جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع شرکت‌های دانش بنیان کدامند؟
    14 دی 1401 - 15:23
    شناسه : 214532
    0

    شرکت‌های دانش بنیان، همانطور که از نام آن‌ها پیداست، شرکت‌هایی هستند که بر پایه دانش و تحقیقات علمی سعی بر این دارند تا در تمام زمینهها، نوآوری و اختراعات را به سرانجام برسانند که این موضوع در وهله اول باعث گسترش علم و دانش در جامعه، سپس منجر به تولید ثروت می‌شود.

    پ
    پ

    انواع شرکت‌های دانش بنیان

    شرکت‌های دانش بنیان، همانطور که از نام آن‌ها پیداست، شرکت‌هایی هستند که بر پایه دانش و تحقیقات علمی سعی بر این دارند تا در تمام زمینه‏ها، نوآوری و اختراعات را به سرانجام برسانند که این موضوع در وهله اول باعث گسترش علم و دانش در جامعه، سپس منجر به تولید ثروت می‌شود. با توجه به گستردگی این شرکت‎ها، ثبت شرکت دانش بنیان کمی پیچیده است. موسس ثبتی سفیر صلح با سال‏ها سابقه در امور ثبت شرکت‎ها، یکی از معتبرترین موسسات در این حوزه است که می‎تواند همراه شما باشد.

    انواع شرکت‌های دانش بنیان

    افرادی می‌توانند شرکت‌های دانش‌ بنیان را تاسیس کنند که از نظر علمی و دانشگاهی در جایگاه بالایی قرار دارند. به طور کلی شرکت‌ها در دو گروه مدنی و تجاری فعالیت می‌کنند. شرکت‌های دانش بنیان از زیر مجموعه‌های شرکت‌های تجاری به شمار می‌آیند. بنابراین برای ثبت شرکت دانش بنیان ابتدا باید یکی از انواع شرکت‌های تجاری را ثبت کنید. بر اساس سه فاکتور مهم از جمله اظهارنامه مالیاتی، میزان درآمد شرکت و نوع فناوری که در خدمات یا محصول وجود دارد، این شرکت‎ها به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه آنها را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

    شرکت دانش بنیان نوپا نوع اول

    برای ثبت شرکت دانش بنیان باید نوع شرکت به طور کامل مشخص شده باشد. شرکت‌های دانش بنیان نوپا دارای دو زیر مجموعه هستند. شرکت دانش بنیان نوپا نوع اول شرکت‌هایی هستند که اگر برای تولید یک کالا در حال تحقیقات هستند، باید کالای مورد نظر به مرحله تولید برسد و اگر امکان تولید کالا وجود ندارد، باید یک نمونه کالا آماده و ارائه شود. کالاها و محصولاتی که در این شرکت‌ها به مرحله تولید انبوه می‌رسند، باید از فناوری بالایی برخوردار باشند، ایجاد ارزش افزوده بیشتر کنند و امکان تحقیق و توسعه آن‌ها نیز وجود داشته باشد. خدمات و محصولاتی که شرکت‌های دانش بنیان نوپا نوع اول ارائه می‌دهند، قابل کپی برداری نیستند، به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارند بسیار منحصر به فرد هستند، بنابراین از تمام حمایت‌ها برخوردار خواهند بود. اگر کالای مورد نظر فاکتورهای لازم را داشته باشد می‌تواند در فهرست محصولات شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرد. این شرکت‌ها به دلیل این که فعالیت خود را به تازگی آغاز کردند، قطعاً دستاورد مالی ندارند، بنابراین اظهارنامه مالیاتی ندارند و از پرداخت مالیات معاف هستند.

    شرکت دانش بنیان نوپا نوع دوم

    در شرکت‌های دانش بنیان نوپا نوع دوم نیز تمام فرایندها همچون شرکت‌های نوع اول رعایت می‌شود اما نکته قابل توجه و متمایز با شرکت‌های نوع اول در این است که محصول ارائه شده از فناوری کمتری برخوردار است، ارزش افزوده کمتری را به همراه دارد و میزان پیچیدگی در کالا و خدمات این نوع شرکت‌ها متوسط رو به بالا است. حمایت‌هایی که از این شرکت‌ها می‌شود همه جانبه است اما از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهند بود.

    شرکت دانش بنیان نوپا

    شرکت دانش بنیان تولیدی نوع اول

    شاخه‌ای دیگر از ثبت شرکت دانش بنیان، شرکت‌های تولیدی با دو زیر مجموعه هستند. شرکت‌های دانش بنیان تولیدی نوع اول، بیش از سه سال از فعالیت آن‌ها می‌گذرد و محصولات و کالاهایی که در این شرکت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، باید به مرحله تولید برسند و از فناوری بالایی برخوردار باشند. علاوه بر اینکه باید ارزش افزوده را زیاد کنند باید امکان تحقیق و توسعه آن‌ها نیز وجود داشته باشد. در این نوع شرکت‌ها ۲۵ درصد از درآمد در اظهارنامه مالیاتی درج می‌شود. این شرکت‌ها می‌توانند از تمام مزایا و حمایت‌هایی که برای شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود، استفاده کنند.

    شرکت دانش بنیان تولیدی نوع دوم

    این شرکت‌ها خود به دو زیر مجموعه تقسیم‌بندی می‌شوند. در زیر مجموعه اول، شرکت‌هایی قرار می‌گیرند که توانسته‌اند حداقل یک کالا یا یک خدمات را با فناوری بسیار بالا به انتها و به مرحله تولید برسانند. در زیر مجموعه دوم شرکت‌هایی قرار دارند که بیشتر به فعالیت‌های پروژه‌های پیمانکاری می‌پردازند. کالاها و خدمات این گروه از شرکت‌های دانش بنیان از فناوری متوسط برخوردار هستند و از تمام جنبه‌های مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرند، اما معافیت مالیاتی ندارند. موسسه ثبت شرکت سفیر صلح، انواع شرکت دانش بنیان تولیدی را در کوتاه ترین زمان به ثبت می‎رساند.

    شرکت دانش بنیان نوپا

    شرکت مستعد دانش بنیان

    برای تایید شرکت‌های دانش بنیان، آیین نامه‌هایی تنظیم شده است که تعیین می‌کنند کدام شرکت‌ها می‌توانند جزو شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرند. گروه دیگر از شرکت‌های دانش بنیان که گروه سوم نامیده می‌شوند، شرکت‌هایی هستند که به دلیل نداشتن معیارهای لازم که در آیین نامه عنوان شده است، نمی‌توانند به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شوند اما در مدت زمان مشخص و از طریق حمایت‌ها می‌توانند به تمام موارد آیین نامه متعهد شوند.

    کسانی که اقدام به ثبت شرکت می‌کنند، می‌توانند با این کار اعتبار کسب و کار خود را افزایش دهند و به طور گسترده فعالیت خود را ادامه دهند. برای ثبت شرکت‌های دانش بنیان می‌توانید از خدمات مجموعه سفیر صلح بهره‌مند شوید. این مجموعه بزرگ صفر تا صد کارهای ثبت شرکت را در زمان کوتاهی انجام می‌دهد. سفیر صلح با در اختیار داشتن بهترین وکلای امور ثبتی، آشنایی با تمام مراحل و قوانین، امورات مربوط به بهترین ثبت برند، ثبت شرکت، ثبت اختراع و اخذ کارت بازرگانی را در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌دهد. کافیست به سایت سفیر صلح مراجعه و با ارتباط با کارشناسان این مجموعه، اطلاعات خود را تکمیل کنید. 09912975311

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.