×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

قالیباف - درحال ایجاد اجماع برای تصمیم گیری های لازم در حوزه نوسازی نظام حکمرانی هستیم/ اولویت با مسایل اقتصادی است -

خانه ملت نوشت؛ محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز( یکشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: فرا رسیدن سالروز یوم الله نهم دی ماه که جلوه درخشان آگاهی عمیق و بصیرت نافذ مردم شریف ایران اسلامی بود را گرامی می‌دارم؛ مردم در این روز تاریخی، توطئه های دشمنان برای آسیب زدن به ایران عزیز را بر هم زدند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حماسه هایی نظیر نهم دی ماه، برای ما و تمامی مسئولان نظام، نشانه ای است تا به خود یادآور شویم که مردم چگونه با ایثار و فداکاری از ایران و اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند و ما باید با کارآمدی و حل مسئله و تصمیم گیری مدبرانه و به موقع، دِین خود را به مردم و انقلاب ادا کنیم.

وی یادآور شد: در هفته گذشته از بیمارستان پیشرفته تخصصی که با حمایت آیت الله العظمی سیستانی در حال ساخت است، بازدید کردم و همچنین توفیق داشتم خدمت مراجع عظام تقلید برسم و از رهنمودهای حضرات آیات عظام جوادی آملی، سبحانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی استفاده کنم که وظیفه دارم از آنها بدلیل لطفی که داشتند تشکر کنم.

قالیباف تاکید کرد: ایشان، دغدغه های این روزهای مردم متدین را مطرح فرمودند و حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم را با دلسوزی مطالبه کردند همه ما مسئولان، خود را نه تنها در برابر وظایفی که قانون برای ما تعیین کرده است بلکه در برابر‌ همه مطالبات به حق مردم، مسئول می‌دانیم و وظیفه خود می دانیم این مسائل را در حد توان و حدود اختیارات با رعایت مصالح کشور پیگیری کنیم.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور عنوان کرد: اینجانب همانطور‌که قبلاً نیز تاکید داشتم، بر این باورم نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه ها مبتنی بر مبانی مکتب امام و اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب ضرورتی است که با بازگشتن امنیت، باید در دستور کار کشور قرار گیرد و اکنون در حال ایجاد اجماع در تصمیم‌گیری‌های لازم در این حوزه هستیم. در این نوسازی همانطور که از روز ابتدا عرض کرده ام اولویت با مسایل اقتصادی است.

وی در خصوص تغییر رئیس کل بانک مرکزی گفت: اقدام رییس جمهور محترم مبنی بر تغییر رییس کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می کنم. البته ضروری است این‌تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مسأله بصورت پایدار حل شود؛ امید زیادی داریم با روی‌ کار آمدن رییس کل جدید این اتفاقات بایفتد.

قالیباف اظهارداشت: البته برخی نکات کارشناسی، درباره سیاست اعلام شده رییس جدید بانک مرکزی وجود دارد که در جلسات کاری به ایشان و مسئولان مربوط منتقل خواهم کرد اما در عین حال تاکید دارم همه باید با تمام توان کمک کنند که رئیس جدید در ماموریت حساس خود موفق باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس همچنان معتقد است بهترین راه برای ایجاد آرامش معیشتی برای مردم، تخصیص یارانه ها به انتهای زنجیره و ارایه کالاهای اساسی بصورت کالابرگ الکترونیک که هم جلوی فساد ناشی از تفاوت قیمت ارز را می گیرد و هم تورم ناشی از افزایش نقدینگی و تورم انتظاری دیگر کالاها ناشی از افزایش کالاهای اساسی را کنترل می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.