×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

جراحی اسلیو برای برخی افراد انجام می‌شود که اضافه وزن بسیار زیادی دارند و می‌خواهند راحت‌تر لاغر شوند. در بسیاری از مواقع این افراد اضافه وزن خارج از کنترل داشته و به نوعی بیمار محسوب می‌شوند. در جراحی اسلیو تقریباً ۸۰ درصد معده برداشته می‌شود و صرفاً بخشی که لوله‌ای شکل است و به اندازه یک موز می‌باشد، باقی خواهد ماند. در نتیجه میزان گنجایش معده به شکل چشمگیری کاهش یافته و لاغری راحت‌تر می‌شود. افراد زیادی برای کاهش وزن و درمان چاقی‌های مزمن، از انجام این جراحی کمک می‌گیرند. نام علمی ‌این نوع جراحی  گاسترکتومی ‌اسلیو لاپاراسکوپی  است. معمولاً انجام عمل اسلیو به دلیل تغییراتی که در هورمون‌های گوارش به وجود می‌آورد، می‌تواند قند خون، چربی و بسیاری از  بیماری‌های مربوط به چاقی را نیز بهبود ببخشد.

با وجود تمام مزایای مذکور برای این عمل، شما باید بدانید بهترین جراح اسلیو معده کیست، زیرا مهارت جراح علاوه بر اینکه سلامت شما را تضمین می‌کند، نتایج مثبت عمل را نیز بالا می‌برد. بهتر است پیش از انجام این کار، با در نظر داشتن معیارهای لازم برای پیدا کردن بهترین جراح آشنا شوید و برای پیدا کردن فردی حاذق، تلاش کنید. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های یک پزشک استاندارد برای این جراحی و روند آن، اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

بهترین جراح اسلیو

اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

جراحی اسلیو معده برای افرادی که BMI (شاخص توده بدنی) حداقل ۴۰ دارند، بهترین راه درمان است. این به این معناست که شما وزن بالایی دارید یا بیشتر از وزن ایده آل خود هستید. برخی از افراد برای جراحی اسلیو معده خیلی سنگین هستند. اسلیو گاسترکتومی ‌برای کمک به کاهش وزن اضافی و کاهش خطر مشکلات سلامتی مرتبط با وزن بالقوه انجام می‌شود. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • آپنه انسدادی خواب
  • دیابت نوع ۲
  • سکته
  • سرطان
  • ناباروری

عمل معده اسلیو معمولاً تنها پس از تلاش برای کاهش وزن با بهبود رژیم غذایی و عادات ورزشی انجام می‌شود. در این جراحی انتخاب بهترین جراح اسلیو، می‌تواند روند درمان را تسریع کرده و نتیجه را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

جراح اسلیو معده

اگر BMI شما ۳۵ تا ۳۹.۹ (چاقی) است و شما یک مشکل سلامتی جدی مرتبط با وزن مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا یا آپنه خواب شدید دارید، احتمالاً می‌توانید این عمل را انجام دهید. در برخی موارد، اگر BMI شما بین ۳۰ تا ۳۴ باشد و مشکلات سلامتی مرتبط با وزن جدی داشته باشید، ممکن است برای انواع خاصی از جراحی‌های کاهش وزن، واجد شرایط باشید.

همچنین باید بخواهید با ایجاد تغییرات دائمی ‌برای داشتن یک سبک زندگی سالم، آماده شوید. ممکن است از شما خواسته شود در برنامه‌های پیگیری طولانی‌مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی و رفتار و شرایط پزشکی شما خواهند شد. پیش از هر کاری، از یک جراح اسلیو معده، مشورت بگیرید.

عمل اسلیو معده چطور انجام می‌شود

اسلیو گاسترکتومی‌ یک روش جراحی کاهش وزن است. این روش معمولاً به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود که شامل قرار دادن ابزارهای کوچک از طریق چندین برش کوچک در قسمت فوقانی شکم است. طی گاسترکتومی‌اسلیو، حدود ۸۰ درصد معده برداشته شده و معده‌ای لوله‌ای شکل به اندازه و شکل یک موز باقی می‌ماند.

محدودکردن اندازه معده، مقدار غذایی که می‌توانید مصرف کنید را نیز محدود می‌کند. علاوه بر این، این روش باعث تغییرات هورمونی می‌شود که به کاهش وزن کمک خواهند کرد. همین تغییرات هورمونی در تسکین شرایط مرتبط با اضافه وزن مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی نیز مؤثر هستند.

