×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

اینترنت - ارائه اینترنت با سرعت گیگابیتی در خانه های نوساز انگلستان اجباری شد - اینترنت

دیجیاتو نوشت: دولت انگلستان به‌تازگی قانون جدیدی را معرفی کرده است که نصب و ارائه اینترنت سریع‌تر در منازل شهروندان را آسان‌تر می‌کند. به‌علاوه، قانون دیگری قرار است اجرا شود که سازندگان خانه‌های جدید در این کشور را ملزم به ارائه ارتباطات اینترنت با سرعت گیگابیتی می‌کند تا ساکنان در آینده نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافه برای ارتقای تجهیزات ارتباطی نداشته باشند.

وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلستان (DCMS) از متمم‌های جدیدی برای مقررات ساخت‌وساز رونمایی کرده است که استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی مدرن برای دسترسی به اینترنت گیگابیتی را اجباری می‌کند. هزینه فراهم‌سازی این ارتباطات باید حداکثر 2000 دلار باشد و اگر یک ساختمان نتواند با این هزینه به تجهیزات لازم دست یابد، باید سریع‌ترین اینترنت ممکن در این بازه قیمتی را فراهم سازد.

دولت انگلستان پیش‌بینی می‌کند که 98 درصد از ساختمان‌های جدید در همین بازه هزینه‌ای قرار بگیرند. بااین‌حال، املاک اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی احتمالاً از این قانون مستثنی می‌شوند، چون هر کدام از این کشورها مقررات ساخت‌وساز مخصوص خود را دارند.

انگلستان تا سال 2030 اینترنت گیگابیتی را سراسری می‌کند

DCMS این مقررات جدید را پس از 12 ماه مشاوره و بررسی فنی معرفی کرده است. این وزارت‌خانه مدعی است که درحال‌حاضر بیش از 72 درصد از خانه‌ها در این کشور از ارتباطات گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند و انتظار می‌رود که دسترسی سراسری به این ارتباطات سریع تا سال 2030 تکمیل شود.

دولت به‌منظور دستیابی به این هدف، قانون دیگری را هم معرفی کرده است که نصب اینترنت‌های سریع‌تر را در ساختمان‌های فعلی تسهیل می‌کند. پیش‌تر تعداد زیادی از مستأجران برای ارتقای اینترنت خود باید از مالک ساختمان مجوز می‌گرفتند. حالا اگر مالکان خانه‌ها تا 35 روز به درخواست ساکنان برای ارتقای تجهیزات ارتباطی توجهی نشان ندهند، دادگاه می‌تواند مجوز مربوطه را صادر کند.

«جولیا لوپز»، وزیر زیرساخت دیجیتال انگلستان در بیانیه‌ای دراین‌باره گفت: «هیچ چیزی نباید مانع از دسترسی شهروندان به مزایای ارتباطات سریع شود؛ خواه مالکی باشد که به درخواست ساکنان توجهی ندارد یا شرکتی که در زمان ساخت املاک تجهیزات لازم را ارائه نمی‌کند. به‌لطف قوانین جدید، میلیون‌ها مستأجر از دسترسی به اینترنت سریع‌تر محروم نخواهند شد و کسانی که ساکن خانه‌های نوساز می‌شوند هم می‌توانند اطمینان داشته باشند که از روز اول به سریع‌ترین اینترنت ممکن دسترسی پیدا می‌کنند.»

ایران به‌دنبال ۲۰ میلیون فیبر نوری

این اتفاقات در سوی دیگر جهان درحالی رخ می‌دهد که «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات کشورمان نیز از ابتدای حضورش در وزارت ارتباطات، کار خود را با وعده ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری تا پایان کار دولت در سال ۱۴۰۴ آغاز کرد.

او در هفته جاری در جریان یک نشست اعلام کرد: «این پروژه، یک پروژه راهبردی برای کشور به‌حساب می‌آید و حداقل تا سه دهه آینده کشور را بیمه خواهد کرد. به همین منظور برای ایجاد پوشش 20 میلیون فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.»

اگرچه می‌توان به‌خاطر تحریم‌ها پذیرفت که تکنولوژی‌های سیار صرفاً کمی عقب‌تر از ترندهای جهانی حرکت کند و هنوز خبری واقعی از 5G در ایران نباشد، اما واقعیت این است که وضعیت اینترنت ثابت در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک دهه از ترندهای جهانی عقب است. ایران در اینترنت ثابت بین‌ جایگاه‌های ۱۴۰ تا ۱۵۰ اسپید‌تست رفت‌وآمد می‌کند.

وزیر ارتباطات اما گفته است که در ایران حالا ۳ میلیون پوشش فیبر نوری وجود دارد و دولت تا پایان کار ۲۰ میلیون پوشش را تحویل می‌دهد. باید دید واقعاً چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر. اما حتی در آن زمان هم محدودیت‌های اینترنت هستند که مشخص می‌کنند سرعت‌های چند صد مگابیتی یا حتی گیگابیتی واقعاً کاربردی هم دارند یا خیر.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.