پنجشنبه, ۲۳ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 11 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41257 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2366×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برای خرید موزاییک حیاط به چه نکاتی باید توجه داشت؟
    13 دی 1401 - 13:07
    شناسه : 214431
    0

    یکی از پارامترهای مورد نظر مشتریان، ظاهر موزاییک است. امروزه ظاهر موزاییک ها اهمیت زیادی دارد. دلیل این امر را می توان نقش گسترده آنها در معماری محیطی دانست و همچنین می توانید ظاهر موزاییک ها را با افزودن سنگ های رنگی جلا دهید. در حال حاضر موزاییک در رنگ ها و طرح های متنوع تولید می شود، به همین دلیل می توانید با سلیقه خود آن ها را خریداری کنید.

    پ
    پ

    word image 214431 1 - برای خرید موزاییک حیاط به چه نکاتی باید توجه داشت؟ -

    در معماری ایرانی، حیاط نقش مهمی در زیبا سازی خانه ها داشته و انتخاب موزاییک مناسب برای تزئین حیاط، همواره کار آسانی نبوده، زیرا موزاییک ها علاوه بر زیبایی باید دارای ویژگی هایی مانند: مقاومت بالا در برابر ضربه و خش داشته باشد تا به راحتی آسیب نبیند و مجبور به تعویض آن نباشیم. علاوه بر این، همانطور که اشاره کردیم حیاط یکی از زیباترین و جذاب ترین قسمت های خانه می باشد، موزاییک های سیمانی و ماسه ای بهترین انتخاب برای حیاط های مسکونی و ویلا هستند. این محصولات ماندگاری طولانی و قیمت مناسبی دارند. در ادامه به بررسی و معرفی چند مورد از موزاییک های پرمصرف می پردازیم.

    مناسب بودن در برابر رفت و امد

    یکی دیگر از نکات مهم خرید موزاییک ها، درجه سختی و ضخامت موزاییک ها است. برای ارزیابی این پارامتر باید بدانید که موزاییک ها از دو لایه تشکیل شده اند. لایه اول ترکیبی از پودر سنگ، آب و سیمان می باشد. این لایه ضخامت کمی دارد همین دلیل از یک لایه دیگر برای افزایش ضخامت و استحکام موزاییک ها استفاده می شود. علاوه بر ترکیب لایه اول، لایه دوم دارای مقدار قابل توجهی ماسه بوده، این کار باعث افزایش ضخامت و سختی موزاییک می شود به همین خاطر اگر به دنبال خرید موزاییک هایی با درجه سختی بالا هستید به میزان ماسه استفاده شده در آن توجه کنید.

    زیبایی

    یکی از پارامترهای مورد نظر مشتریان، ظاهر موزاییک است. امروزه ظاهر موزاییک ها اهمیت زیادی دارد. دلیل این امر را می توان نقش گسترده آنها در معماری محیطی دانست و همچنین می توانید ظاهر موزاییک ها را با افزودن سنگ های رنگی جلا دهید. در حال حاضر موزاییک در رنگ ها و طرح های متنوع تولید می شود، به همین دلیل می توانید با سلیقه خود آن ها را خریداری کنید.

    مقاومت در برابر سرما و گرما

    باید توجه داشته باشید که نوع کفپوش بتنی ارتباط مستقیمی با عوامل خارجی و محیطی دارد پس باید در انتخاب موزاییک حیاط با توجه به اقلیم محل زندگی خود دقت کنیم. در مناطق سرد و مرطوب به دلیل بارش باران و برف و مرطوب و لغزنده بودن موزاییک های حیاط و پیاده رو پیشنهاد می شود از موزاییک های حیاطی با سطح ناهموار و برجسته استفاده شود که از لیز خوردن و سر خوردن جلوگیری می کند.

    در این صورت موزاییک های با سطحی زبر و پلیمری انتخاب مناسبی است، زیرا این نوع موزاییک ها از ترکیباتی مانند: ماسه، سیمان، سنگ معدنی، رزین و الیاف ساخته می شوند.

    در انتخاب موزاییک مناسب برای آب و هوای گرم و خشک بهتر است از موزاییک هایی استفاده شود که سطح صافی دارند و همچنین باید توجه داشت که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید باعث کم رنگ شدن و تغییر اندازه موزاییک ها در این مناطق می شود پس با این حال باید دارای ثبات رنگی خوبی باشد.

    word image 214431 2 - برای خرید موزاییک حیاط به چه نکاتی باید توجه داشت؟ -

    انواع موزاییک مناسب حیاط

    موزاییک حیاط منزل، از دیرباز طراحان زیادی برای پوشش کف حیاط از موزاییک ها استفاده می کردند. امروزه بسیاری از افراد به دنبال بهترین و ایده آل ترین نوع موزاییک برای پوشش حیاط خود هستند. بهترین انتخاب برای موزاییک، گزینه ای با کیفیت مناسب و متناسب با بودجه شما باید باشد. در ادامه به معرفی مهم ترین و پرفروش ترین انواع موزاییک حیاط خلوت می پردازیم.

