جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درباره موتور هوندا بیشتر بدانید
    12 دی 1401 - 16:40
    شناسه : 214384
    1

    موتور سیکلت‌ها را بر اساس کاربرد و حجم موتور آن‌ها طبقه‌بندی می‌کنند. به عنوان مثال موتور سیکلت آفرود به اندرو، کراس، تریل، بیابانی یا داکار که هر کدام به مدل‌های دیگر تقسیم می‌شوند، طبقه‌بندی می‌کنند.

    پ
    پ

    موتور سیکلت، وسیله نقلیه دو، سه و یا چهار چرخ می‌باشد. در سال ۱۸۸۵ نخستین موتور سیکلت توسط مختراعان آلمانی ساخته شد. موتور سیکلت به علت ابعاد کوچیک‌تر نسبت به اتوموبیل و هم‌چنین به دلیل ارزانی و صرفه‌جویی در زمان محبوبیت فراوانی دارد. جدا از این موارد سرعت و هیجان از دلایل مهم دیگر برای انتخاب موتور سیکلت است. در این مقاله قصد داریم در مورد کارآمد بودن یا نبودن موتور هوندا در شهرهای بزرگ و کوچک بپردازیم.

    word image 214384 1 - درباره موتور هوندا بیشتر بدانید -

    انواع برند موتور سیکلت و محبوبیت برند هوندا

    موتور سیکلت‌ها را بر اساس کاربرد و حجم موتور آن‌ها طبقه‌بندی می‌کنند. به عنوان مثال موتور سیکلت آفرود به اندرو، کراس، تریل، بیابانی یا داکار که هر کدام به مدل‌های دیگر تقسیم می‌شوند، طبقه‌بندی می‌کنند. هم‌چنین موتور سیکلت‌ها دارای برندهایی چون هوندا، سوزوکی، یاماها، کی تی ام، کاوازاکی، هاسکورنا، بی ام و، دیویدسون، سکورنا، اورال، ایژ، چوپا، بنلی، مگلی می‌باشند. موتور وسپا، ساخته کشور ایتالیا جز موتور سیکلت‌های سبک است.

    بیش‌ترین برند مورد استفاده در ایران، موتور سیکلت طرح هوندا می‌باشد. موتور سیکلت طرح هوندا یک برند ژاپنی است که نام آن برگرفته شده از موسس آن(سوییشیرو هوندا) است. به دلیل طرفداران زیاد این موتور سیکلت در ایران، نمایندگی‌های زیادی مانند نیرو موتور، کویر موتور دارد که به طور رسمی خرید و فروش موتور سیکلت هوندا را انجام می‌دهند. از دیگر علت‌های طرفداران زیاد این موتور سیکلت تحولات زیادی است که از دیرباز تا کنون در برند هوندا مشاهده شده است که بر قابلیت‌های موتورهای خود توانسته بیافزاید.

    این برند توانسته برای هر سلیقه مدل‌های بسیاری روانه بازار کند. انواع موتور سیکلت هوندا عبارت است از: موتور اسکوتر، موتور هوندا مسابقه‌ای، موتور مینی، موتور تریل، موتور کوهستانی، موتور کروز یا تفریحی، موتور مسافرتی، موتور استاندار یا شهری، موتور کراس و …

    همان‌طور که اشاره کردیم نمایندگی هوندا با توجه به سلیقه‌های متفاوت در بازار عرضه می‌گردد و مهم‌ترین علت محبوبیت برند هوندا، حق انتخاب برای خرید سبک‌های متفاوت هوندا است. در نتیجه خرید موتور سیکلت هوندا را به شما پیشنهاد می‌کنیم به دلیل وجود دست گیره‌های کششی ناهموار، سیستم زمان بندی احتراق، سیستم فشرده سازی خودکار، که در مجموع باعث شده است که از موتور سیکلت هوندا در سریع‌ترین زمان و بهترین و راحت‌ترین شکل بتوان بهره کافی برد و راه اندازی سریع داشته باشد.

    همچنین به دلیل مدل‌های مختلف موتور هوندا به راحتی می‌توانید موتور سیکلت مورد نیاز بر اساس قد و وزن خود را انتخاب کنید. یکی دیگر از مزایای موتور سیکلت هوندا شتاب و سرعت آن است، که این سرعت و شتاب در موتورهای رالی بیش‌تر نمایان است. البته که موتورهای شهری در کنار راحتی و امنیت به بحث شتاب توجه ویژه‌ای شده است.

    در خرید موتور سیکلت هوندا از مواردی که باید در آخرین مراحل به آن توجه کرد، زیبایی موتور سیکلت است. ابتدا باید ببینید که کدام نوع موتور سیکلت مورد نیاز شما است‌ سپس با توجه به بودجه و سلیقه خود، یکی از گزینه‌های موتور سیکلت را انتخاب کنید.

