شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • وردپرس چیست و چه کاربردی دارد
    19 دی 1401 - 13:57
    شناسه : 215618
    0

    وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. یعنی چه؟ یعنی هر محتوا یا المانی که داخل سایت وجود دارد در بخش مدیریت سایت (پنل مدیریت) قابل کنترل است. محتوای سایت دقیقا یعنی چه؟ همانطور که می دانید یک سایت بخش های مختلفی دارد مانند منوها، فوتر، سایدبار، نوشته ها، محصولات و … به هر کدام از این بخش ها یک المان می گویند.

    پ
    پ

    وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر به تازگی با وردپرس آشنا شده اید و یا می خواهید کار با وردپرس را شروع کنید در قدم اول باید آن را به صورت کامل بشناسید. در این مقاله با ظاهر و باطن wordpress آشنا خواهید شد و همچنین مواردی از قبیل امنیت، سئو، سرعت و ویژگی های سایت های وردپرسی را نیز بررسی میکنیم و در یک کلام برای آموزش وردپرس چیست و چه کاربردی دارد یک مقاله جامع تقدیم شما خواهیم کرد.

    وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

    «وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که می توانید به راحتی آن را یاد بگیرید و در عرض 10 دقیقه، با کمترین هزینه یک سایت حرفه ای راه اندازی کنید»

    منبع : وبسافت3

    https://websoft3.com/وردپرس-چیست-چگونه-کار-میکند-چه-کاربردی/

    What is WordPress2 - وردپرس چیست و چه کاربردی دارد -

    ممکن است در این رابطه سوالات زیر در ذهن شما به وجود بیاید. در ادامه این مقاله به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

    • سیستم مدیریت محتوا یعنی چه؟
    • وردپرس چگونه کار می کند و چطور می توانم آن را مدیریت کنم؟
    • یادگیری وردپرس چقدر زمان می برد؟
    • هزینه راه اندازی سایت با وردپرس چقدر است؟
    • چگونه وردپرس را به صورت رایگان روی سیستم خود نصب کنیم؟
    • ظاهر سایت های وردپرسی چگونه است؟
    • امکانات سایت وردپرسی چطور است؟
    • امنیت، سرعت و سئو سایتهای وردپرسی چطور است؟

    در ادامه به تمامی این سوال جواب خواهم داد ولی در ابتدا بهتر است بدانید که چرا وردپرس انتخاب مناسبی است.

    چرا وردپرس؟

    دو دسته از افراد هستند که برای طراحی سایت به سراغ وردپرس می آیند (شما جزو کدام گروه هستید؟):

    •  افرادی که می خواهند یک سایت برای خود و کسب و کارشان راه اندازی کنند.
    • افرادی که قصد دارند از طریق طراحی سایت کسب درآمد کنند.

    در هر صورت خوب است بدانید که بیش از 50 درصد از سایت های جهان با wordpress طراحی شده اند. در سالهای اخیر استفاده از اینترنت به شدت افزایش یافته و در پی آن اکثر افراد و کسب و کارها به سمت طراحی سایت برای خود روی آورده اند. انتخاب اول و بهترین گزینه پیش رو برای طراحی سایت نیز وردپرس است.

    حالا اگر می خواهید برای خود سایت راه اندازی کنید بدانید که وردپرس گل سرسبد طراحی سایت است و با استفاده از آن در کمترین زمان و با کمترین هزینه می توانید یک سایت حرفه ای برای خود داشته باشید. و اگر می خواهید از این راه کسب درآمد کنید می بینید که چه حجم عظیمی از سایت ها با این سیستم راه اندازی شده است و جالب اینجا است که این آمار روزانه در حال گسترش است. به همین خاطر بازار بسیار گسترده ای پیش روی شما است.

