×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

بازیگری - کجا تست بازیگری بدم؟ - بازیگر

کجا تست بازیگری بدم؟

سال‌های اولیه آموزش بازیگری خیلی مهمه و باید اصولی برنامه‌ریزی بشه. اگر به هر دلیلی نمی‌تونی تو کلاس‌های آموزش بازیگری شرکت کنی، حضور در دانشگاه و خوندن این رشته می‌تونه خیلی بهت کمک کنه. اگر علاقه‌ای به خوندن درس و دانشگاه نداری، تست‌دادن یکی از ساده‌ترین کاراییه که می‌تونی بکنی. قبول شدن در تست بازیگری بدون کسب آموزش‌های لازم کار سختیه. درصد خیلی کمی از بازیگرا تونستن بدون آموزش دیدن تست بدن و قبول بشن.

در ایران مثل کشورهای خارجی، شرکت‌های معرفی بازیگر و سندیکاهای مرتبط وجود نداره، به‌همین دلیل بسیاری از پروژه‌های سینمایی و حتی کلاس‌های بازیگری از تست‌های بازیگری برای شناخت استعدادهای بازیگری استفاده می‌کنن. خیلی از آموزشگاه‌های بازیگری فراخوان تست بازیگری رو منتشر می‌کنن. خیلی از کارگردان‌ها هم برای انتخاب نقش‌ها سراغ دانشگاه‌ها و حتی مدارس می‌رن و افرادی رو برای این نقش‌ها انتخاب می‌کنن. تو به عنوان یک علاقمند به بازیگری باید از همه این فرصت‌ها خبر داشته باشی.

باید آماده باشی تا به محض این که فراخوانی رو دیدی، سریع برای تست دادن دست به کار بشی و این یکی از بهترین راه های شروع بازیگری بعد از اتمام کلاس های بازیگریه. افزایش ارتباطات اجتماعی و تعامل با بازیگرها، هنرجوها و استادان بازیگری کلید این کاره. هر قدر بیشتر با این افراد در تعامل باشی، شانس بیشتری برای آگاهی از فراخوان‌ها داری.

images 1673526601 - کجا تست بازیگری بدم؟ - بازیگر

اصول تست بازیگری چیه؟

خیلی از افراد مبتدی که اطلاعی از نحوه تست‌دادن ندارن. یک تست بازیگری خوب شامل استفاده از موقعیت نمایشیه، نه این که فقط یه اکت نمایشی ساده از شما درخواست بشه. تست بازیگری اصولی یک فرآینده، نه فقط لحظه‌های کوچک منقطع از هم. یک نکته مهم دیگه اینه که بیشتر تست‌های بازیگری رایگانن. شما برای هیچ تستی نباید هزینه بدید. اگر جایی برای تست بازیگری از شما پولی درخواست کردن، بدونید اهداف دیگه‌ای به جز بازیگری در نظر دارن و احتمالا قبولی در اون تست هم راهی به سمت شرکت در پروژه‌های فیلم و سریال نیست.

چطوری باید تست بازیگری بدم؟

تست بازیگری ممکنه برای شناخت استعدادهای بازیگری در زمینه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون باشه. نوع بازی در هر کدوم از این مدیوم‌ها فرق داره. شما برای تست دادن در هر کدوم از این مدیوم‌ها، باید اصول و قواعد خاص بازیگری در اون رو بلد باشین. این جا اهمیت آموزش بازیگری خودش رو نشون می‌ده. تست‌های سینمایی معمولا در مقابل دوربین انجام می‌شه. بهترین توصیه اینه که حضور دوربین رو فراموش کنین. اون موقع می‌بینین که کیفیت کارتون چه قدر بالا می‌ره.

بازیگری در تئاتر اغراق بیشتری نسبت به سینما داره. برای تست تئاتر باید متناسب با مدیوم تئاتر تست داد. در هر دو نوع از تست بازیگری حفظ اعتماد به نفس کمک بسیار زیادی بهتون می‌کنه. برای تست تئاتر هم ممکنه از دوربین استفاده بشه تا بخوان از بازی شما نمونه‌ای داشته باشن. بازی مقابل این دوربین با دوربین سینما متفاوته.

images 1673526909 - کجا تست بازیگری بدم؟ - بازیگر

وقتی قراره تست بازیگری بدم، چه کارایی باید انجام بدم؟

اگر قراره در تست بازیگری شرکت کنید، باید چند نکته رو مدنظر داشته باشید. اول اینکه حتما یک ربع زودتر از زمانی که گفته شده، در لوکیشن حاضر باشید. این نشون می‌ده که شما فردی مسئولیت‌پذیر و قابل اعتماد هستین. البته بهتره قبل از هر چیزی نمونه سوالات تست بازیگری رو پیدا کنید و یکم خودتون رو آماده کنید. برخی از نکات مهم دیگه در این زمینه عبارتند از:

