شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با ویژگی ها و کاربرد پران نیتراته و پین رزوه دارآشنایی با ویژگی ها و کاربرد پران نیتراته و پین رزوه دار
    22 دی 1401 - 12:29
    شناسه : 216097
    0

    پران سر استوانه دارای متریال 2344/1 و din1530 می باشد که به اصطلاح به آن پران گرمکار نیز می گویند و سطح آن نیتراته می گردد تا میل پران با یک انطباق لغزشی مناسب در داخل سوراخ مربوط به صفحه قالب نصب گردد.

    پ
    پ

    پران سر استوانه دارای متریال 2344/1 و din1530 می باشد که به اصطلاح به آن پران گرمکار نیز می گویند و سطح آن نیتراته می گردد تا میل پران با یک انطباق لغزشی مناسب در داخل سوراخ مربوط به صفحه قالب نصب گردد. به گونه ای که مواد پلاستیکی در سوراخ میل پران نفوذ نداشته باشند. ضمن اینکه انتهای میل پران در صفحه ی نگهدارنده می بایست دارای یک حرکت عرضی باشد که بتواند در سوراخ صفحه قالب منطبق گردد. پران نیتراته ؛ پیچ فنری و پین رزوه دار از جمله اجزای لوازم قالب می باشند که می توانید به صورت آنلاین نیز خریداری نمایید.

    images 1673505699 - آشنایی با ویژگی ها و کاربرد پران نیتراته و پین رزوه دارآشنایی با ویژگی ها و کاربرد پران نیتراته و پین رزوه دار -

    سیستم پران و قالب تزریق پلاستیک

    بخشی از قالب تزریق پلاستیک را سیستم پران تشکیل می دهد که جدا کردن قطعه سرد شده وظیفه آن می باشد و از روی سنبه قالب و خارج کردن آن قطعه از قالب را انجام می دهد. اغلب از فولاد با کیفیت بالا ساخته می گردد. پس از باز شدن کامل قالب در گام ابتدایی ، میله پران دستگاه تزریق پلاستیک به پشت صفحه پران فشار می آورد و صفحه پران را به سمت جلو حرکت در می آورد. پین های راهنمای صفحه پران نیز وظیفه راهنمایی این حرکت را دارند. در مرحله دوم، میله های پران که کونیک آن ها میان دو صفحه پران و ساپورت پران قفل می شود در جهت جلو حرکت می کند و قطعه را از قالب خارج می نماید.

    و در مرحله آخر، بعد از خروج قطعه، میله پران دستگاه تزریق پلاستیک به عقب حرکت می کند و فنر هایی که دور پین های راهنمای صفحه پران قرار می گیرند، صفحه پران را به عقب حرکت می دهند و بعد از بسته شده قالب، صفحه پران دقیقا در محل اولیه خود جای می گیرد.

    پیچ فنری چیست ؟

    قطعه پیچ فنری در دستگاه‌های ظرفشویی (ریلی) کاربردی می باشد. پیچ و مهره جهت اتصال و محکم کردن دو قطعه با جنس یکسان و یا دو متریال با جنس متفاوت کاربرد دارند.در ظاهر یک استوانه بوده که از رزوه های مارپیچی به دور آن به طور کامل و یا نیمه برخوردار است. سطح شیبداری پیچ یک محور یا یک استوانه را دور می زند. یکی از روش هـای معمول برای اتصالات و بخصوص اتــصالات مکانیکی استفــاده از پیچ و مهـــره می باشد. پیچ اغلب در اتصالاتی کاربرد دارد که به باز و بسته شدن نیاز داشته باشد و یا از لرزه هایی است که می بایست پس از مدتی دوباره تنظیم یا محکم گردد برخلاف چسب یا جوش که یک اتصال دائمی می باشند.

    پیچ جسمی حلقه ‌ای شکل، گرد یا چندضلعی می باشد که داخل سوراخش رزوه شده می باشد. مهره‌ها یراقی کمکی جهت پیچ ‌ها اند تا به واسطه آن ها پیچ‌ها در مسیر پیچش خود سفت تر بسته شوند. مهره و پیچ با حالت مادگی و نری درون هم چفت می شوند. رزوه و شیار مهره‌ها با رزوه و شیار پیچ‌ ها می بایست از تناسب خاص جهت چرخش صحیح پیچ درون مهره برخوردار باشد. مهره‌ ها اغلب از جنس فولاد، آهن یا دیگر فلزات می باشند ولی برای پیچ ‌های پلاستیکی مهره‌ های پلاستیکی هم تولید می شوند.

    images 1673505705 - آشنایی با ویژگی ها و کاربرد پران نیتراته و پین رزوه دارآشنایی با ویژگی ها و کاربرد پران نیتراته و پین رزوه دار -

    پین رزوه دار چیست؟

    استفاده از پین رزوه دار جهت ایجاد اتصال موقتی میان دو قطعه ، یکی از روش ‌های پر کاربرد می باشد. مزایای پین رزوه دار ، راحتی در خارج کردن پین از دل قطعه است. جهت ساخت پین اغلب از فلز فولاد استفاده می گردد تا استحکام آن بیشینه باشد و در برابر فشار، سایش و حرارت با مشکلی مواجه نشود.یکی از کاربردی ترین قطعات قالبپین ثابت کننده است که حتی در ماشین سازی نیز از آن بهره برداری می شود. جهت قرینه نگه داشتن دو سطح یا سنتر نگه داشتن سنبه و ماتریس از پین استفاده می شود که به شکل موقت یا دائم نصب می شود. پین های ثابت کننده به دو صورت ارائه می شوند.

    1 – پین ساده : این نوع پین دارای سطح  گرد سنگ خورده دقیق با یک سر پخ و یک سر (R) ارائه می شود.

    2 – پین رزوه دار : همه ی مشخصات پین ساده به همراه یک سر رزوه را پین رزوه دار نامیده می شود.

    images 1673505714 - آشنایی با ویژگی ها و کاربرد پران نیتراته و پین رزوه دارآشنایی با ویژگی ها و کاربرد پران نیتراته و پین رزوه دار -

    مجموعه فرم و برش مفتخر هست که با برخورداری از چند دهه تجربه در زمینه تامین قطعات استاندارد قالب و ابزار تراش، دانش مهندسی مکانیک در طراحی جامدات، و ارتباطات گسترده بین المللی را گرد هم جمع نموده تا با همکاری سایر فعالان این صنعت در راستای رشد و توسعه آن تلاش کند. محصولات ارایه شده در این مرکز دارای طیف متنوعی از قطعات استاندارد قالب شامل: انواع کفشک قالب، بلوک قالب تزریق پلاستیک، انواع میل و بوش راهنما، انواع پران های معمولی و گرمکار (نیتراته)، سنبه های برش، فنر قالب، بوش اسپرو، ملزومات و مواد مصرفی پولیش و پرداخت، ابزار های براده بردای و تراش فلزات، و سایر قطعات و ابزار های مورد نیاز صنعتگران عزیز می باشد که می توان از آن ها در جهات مختلف بهره برداری نمود. شایان ذکر است می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات نامبرده به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید.

    منابع :

    https://formoboresh.com/product/پران-نیتراته-eldracher

    https://formoboresh.com/products/سنبه-و-ماتریس

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.