پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تکمیل ایمپلنت دندان در سه مرحله
    12 دی 1401 - 0:43
    شناسه : 214332
    6

    به طور کلی، فرآیند کاشت دندان سه مرحله اساسی را در بر می گیرد. مرحله اول خود ایمپلنت است که در استخوان فک قرار می گیرد. سپس، اباتمنت به ایمپلنت اضافه می گردد، جایی که دندان مصنوعی متصل می شود. در نهایت در مرحله سوم دندان مصنوعی یا تاج روی اباتمنت قرار می گیرد.

    پ
    پ

    هر فردی که با از دست دادن یک یا چند دندان مواجه شده باشد، قطعا وضعیت ناراحت کننده و سردرگمی را تجربه نموده است. اما در این شرایط گزینه‌ هایی در دسترس هستند که می توانند با افزایش اعتماد به نفس شما، مجددا شادی را به شما بازگردانند. یکی از این راه حل های شگفت انگیز ایمپلنت دندان است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته و بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته در نظر گرفته می شوند.

    به طور کلی، فرآیند کاشت دندان سه مرحله اساسی را در بر می گیرد. مرحله اول خود ایمپلنت است که در استخوان فک قرار می گیرد. سپس، اباتمنت به ایمپلنت اضافه می گردد، جایی که دندان مصنوعی متصل می شود. در نهایت در مرحله سوم دندان مصنوعی یا تاج روی اباتمنت قرار می گیرد.

    در ادامه مطلب این سه مرحله را با جزئیات بیان خواهیم کرد. از اینکه تا پایان ما را همراهی می نمایید از شما سپاسگزاریم.

    C:\Users\Arya\Desktop\medium_Placing-Dental-Impla.jpg

    ایمپلنت دندان دقیقا چیست؟

    بهتر است بدانید که کسب اطلاعات در مورد اینکه ایمپلنت دندان چیست و چه عملکردی دارد، اولین کاری است که باید هنگام تصمیم گیری بین گزینه های جایگزینی دندان انجام دهید. طبق گفته آکادمی ایمپلنت دندانپزشکی، ایمپلنت های دندان نزدیک ترین گزینه ای هستند که می توانید به دندان های سالم و طبیعی داشته باشید.

    به همین دلیل است که بسیاری از بیماران که دندان‌های خود را از دست می دهند، کاشت دندان را انتخاب می‌کنند، زیرا می‌خواهند دندان هایی مشابه به دندان های طبیعی خود را تجربه کرده و از مزایای متعدد آن بهره مند شوند. مزایایی نظیر خوب صحبت کردن، خوب غذا خوردن، برخورداری از یک لبخند طبیعی و … .

    به جز اطلاعات فوق بهتر است که در مورد قیمت ایمپلنت دندان نیز با دندانپزشک خود صحبت کنید. این روش به دلیل پیچیدگی و کیفیت بالایی که دارد نسبت به روش های دیگر گران تر است اما آن واقعا ارزش سرمایه گذاری دارد.

    C:\Users\Arya\Desktop\Capturedd.JPG

    سه مرحله کاشت دندان کدامند؟

    ایمپلنت دندان شامل سه مرحله کلی می شود که هنگام انتخاب آن به عنوان گزینه جایگزینی دندان باید از آن آگاهی داشته باشید. درک این نکته مهم است که قبل از اینکه بیمار سه مرحله ذکر شده در زیر را پشت سر بگذارد، باید یک قرار ملاقات اولیه یا همان مشاوره با یک متخصص ایمپلنت برای تهیه یک برنامه درمانی سفارشی داشته باشد.

    مرحله اول ایمپلنت دندان: قرار دادن ایمپلنت

    در مرحله اول، بیماران باید تحت عمل جراحی ایمپلنت با حداقل تهاجم قرار گیرند. در ابتدا بیمار یک ماده بی حسی دریافت می کند تا متخصص دندانپزشکی بتواند یک برش کوچک در لثه های او ایجاد کرده و پیچ کاشت تیتانیوم را در استخوان فک قرار دهد.

    این فرآیند می‌تواند بین 45 دقیقه تا دو ساعت طول بکشد و به تعداد ایمپلنت‌ هایی که در دهان بیمار گذاشته می‌شود بستگی دارد.

    مرحله دوم ایمپلنت دندان: دوره ریکاوری یا بهبودی

    مرحله دوم کاشت ایمپلنت دندان مرحله بهبودی است. در واقع، بین سه تا شش ماه طول می کشد تا ایمپلنت به طور کامل و مناسب به استخوان فک بیمار پیوند بخورد. دلیل طولانی بودن آن هم به این دلیل است که فرآیند استئواینتگراسیون کند است، اما برای اینکه ایمپلنت ها یک عملکرد عالی داشته باشند ضروری است.

    در نهایت، پس از اینکه متخصص ایمپلنت تشخیص داد که بیمار مرحله بهبودی را به خوبی پشت سر گذاشته، آماده مرحله بعدی می شود.

    C:\Users\Arya\Desktop\jkdh.JPG

    مرحله سوم ایمپلنت دندان: قرار دادن تاج

    قرار دادن تاج دندان روی ایمپلنت سومین و آخرین مرحله از پروسه کاشت دندان می باشد. این امر مستلزم آن است که متخصص ابتدا اباتمنت را به ایمپلنت متصل کند و سپس تاج روی اباتمنت قرار گیرد.

    توجه داشته باشید که روکش دندان به صورت سفارشی برای بیمار ساخته شده است، به این معنی که او می تواند انتظار داشته باشد که آن با بقیه دندان ها مطابقت داشته باشد و در آخر یک لبخند کاملا طبیعی و دلپذیر برای او به ارمغان آورد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.