جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راه اندازی کارخانه تولید سبد میوه + اطلاعات اولیه
    11 دی 1401 - 15:47
    شناسه : 214246
    0

    یکی از محصولاتی که روزانه با آن برخورد داریم اما علی‌رغم اهمیت بسیار بالا معمولا مورد توجه ما قرار نمی‌گیرد، سبد میوه است. این سبدهای پلاستیکی همواره نقش پررنگی را در نقل‌ و انتقال بارهای میوه ایفا می‌کنند؛ اما شاید این پرسش وجود داشته‌ باشد که تولید این محصولات چگونه است؟

    پ
    پ

    images 1672500277 - راه اندازی کارخانه تولید سبد میوه + اطلاعات اولیه -

    یکی از محصولاتی که روزانه با آن برخورد داریم اما علی‌رغم اهمیت بسیار بالا معمولا مورد توجه ما قرار نمی‌گیرد، سبد میوه است. این سبدهای پلاستیکی همواره نقش پررنگی را در نقل‌ و انتقال بارهای میوه ایفا می‌کنند؛ اما شاید این پرسش وجود داشته‌ باشد که تولید این محصولات چگونه است؟

    همین موضوع انگیزه‌ای شد تا در این مقاله چگونگی خط تولید سبد میوه را توضیح دهیم؛ البته بهتر است که پیش از پرداختن به چگونگی تولید این محصول، خود سبدها و مزیت‌های استفاده از آن را شرح دهیم. پس اگر شما نیز به‌دنبال یک راهنمای مناسب برای تولید سبد میوه به‌صورت صنعتی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

    سبد میوه پلاستیکی چیست؟

    سبد میوه یکی از سبدهای پرمصرفی است که برای بسته‌بندی و نگهداری میوه‌ها استفاده می‌شود؛ این سبدها کمک می‌کنند تا بارها به صورت صحیح و سالم راهی میدان میوه و تره‌بار شوند. آنچه در این نوشته قصد بررسی آن را داریم، سبدهای میوه پلاستیکی هستند که جایگزین سبدهای چوبی شده و مزایای بیشتری را به همراه دارند؛ مقاومت دربرابر پوسیدگی، وارد نکردن فشار اضافی بر میوه‎‌ها، دوام، تنوع بالا و …، مواردی هستند که می‌توان به‌عنوان امتیازهای این محصولات نام برد.

    یکی دیگر از مزایای ایجاد خط تولید سبد میوه پلاستیکی، پیشگیری از قطع دختان و نابودی منابع طبیعی است. مشخصا برای تولید سبدهای چوبی نیازمند استفاده از چوب درختان هستیم؛ بنابراین با درنظر گرفتن این مسئله، می‌توان بزرگترین مزیت این محصولات پلاستیکی را دریافت. با توجه به موارد ذکرشده، نیاز مصرفی بالای این سبدها مشخص بوده و تولید سبد میوه را می‌توان یک طرح آینده‌ساز دانست.

    جایگاه سبد میوه پلاستیکی در بازار

    سبد میوه پلاستیکی علاوه‌بر تفاوت وزنی نسبت به سایر سبدها، از لحاظ ساختاری نیز یک محصول ویژه است. این محصولات که در بسته‌بندی جایی برای خود باز کرده‌اند، در برابر ضربه نیز مقاوم بوده و در مقابل عوامل محیطی تاثیرناپذیر هستند. این درحالی است که سبدهای قدیمی در برابر ضربه و عواملی چون رطوبت بسیار حساس بودند. به همین دلیل است که سبدهای پلاستیکی جایگزین موارد قبلی شده و بازار بسیار پرطرفداری دارند.

    لازم به ذکر است که حمل و نقل ساده‌تر نسبت به سایر سبدها نیز یکی دیگر از مزیت‌های برجسته این محصول است. مجموعه این برتری‌ها نسبت به نمونه‌های چوبی و قدیمی‌تر، تقاضا برای سبدهای پلاستیکی را بسیار افزایش داده و منجر به رونق بازار این محصول شده‌ است. همین موضوع دلیلی است که قصد داریم تولید سبد میوه به‌صورت صنعتی را در این نوشته به‌صورت تخصصی‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

    اطلاعاتی پیرامون تولید سبد میوه

    با توجه به نیاز قابل توجه این محصولات پلاستیکی، راه‌اندازی خط تولید سبد میوه را می‌توان یک حوزه کاری پرسود دانست که با سرمایه اولیه اندک نیز امکان‌پذیر است. یکی از مواردی که سرمایه‌گذاران را برای ورود به این حوزه ترغیب می‌کند، هزینه کمتر تولید سبد میوه نسبت به محصولات دیگر است.

    مبحث تولید سبد میوه به‌صورت صنعتی، گستردگی زیادی دارد؛ شاید حجم تولید و تعداد ماشین‌آلات مصرفی، بیشترین تاثیر را در میزان سوددهی کار شما داشته‌ باشند. البته ماشین‌آلات در سایر چالش‌های این صنعت نیز تاثیرگذاری قابل توجهی دارند.

    یکی از مهم‌ترین هزینه‌هایی که باید در آغاز این حوزه صرف کرد، مربوط به خرید ماشین‌آلات تزریق پلاستیک است. میزان دقیق و به‌روز هزینه‌های مربوط به این ابزار، یکی از ارکان مهم طرح توجیهی است که در ادامه با این مفهوم بیشتر آشنا خواهیم شد.

    گفتنی است که در ابتدای کار، اجباری برای وارد کردن فشار مالی زیاد وجود ندارد. می‌توانید ماشین‌آلات را در تعداد اندک تهیه و کار خود را آغاز کنید؛ سپس با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، امکانات خود را افزایش دهید.

