شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا عروسک بالشتی بخریم ؟
    10 دی 1401 - 16:59
    شناسه : 214198
    1

    عروسک بالشتی نوع خاص و جذابی از اسباب‌بازی است که با استاندارهای روز دنیا طراحی و تولید شده است و شما بدون هیچ نگرانی خاصی می‌توانید آن را برای ساعات خواب شبانه کودک خود تهیه کنید.

    پ
    پ

    بسیاری از کودکان عادت دارند عروسکی را در آغوش بگیرند تا به خواب بروند. بسیاری از والدین از این عادت کودک نگران هستند و فکر می‌کنند تا ابد همراه فرزندشان باقی می‌ماند اما این‌گونه نیست.کودکان در مراحل رشدی خود عادت‌های مختلفی را از خود نشان می‌دهند و اگر شما به‌عنوان والدین بخواهید روی هر کدام از این عادت‌های کوچک حساس شوید، تجربه شیرین بزرگ‌شدن کودک خود را از دست می‌دهید. به‌جای این نگرانی‌ها، شما می‌توانید شرایطی را برای فرزند خود مهیا کنید تا با استفاده از عروسکش خوابی باکیفیت و آرام را تجربه کند. مهم‌ترین نکته این است که نباید اجازه دهید فرزندتان هنگام خواب هر عروسکی را در آغوش بگیرد زیرا ساختار و مواد استفاده شده در بعضی از عروسک‌ها ممکن است به او آسیب برساند. پیشنهاد ما به شما عروسک بالشتی است. عروسک بالشتی نوع خاص و جذابی از اسباب‌بازی است که با استاندارهای روز دنیا طراحی و تولید شده است و شما بدون هیچ نگرانی خاصی می‌توانید آن را برای ساعات خواب شبانه کودک خود تهیه کنید.

    word image 214198 1 - چرا عروسک بالشتی بخریم ؟ -

    دلایل و مزایای تمایل کودکان به در آغوش کشیدن عروسک هنگام خواب

    تقریبا می‌توان گفت بیش از نیمی از کودکان تمایل دارند یک عروسک خاص را همیشه با خود همراه داشته باشند و آن را از خود جدا نکنند. وابستگی به عروسک در بچه‌ها عموما بین چهار ماهگی تا یک سالگی آغاز شده و معمولا پیش از شش سالگی این علاقه در کودکان کمرنگ‌تر می‌شود تا به فراموشی سپرده شود. وقتی که پدر و مادر دائما نتوانند در کنار کودک باشند و او مجبور شود در طول روز برای ساعاتی به‌تنهایی بازی کند، وجود یک عروسک می‌تواند سرگرمی خوبی برای او باشد. شاید به همین علت است که وقتی کودک به پیش دبستانی یا مدرسه می‌رود و ارتباطات اجتماعی جدیدی با هم‌سن و سالان خود شکل می‌دهد، کم‌کم عروسک‌ها را فراموش می‌کند و آن را کنار می‌گذارد.

    احتمالا دیده‌اید بسیاری از کودکان هنگام خوابیدن اسباب‌بازی‌هایشان را از خود جدا نمی‌کنند و با یک عروسک مخصوص به رختخواب می‌روند. در حقیقت کودکان با در آغوش گرفتن عروسک به آرامش می‌رسند و خواب باکیفیت‌تری را تجربه می‌کنند. یک تحقیق جامع در همین زمینه بر روی 297 کودک انجام شد و نتایج آن حاکی از این بود که کودکانی که با پدر یا مادر خود می‌خوابند اضطراب کمتری را در خواب تجربه می‌کنند و عموما علاقه کمتری به بغل کردن عروسک دارند و در مقابل اگر کودکی خواب مناسب ندارد و آرامشی که باید در خواب داشته باشد را تجربه نمی‌کند، با در آغوش گرفتن یک عروسک می‌تواند از این مشکل خلاص شود. در آغوش کشیدن عروسک‌های نرم و دوست‌داشتنی در حقیقت باعث ترشح هورمونی به نام اکسی‌توسین (هورمون عشق) می‌شود که همین مسئله خوابی خوب و باکیفیت را برای کودک به ارمغان می‌آورد.

