چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکات مهم در مورد انواع اقامت تمکن مالی فرانسه-النورا
    13 دی 1401 - 12:54
    شناسه : 214422
    0

    فرانسه! سرزمین برج ایفل، پاریس، ریویرا و بهترین پنیری که بشر در طول تاریخ به خود دیده‌ است. چه کسی هست که رویای قدم زدن دست در دست با فرد مورد علاقه خود را در کنار رودخانه سن یا آفتاب گرفتن بر روی شن‌های طلایی سن تروپه را ندیده باشد و تصمیم به اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه نگرفته باشد؟

    پ
    پ

    word image 214422 1 - نکات مهم در مورد انواع اقامت تمکن مالی فرانسه-النورا -

    فرانسه! سرزمین برج ایفل، پاریس، ریویرا و بهترین پنیری که بشر در طول تاریخ به خود دیده‌ است. چه کسی هست که رویای قدم زدن دست در دست با فرد مورد علاقه خود را در کنار رودخانه سن یا آفتاب گرفتن بر روی شن‌های طلایی سن تروپه را ندیده باشد و تصمیم به اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه نگرفته باشد؟

    اما یک سوال مهم: آیا وقتی همه چیز واقعی شد و ایران را با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه ترک کردید تا زندگی جدیدی را شروع کنید؟ مطمئناً زندگی به عنوان یک مهاجر در بزرگترین کشور اروپا می‌تواند گاهی به اندازه فیلم‌های فرانسوی شیک و پر زرق و برق باشد؛ اما همچنین می‌تواند گاهی گیج‌کننده و حتی کاملاً خسته‌کننده به نظر برسد.

    بنابراین، چه نکاتی را باید پیش از اقدام برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه به ذهن و خاطر سپرد؟ این فهرست کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد.

    برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید به شرح زیر است:

    برگه تمکن مالی

    مدرک تمکن مالی (Proof-of-Funds یا به اختصار POF) سندی است که باید ارائه کنید تا سفارت فرانسه مطمئن شود تمکن مالی لازم برای اقامت در فرانسه را دارید. باید به آن‌ها ثابت شود که شما می‌توانید در طول مدت اقامت‌تان، خود و خانواده‌تان (در صورت حضور) را از نظر مالی و اقتصادی پوشش دهید.

    برگه تمکن مالی باید روی سربرگ رسمی یک مو‌سسه چاپ شده باشد و مواردی از قبیل نام و نام خانوادگی شما، اطلاعات و آدرس موسسه مالی، لیست حساب‌ها، موجودی حساب‌های بانکی، میانگین موجودی هر حساب طی ۶ ماه گذشته و… روی آن موجود باشند.

    تمکن مالی از نظر فرانسه

    فرانسه می‌خواهد مطمئن شود که وقتی در آنجا هستید، هزینه زندگی خود را در اختیار دارید و برای امرار معاش، نیازی به کار کردن در این کشور یا حمایت دولت ندارید.

    برای اینکه اقامت تمکن مالی فرانسه را بگیرید، باید به سفارت ثابت کنید که برای هر روز اقامتتان ۱۲۰ یورو موجودی دارید.

    اقامت تمکن مالی فرانسه، یک ساله و قابل تمدید است. بنابراین، برای ایرانیان، هر نفر که قصد اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه را دارد، باید برای یک سال، ۱ الی ۱.۵ میلیارد تومان در حساب خود یا سرپرست خود داشته باشد.

    مدارک اثبات تمکن مالی

    علاوه بر برگه یا نامه تمکن مالی، مواردی از قبیل مدرک درآمد، فیش بازنشستگی، برگه درآمد از سهام و کلاً هر چیزی که ثابت کند شما از راه قانونی درآمد کافی دارید و پول به حساب شما وارد می‌شود، می‌تواند به عنوان مدرک اثبات تمکن مالی مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه مقاله، هزینه‌های زندگی برای ۲ نفر را مطالعه خواهید کرد.