    مشخصا هرچه تعداد ماشین‌آلات بیشتر باشد، حجم تولیدات و در نتیجه سود نهایی نیز بیشتر می‌شود؛ ولی در صورت کاهش تعداد این تجهیزات، میزان تولیدات و درصد سود شما نیز کمتر خواهد بود.

    images 1672500489 - راه اندازی کارخانه تولید سبد میوه + اطلاعات اولیه -

    میزان سودآوری سبد میوه

    سود حاصل از تولید سبد میوه، بر اساس برآوردها بسیار بالاست؛ چرا که تقاضای فراوان این محصول آن‌ هم به‌صورت روزانه، شرایط مناسبی را برای فروش آن فراهم آورده‌ است. همین موضوع سرمایه‌گذاران را برای ورود به این حوزه تشویق کرده و اگر شما هم تولید سبد میوه را آغاز کنید، احتمالا با سود مناسبی روبه‌رو خواهید بود.

    لازم به ذکر است که سود حاصل از این تولیدات، به فروش داخلی محدود نمی‌شود؛ تقاضاهای خارجی این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که با فروش این محصول در بازارهای مختلف، سود ریالی و ارزی را به‌صورت هم‌زمان به‌دست آورید.

    دستگاه تزریق پلاستیک

    سبدهای میوه معمولا براساس حجم مورد نیاز به‌صورت یک یا چند ردیفه تولید می‌شوند؛ متداول‌ترینِ آن‌ها به‌عنوان سبد  8، 10، 18 و 20 کیلویی تولید شده و برای هر یک از آن‌ها از دستگاه تزریق پلاستیک مناسب خود استفاده می‌شود. انواع این دستگاه‌ها به شرح زیر هستند:

    1. دستگاه تزریق پلاستیک ۲۵۰ تن
    2. دستگاه تزریق پلاستیک ۳۰۰ تن
    3. دستگاه تزریق پلاستیک ۳۲۰ تن
    4. دستگاه تزریق پلاستیک ۳۵۰ تن
    5. دستگاه تزریق پلاستیک ۳۶۰ تن
    6. .دستگاه تزریق پلاستیک ۳۸۰تن
    7. دستگاه تزریق پلاستیک ۴۰۰ تن

    قیمت دستگاه تزریق پلاستیک که یکی از مهم‌ترین ماشین‌آلات مورد استفاده در خط تولید سبد میوه به‌حساب می‌آید، به عوامل متعددی بستگی دارد؛ نوع دستگاه، اندازه دستگاه، سازنده دستگاه و … مواردی هستند که می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت این دستگاه‌ها نام برد.

     به‌طور مثال دستگاه تزریق پلاستیک 380 تن، یکی از ارزانترین نوع دستگاه صنعتی است که برای تولید سبدهای میوه با حجم 14 کیلوگرم استفاده می‌شود. البته گفتنی است که این محصولات توسط شرکت‌های متعددی تولید می‌شوند و این تولیدکنندگان نیز در تفاوت قیمت دستگاه‌ها بی‌تاثیر نیستند.

    در کنار نیازمندی‌های فیزیکی برای تولید سبد میوه به‌صورت صنعتی مانند مکان، ماشین‌آلات و …، برای آغاز فعالیت کسب‌وکار خود به صورت صنعتی نیازمند اخذ مجوز هستید؛ یکی از پیش نیازهای دریافت مجوز، طرح توجیهی سبد میوه است که در بخش بعدی معرفی خواهیم کرد.

    images 1672500361 - راه اندازی کارخانه تولید سبد میوه + اطلاعات اولیه -

    طرح توجیهی سبد میوه جهت اخذ مجوز

    اخذ مجوز از سوی سازمان صمت، یکی از نیازمندی‌های اصلی برای تولید سبد میوه به‌صورت صنعتی است؛ نه‌تنها در خصوص خط تولید سبد میوه، بلکه این قانون در رابطه با تمامی محصولات صدق می‌کند. سازمان صمت برای صدور این مجوز، تقاضای یک طرح دقیق و بی‌نقص را از شما خواهد داشت؛ بنابراین تنها درصورتی می‌توانید به دریافت مجوزهای کار خود امیدوار باشید که چنین طرحی را به این سازمان ارائه کنید.

    سخن آخر

    سبد میوه پلاستیکی یکی از محصولات پرکاربردی است که جایگزین سبدهای چوبی شده و برای بسته‌بندی، نگهداری و انتقال بارهای میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سبدها کمک می‌کنند تا محصولات به‌صورت صحیح و سالم راهی بازار میوه و تره‌بار شوند.

    با توجه به تقاضای فراوان این محصول در داخل و خارج کشور، ایجاد یک خط تولید سبد میوه می‌تواند کسب‌وکاری پرسود را برای شما فراهم آورد؛ امکان صادرات سبدهای پلاستیکی فرصت یک درآمدزایی ریال و ارزی را به‌طور هم‌زمان، برای شما ایجاد می‌کند.

    گفتنی است که برای آغاز کار خود نیازمند اخذ مجوز هستید؛ بنابراین لازم است که طرح توجیهی تولید سبد میوه را بصورت دقیق و بی‌نقص را به سازمان صمت ارائه دهید. برای تهیه یک طرح توجیهی مناسب جهت تایید سازمان صمت، می‌توانید از خدمات وب‌سایت پرشین پلن بهره‌مند شوید.

    منبع خبر: پرشین پلن

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “راه اندازی کارخانه تولید سبد میوه + اطلاعات اولیه”
    1. سلام و عرض ادب
      بنده از سایت پرشین پلن طرح توجیهی گرفتم عالی بود. تمامی هزینه های راه اندازی سبد میوه داخلش هست

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.