    عروسک بالشتی شاید بهترین گزینه برای دستیابی به این مقصود باشد. این عروسک‌های نرم می‌توانند هم به‌عنوان عروسک و هم به‌عنوان یک بالشت زیبا و مناسب در تختخواب فرزندتان قرار بگیرند و کودک شما با در آغوش گرفتن آن خوابی خوب و کامل داشته باشد.

    word image 214198 2 - چرا عروسک بالشتی بخریم ؟ -

    نکات مهم برای انتخاب عروسک بالشتی مناسب برای کودکان

    همان‌طور که گفتیم، بسیاری از کودکان علاقه دارند عروسکی را هنگام خواب در آغوش بگیرند و برای تعداد زیادی از بچه‌ها این تمایل تا جایی پیش می‌رود که با جداکردن عروسک از آن‌ها خوابشان بهم می‌ریزد و با بی‌قراری شروع به گریه می‌کنند. در این موارد شما به‌عنوان والدین مسئولیت‌پذیر کودک، باید به‌دنبال انتخاب عروسکی مناسب، بی‌خطر و باکیفیت برا فرزند خود باشید.

    هرچند این حق کودک است که عروسک مورد علاقه‌اش را انتخاب کند، اما قطعا قدرت تحلیل کودک به او اجازه نمی‌دهد که کیفیت کالا را مد نظر قرار دهد. در ادامه نکاتی را برای خرید عروسک بالشتی مناسب و مرغوب خواهیم گفت تا یک عروسک باکیفیت و مناسب را برای کودک دلبندتان انتخاب کنید.

    • در انتخاب عروسک‌های بالشتی که در ساختارشان از پارچه‌های پرزی استفاده شده است باید نهایت دقت را داشته باشید، زیرا همه این نوع عروسک‌ها برای کودکانی که کمتر از یک سال و نیم دارند مناسب نیستند و ممکن است موجب بروز مشکل تنفسی برای آن‌ها شود.
    • بهتر است در ساخت عروسک از جیب، زیپ و قسمت‌های جانبی این‌چنینی استفاده نشده باشد.
    • الیاف مورد استفاده در قسمت‌های بیرونی عروسک اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا هنگام خواب همیشه در تماس مستقیم با پوست حساس کودک است و باید مراقب باشید وجود این الیاف برای فرزندتان آلرژی و مشکلات این‌چنینی به وجود نیاورد. به‌همین منظور توصیه می‌کنیم عروسک‌هایی را انتخاب کنید که از پارچه‌های نرم و لطیف و مناسب با پوست کودکان تولید شده است.
    • عروسک‌های بالشتی که گوش، دست، پا و کاراکتر حیوانی دارند برای کودکان بسیار جذاب‌اند.
    • عروسک بالشتی که انتخاب می‌کنید نباید زیاد کوچک باشد، چرا که هم کودک نمی‌تواند به راحتی آن را در آغوش بگیرد و هم ممکن است گم شود. در مقابل نباید عروسک بیش از اندازه بزرگ باشد، زیرا سخت‌تر در آغوش کودک جای می‌گیرد و اگر بخواهید آن را بر روی تخت بخوابانید، همه فضای تخت را اشغال می‌کند.
    • توجه داشته‌ باشید عروسک‌های سخنگو، عروسک‌های موزیکال یا عروسک‌هایی که چراغ دارند برای خواب شبانه خوب نیستند، زیرا ممکن است با کوچکترین ضربه‌ای از خود صدا و نور تولید کنند و کودک دچار بی‌خوابی شود.
    • بهتر است یک عروسک بالشتی ساده را برای فرزندتان خریداری کنید زیرا عروسک‌های باطری‌دار می‌توانند برای کودک‌تان خطرآفرین باشند.
    • توجه داشته باشید عروسک‌هایی که از الیاف قابل شستشو تولید شده‌اند، مناسب‌ترند و دوام بالاتری دارند.

    با رعایت این نکات ساده می‌توانید یک عروسک بالشتی باکیفیت و بادوام را برای فرزند خود خریداری کنید. توصیه می‌کنیم حتما در انتخاب مدل عروسک، سلیقه و علاقه فرزندتان را هم درنظر بگیرید و با توجه به نکات گفته‌شده از او بخواهید عروسک بالشتی مورد علاقه‌اش را انتخاب کند چرا که قرار است مدت‌ها در کنار آن خوابی باکیفیت و عمیق داشته باشد.

    word image 214198 3 - چرا عروسک بالشتی بخریم ؟ -

    برای خرید عروسک بالشتی ارزان و باکیفیت، توصیه می‌کنیم به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید زیرا همان‌طور که گفتیم این عروسک قرار است در ساعات طولانی خواب کودک‌تان همراه او باشد و باید نکات زیادی را برای سلامت فرزند خود در نظر بگیرید. فروشگاه اینترنتی ململ باکیفیت‌ترین نسخه از این عروسک‌های جذاب و دوست‌داشتنی را در اختیار شما و فرزند دلبنتدتان می‌گذارد.

    منابع:

    1. https://motherandbaby.co.uk/toddler/sleep/how-doll-play-can-establish-a-good-bedtime-routine-for-your-toddler/
    2. https://fennecandfriends.com/can-a-doll-really-help-your-baby-sleep-better/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.