    هزینه‌های زندگی در فرانسه

    اینکه ماهانه چقدر هزینه برای زندگی در فرانسه لازم است، به سبک زندگی شما و محل اقامت‌تان بستگی دارد. انتخاب همان سبک زندگی پرطرفدار فرانسوی در پاریس پس از اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، هزینه بیشتری نیاز دارد تا انتخاب یک زندگی آرام و متوسط ​​در گوشه‌ای دنج از مانند شارنت یا اوورنی.

    هزینه خورد و خوراک

    برای اقامت تمکن مالی در فرانسه یا هر اقامتی در هر کجای دنیا اولین نیازی که داریم، غذا است. هزینه‌های هفتگی خورد و خوراک در فرانسه بستگی به این دارد که از کجا خرید می‌کنید. مثلاً سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای خارج از شهر از یک خواربار فروشی محلی ارزان‌تر است. فروشگاه‌ها در بیشتر شهرهای کوچک شخصی هستند و نمی‌توان همه‌چیز را از یک فروشگاه خرید. اگر باگت می‌خواهید باید به نانوایی بروید، سیگار را از تاباک، گوشت را از قصابی و شکلات را از قنادی بخرید.

    خرید عمده از سوپرمارکت‌ها هیچ ایرادی ندارد، اما یکی از لذت‌های بزرگ فرانسوی بازارگردی است. بازارهای روباز محصولات تازه‌تری را ارائه می‌دهند و اگر حوالی ساعت ۱ بعدازظهر که نزدیک بسته شدن بازار است، به آن‌جا بروید، می‌توانید سر قیمت‌ها چانه بزنید. بازار‌های سرپوشیده نیز محل خرید گوشت و مرغ و پنیر و… هستند.

    هزینه‌های اجاره محل زندگی

    اگر پس از اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، برای زندگی در این کشور آپارتمان اجاره می‌کنید، باید هزینه نگه‌داری ساختمان و سایر امکانات را پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل مواردی مانند نظافت راه‌پله، حقوق دربان، تعمیرات آسانسور، قبض آب و سایر هزینه‌ها می‌شود. هر چه اقامتگاهی که برای زندگی انتخاب می‌کنید، مجلل‌تر باشد، هزینه بیشتری خواهید پرداخت. این هزینه‌ها اغلب در قیمت اجاره به‌عنوان «هزینه‌های شامل» گنجانده می‌شود؛ در غیر این صورت، به عنوان یک مورد جداگانه تحت عنوان «هزینه» ظاهر می‌شود.

    متوسط ​​هزینه‌های ماهانه در پاریس برای نگهداری ساختمان، در یک سال ۲۵ یورو (۲۹.۷۵ یورو) به ازای هر متر مربع خواهد بود. بنابراین، اگر در یک خانه ۱۰۰ متری زندگی کنید سالیانه ۲۵۰۰ یورو هزینه تعمیرات خواهید پرداخت که برابر است با حدود ۲۱۰ یورو برای یک ماه.

    هزینه‌های قبض

    هنگام اقامت تمکن مالی فرانسه، هزینه‌های آب و برق نیز به اندازه ملک شما و همچنین وضعیت آب و هوایی بستگی دارد. برای بیشتر زوج‌هایی که در یک خانه روستایی معمولی خارج از شهرهای شلوغ و در سردترین مناطق کوهستانی فرانسه زندگی می‌کنند، هزینه گاز و برق می‌تواند در بهار و تابستان حدود ۵۰ یورو در ماه و در زمستان حدود ۱۰۰ یورو در ماه است. برای تلفن، اینترنت و تلویزیون کابلی، معمولاً می‌توانید بسته خریداری کنید که هزینه‌ها را بسیار پایین‌تر می‌آورد. روی هم رفته برای هر سه، ۶۰ یورو در ماه را در نظر بگیرید که این مبلغ تماس‌های خارجی با آمریکا و انگلستان را نیز شامل می‌شود.