    نکته برای طراحان وبسایت: اگر می خواهید از طریق وردپرس درآمد کسب کنید حتما کدنویسی آن را هم یاد بگیرید. کدنویسی وردپرس یکی از آسانترین حیطه های برنامه نویسی است که در عرض 3 ماه می توانید آن را به صورت کامل بیاموزید.

    wordpress speed - وردپرس چیست و چه کاربردی دارد -

    وردپرس چگونه کار می کند؟

    وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است. یعنی چه؟ یعنی هر محتوا یا المانی که داخل سایت وجود دارد در بخش مدیریت سایت (پنل مدیریت) قابل کنترل است. محتوای سایت دقیقا یعنی چه؟ همانطور که می دانید یک سایت بخش های مختلفی دارد مانند منوها، فوتر، سایدبار، نوشته ها، محصولات و … به هر کدام از این بخش ها یک المان می گویند.

    محتوا در وردپرس چطور مدیریت می شود؟ وردپرس یک قسمت پیشخوان برای مدیران سایت دارد که از طریق آن کلیه المانهای سایت قابل کنترل و مدیریت هستند. اگر زبان سایت شما فارسی باشد این پیشخوان برای شما به فارسی نمایش داده می شود و کار با آن بسیار راحت است (در پیشخوان قسمتی برای تعیین زبان وجود دارد).

    امیدوارم تا اینجا متوجه این موضوع شده باشید که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد. در ادامه به صورت دقیقتر برخی از موارد را بررسی می کنیم تا اگر ابهامی در برخی از موارد دارید برطرف شود.

    در زیر می توانید پنل مدیریت وردپرس را مشاهده کنید.

    wordpress - وردپرس چیست و چه کاربردی دارد -

    یادگیری وردپرس چقدر زمان می برد؟

    بستگی به سطحی که می خواهید در این زمینه دانش کسب کنید و متخصص شوید، زمان یادگیری متفاوت می باشد. برای رسیدن به یک سطح قابل قبول حتما باید سطح 1 و 2 را بگذرانید.

    سطح 1: یادگیری موارد پایه ای

    در ابتدا باید یاد بگیرید که وردپرس چیست و چگونه کار می کند، شیوه تهیه هاست و دامنه، نصب وردپرس روی هاست را بیاموزید. بطور خلاصه اول باید یاد بگیرید چطور با استفاده از وردپرس یک سایت را بالا بیاورید و پنل کاربری آن را نیز بشناسید. شما نهایتا در یک هفته می توانید این موارد را به صورت کامل بیاموزید.

    سطح 2: طراحی سایت بدون کدنویسی

    بعد از اینکه سایت خود را بالا آوردید با استفاده از صفحه سازهایی مانند المنتور می توانید یک سایت حرفه ای و زیبا به هر شکلی که می خواهید بسازید. بدون اینکه نیاز به کدنویسی داشته باشید! این صفحه سازها المان های متفاوت و زیبایی را در اختیار شما قرار می دهند که با کشیدن آنها در صفحه قادر خواهی بود صفحه خود را به زیبایی هر چه تمام تر بسازید. یادگیری این موارد نیز بیش از 2 ماه وقت شما را نخواهد گرفت.

    سطح 3: کدنویسی وردپرس

    همانطور که در بالا نیز اشاره شد با یادگیری وردپرس و استفاده از صفحه سازهای مانند المنتور می توانید یک سایت واقعا زیبا و حرفه ای طراحی کنید. ولی برای اضافه کردن برخی امکانات نیاز به کدنویسی داریم، و یا برخی اوقات مشکلاتی در سایت به وجود می آید که اگر کدنویسی بلد باشید می توانید به راحتی و بدون معطلی آن را رفع کنید. در غیر اینصورت باید این مشکلات و کارها را به یک کدنویس بسپرید تا در ازای دریافت یک مبلغ کار شما را انجام دهد.

    اگر قرار است مادام با وردپرس سر و کار داشته باشید پیشنهاد می کنم حتما کدنویسی وردپرس را بیاموزید. خوب است بدانید که کدنویسی وردپرس یکی از پولسازترین حوزه های برنامه نویسی است که اگر آموزش خوبی داشته باشید می توانید آن را به در عرض 3 ماه به صورت کامل آموزش ببینید. برای یادگیری کدنویسی وردپرس میتوانید از دوره آموزش طراحی قالب وردپرس سایت وبسافت3 استفاده کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه روی تصویر زیر کلیک کنید :

    طراحی قالب وردپرس

    هزینه راه اندازی سایت با وردپرس چقدر است؟

    برای راه اندازی یک سایت با وردپرس به موارد زیر نیاز دارید که هزینه تقریبی هر مورد را ذکر خواهیم کرد:

    دامنه: دامنه همان نام وبسایت شما است. نام سایت شما باید یکتا باشد و تا به حال کسی آن را انتخاب نکرده باشد. شما می توانید پسوندهای ir، com و … را برای دامنه خود خرید نمایید. تعرفه هر پسوند متفاوت است مثلا ir حدود 20 هزار تومان و com حدود 500 هزار تومان است.

