جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید تخت بیمارستانی، تخت برقی و تخت معاینه
    10 دی 1401 - 19:57
    شناسه : 214225
    0

    تخت بیمارستانی از نظر نوع عملکرد به ( تخت برقی ، نیمه برقی، دستی) و از نظر ارتفاع به (کم‌ارتفاع، بلند) و از باب تحمل وزن به (باریاتریک، معمولی) و از جهت مدت استفاده (طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت) تقسیم‌بندی می‌شود. انواع تخت بیمارستانی مانند تخت معاینه، تخت لگن دار ، تخت برانکارد و غیره در بازار موجود هستند.

    پ
    پ

    تخت بیمارستانی یک ابزار پرکاربرد برای تمامی مراکز درمانی و منازلی است که در آنجا قصد نگهداری از بیماران، سالمندان یا معلولین را دارند. تخت برقی به دلیل استانداردهای ساختاری و پروتکل‌های بهداشتی خاصی که در ساخت آن رعایت شده، یک مکان مناسب برای نگهداری از افراد با ناتوانی جسمی است. با این تفاسیر قصد داریم در این مطلب به‌تمامی نکاتی که باب خرید تخت بیمارستانی نیاز دارید، به‌صورت مفصل بپردازیم. بدین ترتیب تمامی ابهامات شما را در مورد این تخت‌ها و ویژگی‌های آنها برطرف نماییم.

    آشنایی با انواع تخت بیمارستانی:

    تخت بیمارستانی از نظر نوع عملکرد به ( تخت برقی ، نیمه برقی، دستی) و از نظر ارتفاع به (کم‌ارتفاع، بلند) و از باب تحمل وزن به (باریاتریک، معمولی) و از جهت مدت استفاده (طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت) تقسیم‌بندی می‌شود. انواع تخت بیمارستانی مانند تخت معاینه، تخت لگن دار ، تخت برانکارد و غیره در بازار موجود هستند.

    word image 214225 1 - راهنمای خرید تخت بیمارستانی، تخت برقی و تخت معاینه -

    نکات مهم در زمان تخت بیمارستانی:

    همان‌طور که اشاره نمودیم، تخت بیمارستانی یک فضا با آپشن‌های خاص برای افرادی است که شرایط فیزیکی معمولی ندارند. ازاین‌رو یک مدل ایدئال باید به ویژگی‌هایی خاصی آراسته باشد تا کارایی لازم را ارائه دهد. در ادامه بیشتر به نکات مهم در زمان خرید تخت برقی بیمارستان می‌پردازیم.

    اولین نکته: محدودیت‌های حرکتی بیمار

    تخت بیمارستانی را با شکن‌های متعدد می‌سازند تا حرکت‌دادن بیمار راحت‌تر گردد. بسته به شرایط بیمار و محدودیت حرکتی وی بر تعداد این شکن‌ها افزوده یا از تعداد آنها بکاهید تا نمونه‌ای به‌صرفه‌تر را تهیه نمایید.

    دومین نکته: قابلیت تغییر ارتفاع

    انواع تخت برقی بیمارستان که دارای قابلیت تغییر ارتفاع هستند، گزینه بهتری به شمار می‌روند. چراکه در کنار آنها امکان تنظیم ارتفاع بر حسب نیاز بیمار و موقعیت قرارگیری پرستار وجود دارد. البته امکان تغییر حالت‌های تخت به‌منظور قرارگیری بدن در وضعیت‌های مختلف نیز ویژگی است که باید در زمان خرید موردتوجه قرار گیرد.

    سومین نکته: وزن و قد بیمار

    حتماً تختی را خریداری کنید که تحمل وزن بیمار شما را داشته باشد. البته ابعاد تخت نیز باید با فضای در دست شما کاملاً هماهنگ بوده و بیمار نیز بر روی آن کاملاً احساس راحتی نماید.

    چهارمین نکته: امکان جابه‌جایی

    برخی از انواع تخت بیمارستانی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌راحتی و با حفظ ایمنی بیمار جابه‌جا می‌شوند. البته بسیاری از آنها به ریل‌های کناری جهت جلوگیری از سقوط بیمار نیز آراسته‌اند که امنیت بیمار را به طور کامل تضمین می‌کنند.

    پنجمین نکته: گارانتی و امور پشتیبانی

    برای آنکه از دوام، استقامت و پایداری تخت انتخابی خود مطمئن شوید، بر روی مؤلفه‌هایی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش نیز دقت نمایید. این مشخصه‌ها کمک می‌کنند، بهترین انتخاب را برای خود رقم بزنید.

    ششمین نکته: میزان ایمنی

    تخت برقی بیمارستان باهدف افزایش ایمنی بیماران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. ازاین‌رو هرچه به تعداد بیشتری فاکتورهای ایمنی‌بخش مانند کمربند، حفاظ، مکان جاگذاری کپسول اکسیژن، ریل و دیگر تجهیزات جانبی آراسته باشد، گزینه بهتری برای خرید است.

    مزایای استفاده از تخت بیمارستانی:

    استفاده از انواع تخت بیمارستانی برای مراکز درمانی و حتی منازل دارای افراد بیمار مزایای فراوانی به همراه دارد. این مزایا سبب شده، تهیه این تخت‌ها با رونق بالایی مواجه باشد. شمارش برخی از این مزایا خالی‌ازلطف نیست.