    موزاییک واش بتن

    موزاییک حیاط شسته شده یا همان واش بتن یکی از بهترین مدل های موزاییک حیاط منزل می باشد. سنگ های موزاییک حیاط شسته شده و بیرون زده اند که زیبایی فوق العاده ای به این محصولات می بخشد. هنگام بارش باران و برف شاهد هیچ گونه سطح لغزنده ای نخواهید بود. این مدل موزاییک ها پس از گذراندن مراحل پرس با بخار سیمان شسته شده و به این صورت در می آید.

    موزاییک پرسی

    موزاییک پرسی در دو لایه تولید می شود. فشرده سازی توسط دستگاه های پرس با فشار ۱۶۰ بار انجام می شود. این موزاییک دارای استحکام و دوام بالایی بوده و در برابر یخ زدگی و فرسایش طبیعی و عوامل محیطی مقاوم است. این نوع موزاییک می تواند گزینه بسیار مناسبی برای کف پوش حیاط منزل شما باشد.

    موزاییک گرانیتی

    موزاییک حیاط گرانیتی یکی از منحصربفردترین و پرطرفدارترین انواع موزاییک حیاط منزل می باشد که از دانه های درشت و ریز ماسه ساخته می شود. این موزاییک از لایه های مختلف تشکیل شده است که باعث دوام آن می شود. موزاییک گرانیتی داخل حیاط از مقاومت نسبتا خوبی برخوردار بوده و می تواند وزن خودروهای شخصی را تحمل کند. قیمت موزاییک گرانیتی با توجه به مزایایی که دارد مقرون به صرفه می باشد.

    word image 214431 3 - برای خرید موزاییک حیاط به چه نکاتی باید توجه داشت؟ -

    موزاییک ویبره

    این موزاییک شبیه موزاییک تک لایه بوده و تنها تفاوت این موزاییک در نحوه ساخت آن از فشار و پرس استفاده نمی شود. برای تولید این موزاییک از ماشین آلات پیچیده استفاده نمی کنند و در کارگاه های کوچک هم می توانند آن را تولید کرد. از مزایای موزاییک ویبره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ۱. سطح صاف و یکنواخت

    ۲. مقاوم در برابر فشار بالا

    ۳. تخلیه آسان

    موزاییک ابروباد (سنگ لایم استون الکسیر)

    این سنگ با رنگ گرم خاص و انحصاری خود زیبایی منحصر به فردی دارد. این نوع سنگ شباهت زیادی به آجر سفالی و سنگ گندمک دارد اما به دلیل جنس آن که سنگ آهک است، معایب سنگ مرمر گندمک را ندارد و می توان از آن در بیرون استفاده کرد. لایم استون الکسیر، ظاهری نسبتاً شلوغ و به اصطلاح ابروباد داشته و جلوه ای کاملا متفاوت و بسیار زیبا دارد. این سنگ خاصیت سمباده کاری بالایی دارد و در قالب های موزاییک و کاشی قابل تولید و عرضه می باشد. این سنگ آهک برای استفاده در لابی، حاشیه، پله و زیر پله، کف، قرنیز و اطراف آسانسور و … بسیار مناسب است.

    تطبیق پذیری ظاهری؛ یعنی ظاهر موزاییک ابروباد به شکلی است که با دکوراسیون های مختلف خانه همخوانی دارد. از ویژگی های موزاییک ابروباد می توان موارد زیر را نام برد:

    • مقرون به صرفه
    • ظاهر همیشه زیبا
    • هدایت حرارتی بالا
    • دوستدار محیط زیست

    موزاییک شیار دار

    یکی از رایج ترین انواع موزاییک حیاط که در اطراف خانه ها دیده می شود. همانطور که از نامش پیداست سطح صافی ندارد و طرح های شیار منحصر به فردش آن را متمایز می کند. شیارهای روی سطح موزاییک حیاط منزل دارای طرح های بسیار متنوعی هستند که هر کدام زیبایی منحصر به فردی دارند. همچنین استفاده از سنگدانه های مختلف را در این مدل موزاییک حیاط مشاهده می کنید که جذابیت و مقاومت منحصر به فردی به این محصولات می بخشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.