    هاست: برای راه اندازی سایت خود به یک فضا در سطح اینترنت نیاز دارید تا بتوانید موارد مورد نیاز را روی آن نصب نمایید، به این فضا هاست می گویند. هزینه هاست از حدود 90 هزار تومان شروع می شود و هاست های قوی تر هزینه های بالاتری دارد.

    قالب: قالب همان ظاهر سایت شما می باشد. قالبهای رایگان بسیار زیادی در مخزن وردپرس وجود دارد که برای یادگیری و آشنایی با وردپرس می توانید از آنها استفاده نمایید. ولی اگر می خواهید یک سایت برای خود راه اندازی کنید پیشنهاد می کنم در سایتهایی مانند ژاکت و راست چین یک قالب خریداری نمایید تا بهترین کارآیی را برای شما داشته باشد. هزینه قالب چیزی حدود 200 تا 500 هزار تومان است.

    نصب وردپرس روی لوکال هاست (کامپیوتر)

    اگر هدفتان یادگیری است می توانید به صورت کاملا رایگان وردپرس را روی کامپیوتر و یا لپ تاپ خود بصورت لوکال هاست نصب کنید. چطوری؟ برای اینکار کافی است نرم افزار xamp را روی سیستم خود نصب نمایید و وردپرس را روی آن نصب کنید. اگر می خواهید دقیق تر آموزش ببینید و متوجه شوید که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد این روش رایگان را امتحان کنید تا به صورت کامل با این سیستم مدیریت محتوا آشنا شوید.

    زمپ یک محیط مانند هاست برای شما ایجاد می کند به همین خاطر دیگر نیاز به خرید هاست ندارید. برای نصب وردپرس روی xamp نیاز به دامنه هم نیست و کافی است روی آن یک پوشه با نام دلخواه بسازید و وردپرس را داخل پوشه نصب کنید. همچنین می توانید از یکی از قالب های رایگان که در مخزن وردپرس وجود دارد را استفاده کنید تا برای قالب هم نخواهید هزینه پرداخت کنید.

    فقط این نکته را بدانید که با این روش یک سایت فقط روی سیستم خود راه اندازی کرده اید و برای کسی در سطح اینترنت قابل مشاهده نیست. اگر می خواهید برای عموم قابل نمایش باشد باید دامنه و هاست واقعی خریداری نمایید. برای مشاهده آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست بصورت ویدیویی روی لینک زیر کلیک کنید :

    https://websoft3.com/آموزش-نصب-وردپرس-در-لوکال-هاست/

    ظاهر سایت های وردپرسی چگونه است؟

    پیش از این هم گفته شد که برای ظاهر سایت خود باید یک قالب روی آن نصب کنید. این قالب را می توانید به صورت رایگان از مخزن وردپرس دانلود نمایید. یا می توانید یک قالب حرفه ای را از سایت های معتبر فروش قالب مانند ژاکت، راست چین و یا ابزار وردپرس خرید نمایید.

    اگر به این سایت ها سر بزنید خواهید دید که صدها قالب با ظاهر متفاوت در آنها وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود یک قالب را انتخاب نمایید. از این گذشته پس از انتخاب و نصب قالب می توانید با استفاده از المنتور و یا کد نویسی ظاهر آن را کاملا تغییر دهید و شخصی سازی کنید.

    همانطور که می بینید در طراحی ظاهر سایت خود هیچ محدودیتی ندارید و دست شما کاملا باز است و از بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.

    امکانات سایت وردپرسی چطور است؟

    وردپرس به صورت پیش فرض امکانات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد و بعد از راه اندازی سایت همه چیز به صورت کاملا درست کار می کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. ولی بیشتر اوقات شما نیاز دارید که امکانات خاصی را به سایت خود اضافه نمایید. برای مثال نیاز دارید که پشتیبانی آنلاین را به سایت خود اضافه کنید.