متخصص جراحی اسلیو معده

عمل جراحی حدود یک ساعت طول می‌کشد. جراح شما چند بریدگی کوچک در شکم شما ایجاد می‌کند و یک لاپاروسکوپ، ابزاری با یک دوربین کوچک که تصاویر را به مانیتور می‌فرستد، وارد می‌کند. سپس جراح سایر ابزارهای پزشکی را از طریق بریدگی‌های اضافی وارد و ۳/۴ معده شما را خارج می‌کند. در نهایت، بقیه معده شما را دوباره به هم می‌چسبانند تا آستین یا لوله را تشکیل دهند. همان طور که می‌دانید، این جراحی بسیار حساس است و انتخاب بهترین جراح اسلیو، مهم‌ترین مرحله خواهد بود. در ادامه ویژگی‌های یک پزشک خوب را نیز می‌گوییم تا انتخاب برای شما راحت‌تر شود.

اهمیت انتخاب پزشک را جدی بگیرید

اگر به دنبال جراحی کاهش وزن هستید، مهم است که برای تحقیق در مورد دکتری که جراحی را انجام می‌دهد، وقت بگذارید. عمل اسلیو یک جراحی مهم گوارشی است و باید توسط پزشک متخصص جراحی اسلیو معده انجام شود. این یک رشته تخصصی پزشکی است که به درمان، علل و پیشگیری از چاقی می‌پردازد. پزشکانی که در جراحی‌های مرتبط با کاهش وزن تخصص دارند، جراحان متخصص هستند و باید با تجربه باشند. پیدا کردن یک جراح چاقی واجد شرایط ممکن است کمی ‌دشوار به نظر برسد، اما چندین راه خوب برای نزدیک شدن به این جستجو وجود دارند. شما باید پیش از هر چیز، با ویژگی‌های بهترین جراح اسلیو آشنا باشید.

بهترین جراح اسلیو کسی است که سابقه مرتبط داشته و علم این کار را دارد. بهتر است شخصی را انتخاب کنید که تخصص یا فوق تخصص دارد و علم او برای انجام جراحی کافی باشد. بعد از تخصص و داشتن علم، انتخاب یک پزشک با سابقه، می‌تواند خیال شما را از مهارت او نیز راحت کند.

خصوصیات بهترین جراح اسلیو معده

تجربه جراح و سطح مراقبت‌های بعد از عمل، می‌توانند تفاوت زیادی در نتیجه جراحی ایجاد کنند. جراحان چاقی که در تمام جنبه‌های عمل مهارت دارند و می‌توانند مراحل این درمان را پوشش دهند. انجام جراحی زیر دست بهترین جراح اسلیو عوارض را به حداقل می‌رساند و در بهبود سریع حال بیمار تأثیر می‌گذارد. جراحانی که سطح کاملی از مراقبت‌های بعدی از جمله مشاوره تغذیه و درمان رفتاری را ارائه می‌کنند، بیمارانی دارند که نتایج کاهش وزن موفقیت‌آمیزی در کوتاه‌مدت و بلندمدت به دست می‌آورند.

پزشک شما باید در مورد روش انتخابی شما تجربه داشته باشد. کارکنان پشتیبانی برای ارائه مراقبت‌های جراحی باید حرفه‌ای باشند. همچنین جراح باید دارای گواهینامه بورد جراحی عمومی ‌باشد. بهترین جراح اسلیو آموزش دیده است و در فلوشیپ نسبت به جراحان آموزش دیده غیرفلوشیپ، تجربه آموزشی بیشتری در آن حوزه دارد.

دکتر پدرام طالبیان بهترین جراح اسلیو

اگر به دنبال بهترین جراح اسلیو هستید، دکتر پدرام طالبیان؛ می‌تواند بهترین خدمات را در زمینه جراحی اسلیو معده و مشورت‌های قبل و بعد از عمل را در اختیار شما بگذارد. ایشان دارای فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و متابولیک  می‌باشند و همچنین عضویت فدراسیون بین‌المللی جراحی چاقی و متابولیک و عضو انجمن جراحان ایران را نیز دارا است. در نتیجه خیال شما می‌تواند از بابت مراجعه به یک پزشک متخصص راحت باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.