرد آجر در نمای داخلی ساختمان
    10 دی 1401 - 13:41
    شناسه : 214186
    0

    آجر یکی از مصالحی است که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان کاربرد بسیار دارد؛ 4 مزایا استفاده و کاربرد آجر در دیزاین نمای داخلی را می‌توانید در این مقاله مطالعه نمایید.

    پ
    پ

    c users windows desktop untitled design compresse - کاربرد آجر در نمای داخلی ساختمان -

    کاربرد آجر در نمای داخلی ساختمان

    دکوراسیون داخلی، هنری است که روزبه‌روز ایده‌های جدیدی در آن مطرح می‌شود. استفاده از آجر نما در نمای داخلی نیز یکی از ترندهای پرطرفدار در سال‌های اخیر بوده است. دیوارها، کف، آشپزخانه و دیگر قسمت‌های ساختمان می‌توانند با این محصول تزئین شوند. تنوع طرح و رنگ و مقرون‌به‌صرفه بودن قیمت آجر نما هم محبوبیت این محصول را بیشتر کرده است.

    در این مقاله ابتدا چند ایده‌ی معروف برای استفاده از آجر نما در دکوراسیون داخلی را مطرح می‌کنیم. سپس به بیان مزایای این محصول پرداخته می‌پردازیم. با ما همراه شده و این بار، خانه یا محل کارتان را به شیوه‌ای متفاوت طراحی دکوراسیون کنید.

    آجر و طراجی دکوراسیون یک دیوار با آجر نما

    یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید با اجر در داخل ساختمان خود بکنید، پوشش یک یا چند دیوار است. دیوارهای پشت تلویزیون، تخت خواب و شومینه و یا یکی از دیوارهای آشپزخانه از معمول‌ترین انتخاب‌هایی هستند که افراد دست به آن می‌زنند. همچنین برخی نیز جلوگیری از عبور صوت از دیوار مشترک با واحد کناری، آن را آجر می‌کنند؛ اما به‌طورکلی در انتخاب دیوار آزاد هستید. یک دیوار آجری، حسی از صمیمیت و گرما را به آن منطقه از خانه می‌بخشد. به‌ویژه هرچه شکل آجرها نامنظم‌تر باشد، این حس بیشتر می‌شود.

    در خرید آجر نما برای یک دیوار دقت کنید که رابطه‌ای منطقی بین رنگ آجر و دیگر عناصر دکوراسیون داخلی وجود داشته باشد. به‌طور مثال بهتر است رنگ آجرها در تضاد با رنگ دیگر دیوارها باشد. این نکته در مورد طرح آجر نیز صدق می‌کند. اگر بقیه فضای شما دکوراسیونی لوکس و مجلل دارد، بهتر است از آجرهای با اشکال منظم، آنتیک، طرح چوب، طرح چرم و آجرهای نسبتا لوکس استفاده کنید.

    ساختن یک نقطه کانونی در فضا

    طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان با آجر نما به همراه صندلی مشکی و قهوه ای و پله های سفید

    یکی از اصول یا بهتر بگوییم تکنیک‌های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی، ساختن نقطه‌ی کانونی در فضاست. این کار، سبب گردش انرژی و پرسپکتیو بهتر در فضا می‌شود. آجر نما ابزاری عالی برای ساختن نقطه‌ی کانونی است. این نقطه به‌ویژه برای کافه‌ها، رستوران‌ها و محیط‌های اداری و تجاری مهم است.

    به‌طورمعمول، محل قرار گرفتن تلویزیون، شومینه یا کاناپه‌ی بزرگ، به‌عنوان نقطه‌ی ‌کانونی انتخاب می‌شود؛ اما با استفاده از آجر نما می‌توانید هر نقطه از خانه را کانونی کنید. برای این کار حتی لازم نیست که کل دیوار را آجر کنید. می‌توانید با تغییری که در بافت یک دیوار با استفاده از آجری متفاوت می‌دهید و نیز قرار دادن چند المان ساده مانند صندلی، میز ناهارخوری یا صبحانه، میز مطالعه و آباژور این کار را به‌سادگی انجام دهید.

    آجر نما کردن آشپزخانه

    یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای استفاده از آجر نما، پوشش کل دیوارهای آشپزخانه با این محصول است. آشپزخانه، قلب خانه است و در محیط‌های تجاری مانند کافه‌ها و رستوران‌ها نیز در مرکز توجه قرار دارد. خرید آجر نما متناسب با روحیه فضا، افراد و ابعاد و نور آشپزخانه می‌تواند این فضا را به‌کلی دگرگون کرده و گرما و صمیمیت خاصی به آن ببخشد. این کار، همچنین سبب تمایز هرچه بیشتر فضاهای نشیمن و غیره از آشپزخانه می‌شود که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های طراحان دکوراسیون داخلی است.