  • لباس روشن تنتون کنین. خیلی‌ها برای تست بازیگری لباس تیره می‌پوشن، اما پوشیدن لباس روشن هم شما رو متمایز می‌کنه و هم اکت‌ها رو برجسته می‌کنه
  • با کسی که ازتون تست می‌گیره بحث نکنین و فقط به سوالات پاسخ بدین
  • با انرژی باشید و با اعتماد به نفس خودتونو معرفی کنین
  • از کاری که می‌کنید لذت ببرین، خیلی‌ها به خاطر همین لذت بردن از کارشون قبول شدن
  • با اونایی که تست می‌گیرن، خیلی گرم نگیرین و نخواین که باهاشون صمیمی بشین
  • کاری که می‌گن رو انجام بدین. بیشتر از حد ظرفیت تست، انرژی نذارین

images 1673526993 - کجا تست بازیگری بدم؟ - بازیگر

برای اینکه بازیگر خوبی بشم چیکار کنم؟

بازیگری کار خیلی سختیه. اگر قراره وارد این کار بشین باید بدونین قدم تو مسیر سختی گذاشتین. اولین کاری که باید بکنین اینه که تصورات خودتون رو از این کار کنار بذارین. با واقعیت با این کار برخورد کنین. بازیگری با این که تاریخچه‌ای طولانی داره، اما مدام درحال تکامله. اگر نتونین خودتونو با شرایط بازیگری وفق بدین، خیلی راحت کنار گذاشته می‌شین.

برای شمایی که می‌خواین بازیگر خوبی بشین تمرین و اتود زدن مهم‌ترین بخش کارتونه. شما هر روز باید تمرین مداوم بیان و بدن داشته باشین. بهتره روزی حداقل 2 ساعت تمرین بیان و بدن داشته باشین. شما به عنوان یه بازیگر خوب باید تا می‌تونین مطالعه کنین و علاوه‌بر اصول بازیگری کتاب‌هایی در زمینه‌های تاریخچه سینما، نقد فیلم‌ها، بیوگرافی بازیگرها و … رو مطالعه کنید.

بازیگری علاوه بر آگاهی از علم بازیگری، به دانش‌های دیگری هم نیاز داره. این یعنی دایره مطالعاتی یک بازیگر خوب، باید خیلی گسترده باشه. از تاریخ و فلسفه و روانشناسی بخونین تا نمایشنامه و شعر و رمان. مطالعه مهم‌ترین عامل برای پیشرفت و موفقیت یک بازیگره. یک بازیگر خوب، تمام کتاب‌های بازیگری و سبک‌ها و متدهایی که در این رشته به وجود اومده رو، می‌شناسه.

یک بازیگر خوب باید به جهان هنری پیرامون خودش احاطه کامل داشته باشه. به ویژه باید از تئاتر و سینمای ایران و جهان اطلاعات کافی داشته باشه. افرادی که مدعی عشق به بازیگری هستن، ولی ذره‌ای برای این کار تلاش نمی‌کنن صرفا توهم این رشته رو دارن و به هیچ موفقیتی نمی‌رسن.

images 1673527025 - کجا تست بازیگری بدم؟ - بازیگر

ویژگی‌های یک بازیگر خوب چیه؟

اگر شما بتونید به هدف اصلی خودتون در بازیگری برسین، برای این که بتونین در یک سطح حرفه‌ای باقی بمونین باید یک سری نکات رو به‌طور مداوم در نظر بگیرین. رعایت این نکات شمارو از بقیه همکارانتون متمایز می‌کنه و از شما یک بازیگر تمام عیار می‌سازه.

همیشه سعی کنید بازیگر خلاقی باشین. خلاقیت کلید حل خیلی از چالش‌های پیش روی شما در بازیگریه. توانایی خودتون رو در حفظ دیالوگ‌ها بالا ببرید. این کار باعث راحتی در تمرین‌ها می‌شه. همیشه سر وقت در صحنه حاضر باشین. احترام به زمان دیگران، مهم‌ترین شاخصه بازیگریه. در مسیری که مدنظر دارین صبر و حوصله و اخلاق خوب داشته باشین. هیچ‌کس از آدمای بداخلاق و عجول حمایت نمی‌کنه. یادتون نره بازیگری یک فرآینده و باید از تمام لحظات این فرآیند لذت ببرین. هر وقت حس ناامیدی تو این مسیر به سراغ شما اومد، دلیلش رو درون خودتون پیدا کنید. شما برای بازیگر شدن به عشقی بی‌انتها دارین.

بهترین روش برای بررسی آموزشگاه‌های بازیگری چیه؟

کافیه در موتورهای جستجو عبارت آموزشگاه بازیگری رو جستجو کنید تا با سایت‌های آموزشگاه‌ها و تبلیغات کلاس‌های بازیگری مواجه بشید. اما چطور می‌خواید به این تبلیغات اعتماد کنید؟ کدوم سایت رو باید انتخاب کنید؟ ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم. بهترین کار اینه که به سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید. این سایت فهرستی از تمام آموزشگاه‌های سینما و تئاتر کشور رو در اختیار شما می‌ذاره و شما می‌توانید متناسب با شهر و مکان زندگی‌تون و همین‌طور با بررسی هر کدوم این آموزشگاه‌ها، آموزشگاه و کلاس بازیگری ایده‌آل‌تون رو انتخاب کنید.

  1. نیایش چگینی

    من خیلی به بازیگری علاقه دارم
    دو تئاتر بازی کردم و لوح تقدیم گرفتم
    اما نمیدونم کجا باید تست بازیگری بدم!
    اگر کسی میدونه بهم بگه…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.