    جدول هزینه‌ها برای زندگی در فرانسه

    برای اینکه پیش از اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه ایده‌ای داشته باشید از اینکه چقدر ممکن است در یک ماه هزینه کنید، هزینه‌های یک زندگی آپارتمان نشینی برای دو نفر در سال ۲۰۲۲ را در زیر بخوانید.

    • اجاره آپارتمان = ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو
    • برق = ۴۸ یورو
    • مواد غذایی = ۶۰۰ یورو
    • هزینه اجاره خط تلفن ثابت (بدون احتساب هزینه مکالمه) = ۲۱ یورو
    • گاز برای گرمایش و پخت و پز = ۵۹ یورو
    • اینترنت = ۳۲ یورو
    • حمل و نقل (نگه‌داری و تعمیرات خودرو به علاوه پول بنزین و گازوئیل) = ۱۷۵ یورو
    • طرح‌های مربوط به گوشی موبایل (بجز خود گوشی) = ۲۰ یورو
    • خرید منظم قهوه، کروسان، باگت = ۸۰ یورو
    • بلیط سینما برای دیدن فیلم = ۱۹ یورو
    • شارژ بیمه درمانی (طرح «فقط در بیمارستان») = ۲۹ یورو
    • ۵ بار در ماه بیرون رفتن دو نفره برای صرف غذا در رستوران = ۲۰۰ یورو
    • مجموع ماهیانه = ۲۰۸۳ تا ۲۴۸۳ یورو

    یک زوج پس از اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، برای زنده ماندن در پاریس ماهانه ۲۰۸۳ الی ۲۴۸۳ یورو و در شهرهای کوچک‌تر ۷۰۰ الی ۸۰۰ یورو هزینه لازم دارد. اما بسته به سبکی که انتخاب می‌کند، این عدد می‌تواند از چند صد یا چند هزار تا چند میلیون یورو در ماه افزایش یابد.

    کسب درآمد در فرانسه

    از آنجایی که با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، به این کشور ثابت می‌کنید که هزینه‌های یک سال زندگی را دارید و نیازی به کار یا حمایت دولت ندارید، با اخذ این ویزا شما اجازه کار و فرزندانتان نیز امکان تحصیل رایگان را نخواهید یافت. تنها می‌توانید کارآفرینی کنید و شرکت تاسیس نمایید. البته به شرطی که یک فرانسوی را به عنوان مدیرعامل شرکت قرار دهید.

    همچنین اگر قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را دارید، باید ویزای تلنت فرانسه را اخذ کنید. شرط اخذ این اقامت حداقل ۳۰۰۰۰۰ یورو سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی فرانسه (به جز املاک و مستغلات) است.

    تبدیل اقامت تمکن مالی به اقامت دائم

    اقامت تمکن مالی به صورت مستقیم قابل تبدیل به اقامت دائم نیست. اما راهی غیر مستقیم برای انجام این کار وجود دارد.

    همانطور که گفته شد، می‌توانید در فرانسه کارآفرینی کرده و شرکت تاسیس کنید. به شرط آنکه مدیرعامل شرکت‌تان یک فرانسوی باشد. پس از ۵ سال کار و فعالیت (یعنی ۵ بار تمدید اقامت تمکن مالی) می‌توانید آن را به اقامت دائم تبدیل کرده و پس از سه سال، سیتیزن‌شیپ فرانسه را اخذ نمایید.

    توجه داشته باشید که برای تمدید اقامت تمکن مالی فرانسه، باید ۴ ماه پیش از پایان اقامت اقدام کنید و حداقل ۹۰ روز در حوزه شینگن یا ۱۵ روز در فرانسه حاضر بوده باشید.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ ویزای فرانسه و اقامت تمکن مالی فرانسه پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت النورا مراجعه کنید؛ النورا گروه مهاجرتی ایده‌آل و متخصص در حوزه اخذ اقامت اروپا در کنار شما خواهد بود.

    دیگر خدمات النورا :

    اقامت فرانسه

    https://elenoora.com/stay-in-france/

    اقامت یونان

    https://elenoora.com/stay-in-greece/

    اقامت تمکن مالی یونان

    https://elenoora.com/greece-investment/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.