    مزایای استفاده از آجر نما در نمای داخلیمبل سفید و نحوه استفاده آن در کنار آجر نما سنتی و طراحی دکوراسیون داخلی با گلدان و چراغ

    مسلما اولین مزیت استفاده از آجر نما در داخل ساختمان، زیبایی ظاهری، تفاوت و حس و حالی است که این محصول با خود به همراه می‌آورد. آجر نما تنوع بسیار بالایی داشته و برای تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی یک یا چند گزینه دارد. در ادامه، دیگر مزایای استفاده از این محصول در نمای داخلی را بررسی می‌کنیم.

    قیمت مناسب آجر نما

    قیمت آجر نما به نسبت بسیاری از مصالح دیگر مانند چوب و دیگر ادوات دکوراسیون داخلی، مقرون‌به‌صرفه است. به همین دلیل هم بسیاری از بوتیک‌ها و مکان‌های تجاری در سال‌های اخیر به این محصول روی آورده‌اند. برند امیران نما یکی از مهم‌ترین تولیدکننده‌های آجر نما در کشور ما با تنوع و کیفیت بالا و درعین‌حال قیمت مناسب است.

    نصب آسان آجر نما

    قطعا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شما هنگام نماکاری داخلی، تغییر دکوراسیون یا بازسازی، دردسرهای مربوط به نصب، مدت‌زمان آن و آلودگی‌هایی است که مصالح مختلف ممکن است در محیط شما ایجاد کنند. آجر نما یکی از بهترین مصالح ممکن برای نمای داخلی از تمامی این منظرهاست. نصب این محصول به نسبت رنگ‌کاری، گچ‌بری، چوب و غیره بسیار سریع‌تر بوده و آلودگی کمتری ایجاد می‌کند. این مزیت بر هزینه‌های شما نیز اثرگذار است.

    دوام بالای آجر نما

    با خرید آجر نما آن هم از برندی معتبر و با کیفیتی بالا تا سال‌ها دغدغه‌ی تعویض یا تعمیر نما را نخواهید داشت. این محصول، مقاومت بسیار بالایی در برابر خراش و ضربه داشته و علاوه بر این، درصد جذب رطوبت آن نیز بسیار پایین است. به‌این‌ترتیب، نگرانی رشد موجوداتی مانند قارچ و کپک نیز در بین آجرها و دیوار پشتی آن از بین می‌رود. برخی انواع آجر نما از نوع نسوز نیستند که سبب افزایش مقاومت ساختمان در برابر حریق می‌شوند.

    عایق صوتی و حرارتی

    یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آجر نما، خاصیت عایق حرارتی آن است. این محصول به دلیل بافت متخلخل و جذب رطوبت بسیار پایین، هدر رفت انرژی را به‌شدت کاهش می‌دهد. این موضوع، سبب کمتر شدن هزینه‌های مربوط به انرژی ساکنان و نیز کمک به کاهش سرعت گرمایش کره زمین می‌شود.

    آجر نما دیوار شما را نیز ازنظر صوتی عایق می‌کند. به‌ویژه اگر صدای تلویزیون همسایه که درست پشت به دیوار نشیمن یا اتاق‌خوابتان قرار دارد، شما را اذیت می‌کند استفاده از آجر نما می‌تواند یک راه‌حل مناسب باشد. درست به همین دلیل است که بسیاری از استودیوها، کلاس‌های موسیقی و آموزشگاه‌ها در کنار دیگر ادوات آکوستیکی از آجر نما برای پوشش دیوار خود استفاده می‌کنند.

    سخن آخر

    کاربرد آجر نما محدود به نمای بیرونی ساختمان نیست. تولیدکننده‌های این محصول، انواع مناسب آن برای نمای داخلی را نیز در رنگ‌ها، اشکال و طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌کنند که تقریبا تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی و سلایق را پوشش می‌دهند.

    از آجر نما می‌توانید در تمامی بخش‌های فضای داخلی خود استفاده کنید که در این مقاله، معروف‌ترین ایده‌های آن را معرفی کردیم. مقرون‌به‌صرفگی قیمت آجر در کنار دیگر مزایایش مانند عایق صوتی و حرارتی، دوام بالا و نصب آسان، خرید این محصول را برای پیمان‌کاران و سازنده‌های ساختمان نیز توجیه می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.