شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 5 علت جرقه زدن مداوم پکیج چیست؟ چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟
    11 دی 1401 - 19:03
    شناسه : 214294
    1

    امروزه پکیج‌ها به دلیل بالا رفتن سطح ایمنی و کاربرد‌های متنوع در انواع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل حساسیت بالای قطعات ممکن است هر یک از آن‌ها دچار مشکل شده و موجب توقف کارکرد عادی دستگاه شود. یکی از مشکلات رایج در پکیج‌ها، جرقه زدن مداوم آن‌ها می‌باشد. ما در این مقاله از پکیج بوتان قصد داریم تا راه حلی برای این مشکل را به شما ارائه کنیم.

    پ
    پ

    امروزه پکیج‌ها به دلیل بالا رفتن سطح ایمنی و کاربرد‌های متنوع در انواع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل حساسیت بالای قطعات ممکن است هر یک از آن‌ها دچار مشکل شده و موجب توقف کارکرد عادی دستگاه شود. یکی از مشکلات رایج در پکیج‌ها، جرقه زدن مداوم آن‌ها می‌باشد. ما در این مقاله از پکیج بوتان قصد داریم تا راه حلی برای این مشکل را به شما ارائه کنیم.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره های زیر با مشاورین ما در تماس باشید.

    ۰۲۱۶۶۱۲۱۳۵۰
    ۰۲۱۶۶۱۲۱۳۵۳
    ۰۲۱۶۶۱۲۱۳۵۴

    پکیج چیست؟

    در گذشته برای گرمایش منازل با شوفاژ و رادیاتور از موتور خانه استفاده می‌کردند که موتور خانه علاوه بر هزینه بالا به مکان جداگانه ای از جمله یک اتاق یا انبار نیاز داشت و محیط زیادی را اشغال می‌کرد. امروزه برای استفاده از شوفاژ یا رادیاتور از پکیج بوتان استفاده می‌کنند و اما پکیج چیست باید بگویم که پکیج یک سیستم گرمایشی مانند آبگرم کن است که هم وظیفه آبگرمکن و هم موتور خانه را انجام می‌دهد.

    در جواب پکیج چیست بهتر است بگویم که نوعی سیستم گرمایشی بسیار پر کاربرد و پرطرفدار است که باعث حذف موتور خانه‌ها و همچنین آبگرمکن در منزل شما شدند. از پکیج برای گرمایش به وسیله شوفاژ‌ها، فن کوئل‌ها، رادیاتور قرنیزی، گرما از کف و به  طور کلی سیستم گرمایشی‌هایی که با آب گرم محیط را گرم می‌کنند استفاده می‌شود.

    - 5 علت جرقه زدن مداوم پکیج چیست؟ چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟ -

    الکترودو جرقه زن و حسگر شعله پکیج

     الکترود و جرقه زن، وظیفه تخلیه صحیح بار الکتریسیته تولید شده توسط برد را دارد.این عمل می بایست در مسیر خروجی گاز از پرده های مشعل انجام گیرد. در نتیجه این عمل مولکول های مرتبط با جرقه باردار شده و واکنش گرمایی نشان می دهد.اگر این عمل به صورت متعدد و با شدت جریان مناسب صورت گیرد،عمل احتراق انجام می گیرد. دریافت جرقه می تواند در چند قسمت انجام گیرد. اگر فقط یک الکترود برای ایجادشعله طراحی شده باشد جرقه به سطح پرده های مشعل و محل خروج گاز اصابت می کند. اما اگر از دو الکترود استفاده شود،عمل جرقه زدن ما بین دو الکترود انجام می شود.

    حسگر شعله در پکیج  علت جرقه زدن مداوم پکیج

    عملکرد حسگر شعله در پکیج ها همانند جرقه زن است و از طریق ارتباط مستقیم توسط نوک الکترود به شعله باعث برقرار شدن یک جریان ضعیف میان بدنه مشعل و همچنین الکترود می‌شود.

    نحوه تست الکترود جرقه زن

    می توانید برای تست کردن الکترود جرقه زن، به روش اتصال الکترود به بدنه پکیج و جرقه زدن توجه کنید.، نباید الکترود جرقه زن، از هیچ سمت و طرفی به بدنه دستگاه اصابت داشته باشد.

    روش تست کردن الکترود جرقه زن به این شکل است که از اتصال نداشتن سطح سرامیکی و همچنین نوک الکترود به بدنه مطمئن شوید. در صورت وجود مشکل نیز در ترانس جرقه یا تنظیم نبودن صحیح فاصله میان الکترود در پکیج شما، جرقه زدن پکیج به شکل صحیحی صورت نمی‌گیرد.

    دلیل جرقه زدن مداوم شعله پکیج

    از مشکلات مربوط به پکیج‌ها می‌توان به جرقه زدن مداوم شعله پکیج اشاره کرد. این مشکل به صورت ناگهانی اتفاق افتاده و برای رفع آن باید به بررسی و تست قطعات بپردازیم و قطعات معیوب را تعویض نماییم. در این مراحل لازم است از یک تعمیر کار حرفه‌ای برای تعمیر پکیج کمک بگیریم. دلایل متنوعی منجر به جرقه زدن مداوم شعله پکیج می‌شود. دلیل جرقه زدن مداوم شعله پکیج عبارتند از:

    نوسان جریان برق

    از علت های مهم جرقه زدن مداوم در پکیج، نوسان جریان برق در دستگاه است که علاوه بر آسیب وارد کردن به سیستم احتراق پکیج، باعث خراب شدن قطعات دیگر پکیچ نیز خواهد شد.

