جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41358 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راز یک ازدواج موفق و شاد که نمی دانید!
    17 دی 1401 - 14:29
    شناسه : 215017
    0

    در این مقاله 10 راز مهم یک ازدواج موفق معرفی شده که پیشنهاد می شود هر روز روی آن ها کار کنید تا بتوانید رابطه ای پایدار و شاد داشته باشید.

    پ
    پ

    آیا دوست ندارید رازهای یک ازدواج شاد و موفق را بدانید؟

    در این مقاله 10 راز مهم یک ازدواج موفق معرفی شده که پیشنهاد می شود هر روز روی آن ها کار کنید تا بتوانید رابطه ای پایدار و شاد داشته باشید.

    رازهای ازدواج موفق از نظر روانشناسی

    1. با هم صادقانه حرف بزنید

    گفت و گو با همسرتان یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت و موفقیت ازدواج شماست. در مورد آنچه احساس می کنید صادق باشید، اما درهنگام برقراری ارتباط مهربان و محترم باشید.

    بخشی از ارتباط خوب این است که شنونده خوبی باشید و وقت بگذارید تا بفهمید همسرتان از شما چه می‌خواهد و چه نیازی دارد. زبان عشق شریک زندگی خود را پیدا کنید تا همیشه بدانید که چگونه با او صحبت کنید.

    2. به عنوان دوست زندگی کنید

    اگر به دنبال یک راز ساده برای یک ازدواج شاد هستید، این نکته اهمیت دارد. برخی افراد قاطعانه بر این باورند که به اشتراک گذاشتن زندگی مشترک به عنوان دوست، کلید نهایی یک ازدواج موفق است.

    3. به همسرتان بگویید که از حضور او در زندگی خود سپاسگزارید

    قدر یکدیگر، رابطه خود، خانواده و زندگی مشترک را بدانید. وقتی همسرتان شام می‌پزد، به بچه‌ها در انجام تکالیفشان کمک می‌کند یا خرید مواد غذایی را انجام می‌دهد، از او قدردانی کنید.

    4. به عنوان یک زوج کنار یکدیگر وقت بگذرانید

    امروزه با مسئولیت های کاری و خانوادگی، می توان به راحتی روابط عاشقانه را از دست داد. بنابراین قرارهای خاص و عاشقانه ای را در کنار یکدیگر برنامه ریزی کنید. حتی اگر فرزند دارید باید زمان هایی را تنها به صورت یک زوج در کنار هم باشید.

    کارهای عاشقانه زیادی وجود دارد، برای مثال سعی کنید به همسر خود گل بدهید یا یک یادداشت عاشقانه در کیف او بگذارید. او را با غذای مورد علاقه اش غافلگیر کنید یا با هم غروب خورشید را تماشا کنید.

    رازهای ازدواج موفق و شاد

    5. برای زمان های شخصی خود برنامه ریزی کنید

    زمان تنهایی به اندازه زمان در کنار هم بودن اهمیت دارد. همه افراد برای فکر کردن و لذت بردن از علایق شخصی به زمان نیاز دارند. این زمان اغلب هنگام ازدواج از دست می رود، به خصوص اگر فرزند داشته باشید. لازم است برای خود وقت بگذارید به عنوان مثال با دوستان خود بیرون بروید، در کلاس های مورد علاقه خود شرکت کنید.

    6. انتظارات جنسی را بررسی کنید

    رابطه جنسی برای یک ازدواج سالم بسیار مهم است. اغلب، یک رابطه جنسی خوب به همین سادگی اتفاق نمی افتد، این امر نیاز به ارتباط باز و به اشتراک گذاری آنچه مورد انتظار است دارد.

    درباره انتظارات خود از رابطه جنسی با یکدیگر صحبت کنید و در صورت نیاز به سکس تراپی مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره زناشویی و سکس تراپی می توانید به سایت پرتو زندگی مراجعه کنید.

    7. بخشش را یاد بگیرید

    هرکسی اشتباه می کند. همسرتان ممکن است احساسات شما را جریحه دار کرده یا کاری انجام دهد که شما را ناراحت و یا عصبانی کند. اما مهم است که با احساسات خود کنار بیایید، آنها را رها کنید و او را ببخشید.

    8. درک کنید که مخالفت کردن اشکالی ندارد

    خوب بودن در کنار هم به این معنا نیست که زوج ها در مورد هر مساله ای به توافق برسند. همه زوج ها ممکن است در جایی اختلاف نظر داشته باشند. زوج‌های موفق و عاشق به دیدگاه یکدیگر احترام گذاشته و حتی نسبت به موارد اختلافشان حس شوخ طبعی دارند.

    به یاد داشته باشید که احترام یکی از نکات اصلی برای ازدواج موفق است. دو دیدگاه متضاد را بشناسید. لازم نیست یکی از آنها درست باشد.

    نکات مهم ازدواج شاد

    9. به یکدیگر احترام بگذارید (در خصوصی و عمومی)

    با ستایش و تمجید از شریک زندگی خود در گفتگوها به او احترام بگذارید. در خلوت خود هم به همان اندازه به شریک زندگی تان احترام بگذارید. در حضور فرزندان از او ستایش کنید.

    10. یکدیگر را تشویق کنید

    مهم است که امیدها و رویاهای همسر خود را بدانید. هنگامی که شریک زندگی تان اهداف و تصمیمات خود را با شما در میان می گذارد، او را تشویق کنید تا آنها را به انجام برساند. اهداف او را به اندازه اهداف خود ضروری بدانید.

    بزرگترین تشویق کننده همسر خود باشید و تمام تلاش تان را برای کمک به آن انجام دهید. فضای مورد نیاز را برای رسیدن به اهداف او در حد توان خود فراهم کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.