    • مراقبت و نگهداری سهل‌تر به دلیل وجود تنظیمات متعدد در این تخت‌ها
    • افزایش ایمنی بیمار و امکان اجرای سهل‌تر مراقبت‌های پیشگیرانه
    • دارای قاب بادوام تا سال‌های طولانی با قابلیت تنظیم پوزیشن
    • لگن خور و دارای چهارچرخ ترمزدار باکیفیت
    • قابلیت شست‌وشو و ضدعفونی‌کردن راحت
    • تعداد قابل‌قبول شکن و مجهز به ریباند
    • جلوگیری از ایجاد زخم بستر و درد و ناراحتی در بدن با ازبین‌بردن موقعیت‌های ناخوشایند
    • انعطاف‌پذیری بالا متناسب با شرایط بیمار
    • امکان قراردادن تمامی مایحتاج بیمار در نزدیکی وی
    • قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه متناسب با خدمات

    برندهای تولیدکننده بهترین تخت بیمارستانی مرغوب:

    از برندهای معتبر تولیدکننده تخت بیمارستانی می‌توان به پالس ویژن، سینا، هیل روم، پاوان طب اشاره نمود. این برندها چند نمونه از بهترین شرکت‌های خارجی و ایرانی تولیدکننده تخت بیمارستانی به شمار می‌روند که محصولاتشان توانسته است، تأییدیه‌های بسیاری را کسب نماید. در واقع شما می‌توانید از این برندها تخت‌های بیمارستانی تخصصی را درخواست نموده و به نیازتان در بهترین حالت نیز برسید.

    ضرورت‌های خرید تخت بیمارستانی:

    خرید تخت بیمارستانی امروزه به‌منظور افزایش دسترسی بیمار، راحتی عملکردهای کنترلی وی (انتقال به ویلچر) و امکان نصب اتصالات شکستگی‌های ارتوپدی یک ضرورت مهم است. بدین ترتیب تمامی مراکز مراقبتی خود را به انواع مختلفی از این تخت‌ها تجهیز می‌کنند تا بتوانند بر اساس شرایط بیمار خدمات بهینه‌تری را ارائه دهند.

    به کمک این تخت‌ها می‌توان مانورپذیری، امکان چرخش جانبی راحت‌تر، استراحتی مطلوب‌تر و ایجاد مکانی عاری از هرگونه ویروس، میکروب، باکتری و قارچ را برای بیماران فراهم نمود. همچنین ضدعفونی‌کردن این تخت‌ها بسیار راحت‌تر بوده و طول عمر بیشتری نیز ارائه می‌دهند.

    البته تخت برقی بیمارستانی به دلیل ارائه یک ریموت کنترل که تغییر حالت‌های تخت را توسط خود بیمار میسر می‌سازد، از نمونه‌های دیگر پرطرف‌دارتر است. بدین ترتیب بیمار به کمک این تخت می‌تواند، به‌راحتی پایین آمده بر روی ویلچر بنشیند و سپس به محل خود باز گردد. بدین صورت بیمار در محل استراحت خود کمتر به پرستار و حمایت‌های وی نیاز دارد.

    کاربردهای متنوع تخت بیمارستانی و تخت برقی بیمارستان:

    به دلیل ساختار فنی عالی و استانداردهای پزشکی فراوان موجود در تخت بیمارستانی کاربردهای وسیعی برای این ابزارها ذکر می‌شود که قابل‌تأمل است. در واقع تخت برقی بیمارستانی به دلیل کارایی‌های گسترده اکنون در فضاهای مختلفی به خدمت گرفته می‌شود که در قالب یک جدول به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

    کاربردهای متنوع تخت بیمارستانی و تخت برقی بیمارستان
    مراکز بهزیستیاورژانسدندان‌پزشکی
    مؤسسات نگهداری از بیماران روانیکلینیک‌های سوءمصرف موادنگهداری بیماران در دوره نقاهت
    مراکز خون‌گیریمؤسسات شیمی‌درمانیمطب‌ها لیزردرمانی
    CCUکلینیک‌های کاشت مومراکز دیالیز
    ارتوپدیخانه‌های سالمنداناتاق‌های جراحی
    زنان و زایمانبخش اطفالبخش مراقبت‌های ویژه
    مراکز پوست و زیباییمؤسسات ماساژدرمانیریکاوری

    عوامل تأثیرگذار بر قیمت تخت بیمارستانی:

    از عوامل تأثیرگذار بر قیمت تخت بیمارستانی می‌توان به مدل آن برقی، نیمه برقی یا دستی بودن، تعداد شکن (1 ـ 3)، آپشن‌ها و قابلیت‌های مختلف جهت اعمال تنظیمات اشاره نمود. گارانتی، خدمات پس از فروش، کیفیت ساخت و قطعات، جنس بدنه و شاسی در نهایت رنگ و دوام آن در برابر مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده نیز همگی بر روی قیمت این تخت‌ها تأثیر می‌گذارند. بدین ترتیب به‌منظور استعلام قیمت دقیق این تجهیزات بهتر است با مراکز عرضه‌کننده ارتباط گرفته تا هزینه نهایی دقیقی را دریافت کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.