    اتصالی مشعل پکیج و همچنین سوختن مشعل باعث کارکرد نکردن صحیح شعله پکیج می شود و علاوه بر این موجب جرقه زدن یکسره پکیج می‌شود. نوسان جریان برق و اتصالی کردن برق منطقه می تواند دلیل روشن ماندن پکیج باشد. به این صورت برای حل مشکل کافی است فقط از یک ترانس کنترل جریان برق کمک بگیرید و استفاده کنید.

    word image 214294 2 - 5 علت جرقه زدن مداوم پکیج چیست؟ چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟ -

    هوا گرفتن مدار گرمایش پکیج

    هوا گرفتن مدار گرمایش پکیج ممکن است به دلیل عدم انجام هوا‌گیری درست و به موقع رخ دهد. در این شرایط آب به درستی در سیستم رادیاتور و پکیج جریان پیدا نکرده و پمپ پکیج هوا را به جای آب به داخل سیستم وارد کند. عدم رسیدن آب به بخش‌های داخلی و هوا به بخش احتراق دستگاه موجب جرقه زدن مداوم پکیج می‌شود. از نشانه‌های هوا گرفتن مدار گرمایش پکیج می‌توان به بالا رفتن عقربه روی فشار سنج دستگاه اشاره کرد. در‌ این حالت باید تمامی رادیاتور‌های پکیج توسط تعمیرکار پکیج هوا‌گیری شود.

    وارد شدن آب به درون شعله پکیج

    وارد شدن آب به درون شعله پکیج موجب قطع شدن عملکرد معمولی و عادی در سیستم احتراق می شود و موجب اتصالی مشعل پکیج می شود.

    سنسور‌های ایمنی که در این قسمت به کار رفته است باعث جرقه زدن مداوم در پکیج می‌شود، برای حل مشکل جرقه زدن مداوم در پکیج به علت وارد شدن آب به درون شعله پکیج باید با کمک یک دستمال نرم و خشک، قسمت‌ های درونی سیستم احتراق می توانید خشک کنید و همچنین با کمک سشوار از خشک شدن کامل پکیج مطمئن شوید.

    خراب شدن الکترود یون

    الکترود یون یکی دیگر از قطعات سیستم احتراق پکیج است که نقش آن تشخیص دادن شعله است، خراب شدن الکترود یون باعث عدم تشخیص درست شعله می شود و در نهایت موجب ارسال فرمان نادرست به برد الکترونیکی پکیج می‌ شود.

    در این صورت پکیج به صورت مداوم جرقه می‌ زند. برای تعمیر پکیج در این صورت باید به تعمیرکار مراجعه کنیم تا الکترود یون با استفاده سمباده یا تعویض تعمیر کند.

    معیوب شدن الکترود یون

    الکترود یون یکی از قطعات به کار رفته در سیستم احتراق پکیج بوده که وظیفه تشخیص شعله را بر عهده دارد. معیوب شدن الکترود یون موجب عدم تشخیص صحیح تشکیل شده و در نهایت ارسال فرمان غلط به برد الکترونیکی دستگاه می‌شود. در این حالت دستگاه به صورت یکسره جرقه می‌زند. برای تعمیر پکیج در این حالت باید اقدام به تعمیر الکترود یون با استفاده از سمباده یا تعویض آن کرد.

    word image 214294 3 - 5 علت جرقه زدن مداوم پکیج چیست؟ چگونه میتوان این مشکل را حل کرد؟ -

    دلیل اصلی جرقه زدن مداوم پکیج در حالت زمستانه

    همان طور که می‌دانیم پکیج‌ها دارای عملکرد تابستانه و زمستانه هستند. در فصل زمستان به دلیل کاهش شدید دما و یخ زدن لوله‌های انتقال گاز شاهد افت شدید فشار گاز در ساختمان‌ها هستیم. عدم قرار‌گیری درست شعله روی یون‌های الکترود هنگام روشن شدن پکیج باعث عدم تشخیص وجود شعله توسط یون شده و در نتیجه برد الکترونیکی دستگاه دستوری را مبنی بر قطع شعله صادر می‌کند. در صورت تکرار این مسأله و خاموش و روشن شدن شعله، شاهد جرقه زدن مداوم پکیج خواهیم بود. به همین دلیل برد کنترلی موجب قطع عملکرد شعله شده و در نهایت چراغ دستگاه قرمز ثابت خواهد شد.

    به منظور برطرف کردن مشکل جرقه زدن مداوم پکیج در حالت زمستانه کافی است پیچ پلاستیکی شیر کنترل گاز را در جهت عقربه ساعت چرخانده یا موقعیت میله یون تشخیص شعله را پس از باز کردن درب محفظه احتراق جا به جا نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.