    برای اضافه کردن امکانات می توانید از افزونه ها استفاده نمایید. کافی است برای مثال در گوگل سرچ کنید «افزونه پشتیبانی آنلاین» و مورد دلخواه را به سایت خود اضافه کنید. جالب است بدانید که بیش از 60 هزار افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد که هر کدام از آنها یک امکان خاص به سایت شما اضافه می کند و حدود 90 درصد آنها هم رایگان هستند.

    البته سایتهای فروش قالب هم معمولا افزونه های پولی بسیار کارآمدی را ارائه می دهند که اگر به آنها نیاز دارید با یک بررسی کوچک می توانید اقدام به خرید آنها نمایید.

    امنیت، سرعت و سئو وردپرس چطور است؟

    اگر به این موضوع کاملا واقف شده اید که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد ولی برای راه اندازی سایت با وردپرس دغدغه امنیت سایت خود را دارید و یا می ترسید سرعت لود خوبی نداشته باشید و یا نگران سئو سایت خود هستید. این موارد را در زیر به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

    امنیت وردپرس

    با توجه به اینکه حدود نصف سایتهای جهان با وردپرس راه اندازی شده اند، طبیعی است که هکرهای زیادی نیز برای نفوذ به این سیستم تلاش می کنند. به همین خاطر وردپرس به صورت مداوم و در فاصله های زمانی کوتاه به روزرسانی می شود و در هر آپدیت مشکلاتی امنیتی مورد توجه قرار می کیرد و پوشش داده می شود.

    علاوه بر آپدیت های مداوم افزونه هایی مانند iThemes Security و all in one wp security نیز برای بالا بردن امنیت وردپرس وجود دارند که ضریب امنیت آن را چندین برابر می کند. همچنین روشهای دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید بالای 90 درصد سایت خود را ایمن کنید.

    سرعت وردپرس

    سرعت یکی از آیتم های بسیار مهم در یک سایت می باشد. زیرا کاربران بیش از 3 ثانیه منتظر لود یک صفحه نمی مانند و اگر بارگزاری سایت بیش از این طول بکشد سایت شما را می بندند و به سراغ رقیبان شما خواهند رفت. اگر می خواهید سرعت خوبی داشته باشید و این مشکل برای شما پیش نیاید باید اولا از یک هاست قوی استفاده کنید، ثانیا یک قالب سبک و مناسب روی سایت خود نصب کنید. همیچنین افزونه های زیادی استفاده نکنید تا سایت شما سنگین نشود.

    البته برای افزایش سرعت سایت نیز راه هایی وجود دارد که با آموزش در این زمینه می توانید اگر مشکلی در سرعت خود داشته باشید آن را رفع کنید و به ایده آل خود برسید.

    سئو سایت های ورپرسی

    بسیاری از سایتهای قوی که رتبه بسیاری خوبی در گوگل دارند با استفاده از وردپرس راه اندازی شده اند. از این رو نگران این مورد هم نباشید؛ زیرا وردپرس کاملا بهینه است و سئو سایت را نیز کاملا مورد توجه قرار داده است. همچنین برای کمک به سئو سایت های وردپرس افزونه هایی مانند یواست و رنک مث وجود دارند که در این زمینه می توانند بسیار عالی باشند و به شما کمک کنند.

    وردپرس چیست و چگونه کار میکند – جمع بندی

    در این نوشته سعی کردیم به صورت کامل به این موضوع بپردازیم که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد. همانطور که بررسی کردیم اگر قصد راه اندازی سایت با وردپرس را دارید یا می خواهید از این راه کسب درآمد کنید در هر صورت wordpress یک انتخاب عالی برای شما است و هر چه را نیاز دارید را برآورده می سازد. اعتماد 50 درصد از سایت های جهان به این سیستم مدیریت محتوا بی دلیل نیست. اگر تا حالا در انتخاب آن تردید داشتید همه ترسهای خود را کنار بگذارید و با این تکنولوژی بی نظیر پیش بروید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.