    در نهایت همه ما می دانیم در دنیای امروز به علت ترافیک، موتور سیکلت بهترین انتخاب برای سهل العبور بودن آن است. موتور سیکلت هوندا علاوه بر این مزیت با دلیل شتاب و سرعت بالا، ایده آل‌ترین انتخاب است که می‌تواند خیال آسوده را به شما ارمغان دهد.

    word image 214384 2 - درباره موتور هوندا بیشتر بدانید -

    با لوازم­یدکی موتورسیکلت هوندا آشنا شوید

    در تمامی دنیا موتورسواران با برند موتورسیکلت هوندا آشنایی دیرینه دارند. هوندا که ساخت ژاپن است با سازه متفاوتی که نسبت به دیگر برندهای موتور دارد باعث شده است که اولین و بهترین انتخاب برای هر کسی که قصد دارد موتورسواری را امتحان کند، باشد. باید گفت که هر شخصی برای حمل و نقل از خودرویی با برند خاص بنابر ویژگی­هایی که در محدوده جغرافیایی خود می­شناسد، استفاده می­کند و این امر در مورد موتور نیز که یک وسیله نقلیه می­باشد صادق است.

    تاریخچه موتورسیکلت هوندا

    در ابتدای امرکمی از تاریخچه هوندا را با شما مطرح می­کنیم که در ایران از محبوب­ترین برندهای موتورسیکلت می­باشد. البته برند هوندا دارای دو مدل سی جی 125 و 150 است که مدل اول از پرفروش ترین­هاست. شما میتوانید برای خرید لوازم هوندا 125 و 150 به سایت پیشتاز تجارت مراجعه نمایید.

    مزیت­های موتورسیکلت هوندا

    در بخش اول باید گفت هوندا 125 به این دلیل که در رفت و آمدهای داخل شهری بسیار کارآمد و با وزنی سبک دارای قدرتی متعادل و سرعت 120 کیلومتر بر ساعت است می­تواند انتخاب به صرفه­ای باشد و البته از دیگر مزیت­های هوندا باک 9 لیتری است که حتی می­توان با مراجعه به فروشگاه­های لوازم یدکی برای این برند یک باک 12 لیتری نیز تهیه کرد.

    در بخش دوم از دیگر مزیت­های این برند می­توان گفت نکته ای که بسیار حائز اهمیت است توان ارتقای باک بنزین این موتورسیکلت است که یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین لوازم یدکی هوندا در بازار به شمار می­رود.

    استقبال از موتورسیکلت هوندا

    البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بگوییم موتورسیکلت برند هوندا در دو مدل تولید شده در کشورهای برزیل و پاکستان نیز بسیار مورد توجه است چرا که با کمی تغییرات در مدل­هایی متفاوت و با نام سی جی دولوکس تولید می­شود.

    دسته ­بندی قطعات موتورسیکلت هوندا

    باید گفت که هر موتور سیکلت شامل لوازم تزیینی موتور که بنا به سلیقه هر فرد تهیه ­

    می­شود، لوازم یدکی موتور که به اختصار در مورد آن سخن می­گوییم و قطعات اصلی موتور است.

    word image 214384 3 - درباره موتور هوندا بیشتر بدانید -

    لوازم تزیینی موتورسیکلت هوندا

    کسانی که با موتور سیکلت سروکار دارند عموما لوازم یدکی را به دسته­های متفاوتی تقسیم بندی می­کنند که در این بخش به شرح آن­ها می­پردازیم. که ذکر این نکته حائز اهمیت است که برخی لوازم یدکی هوندا و لوازم تزیینی آن را در یک دسته­بندی قرار می­دهند؛ همانطور که در فروشگاه­های خرید لوازم یدکی موتور از وسایل تزیینی نیز نمی­توان چشم برداشت.

    لوازم یدکی و اصلی موتورسیکلت هوندا

    لوازم یدکی موتور شامل: قطعات روزینی موتور سیکلت، قطعات فلزی، کابل­های کنترل، قطعات لاکی و قطعات لاستیکی موتور سیکلت است.

    لوازم یدکی موتورسیکلت هوندا

    برای مثال می­توان از این دسته­بندی­ها به این قطعات و لوازم توجه کرد: شمع، چرخ دنده، آینه، باک، کمک فنر، زنجیرچرخ، ترمز و دیسک ترمز، لنت و پدال ترمز، گلگیر، اگزوز، لاستیک موتور و کلاه کاسکت و لباس موتورسواری و حتی کش باربند موتور سیکلت، چراغ­های راهنما و خطر، فیلترهای روغن و واشرها و یاتاقان موتور، دینام و کوئل و قاب کنار بدنه موتور سیکلت نیز جزو این دسته­بندی قرار می­گیرد.

    دسته­ بندی­های لوازم یدکی موتورسیکلت هوندا

    و اما همانطور که گفتیم افراد مختلف بنابر تجربه و یا میزان عملکرد با موتور سیکلت قطعات یدکی را به ابزارهای متفاوتی تجزیه می­کنند. به طور مثال انواع ارتعاش­گیرها و سیستم­های انتقال قدرت، تایرها و سیستم برق­رسانی به موتور، در کل سیستم موتوری و حتی قطعات بدنه موتورسیکلت را در این دسته قرار می­دهند.

    منبع: پیشتاز تجارت https://pishtaztejarat.com/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.