×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

word image 216719 1 - سئو سایت چیه و ترفند های سئو کار در وردپرس چیست؟ -

اگر تا به حال کلمه سئو را شنیده اید و کنجکاو شده باشید که این کلمه به چه معناست، باید بگویم که شما با یک دنیای جدید و ناشناخته رو به رو هستید. SEO در واقع مخفف عنوان Search Engine Optimization است که معنای آن به بهینه سازی موتور جست و جو اشاره دارد. این فرایند کمک می کند تا صفحات وب سایت شما در اولین نتایج گوگل نشان داده شود. بنابراین هر کسی که وبسایت دارد باید با سئو و ترفندهای سئوکار در وردپرس آشنا باشد. وردپرس یکی از متداول ترین سیستم های مدیریت محتوا است که ابزارهای مختلفی را برای بهینه سازی در اختیار شما قرار می دهد. در طی این مقاله می‌خواهیم به سئو سایت یعنی چی و ترفندهای سئو سایت در اصفهان بپردازیم.

سئو سایت چیه؟

برای پاسخ به سوال سئو سایت چیه باید گفت که، سئو، مجموعه اقداماتی در وب سایت برای بهبود صفحات ترافیک وب سایت و کسب رتبه مناسب در نتایج موتورهای جستجو انجام می شود. به عبارت دیگر زمانی که صفحات وب سایت شما بهینه باشند، موتورهای جستجو آن را به عنوان یک صفحه با محتوای کاربردی و مناسب در نتایج اولیه به کاربران نشان میدهد. بنابراین سئو به معنای فریب یا دستکاری موتور جستجو با روش های غیر اخلاقی نیست. بلکه برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت در نتایج جستجوی طبیعی ایجاد شده است.

سئو کار چیست؟

سئوکاران افرادی هستند که مهارت های لازم را در زمینه توسعه وب سایت دارند. همچنین می توانند وب سایت را از نظر فنی، کاربری، محتوایی و … به خوبی بررسی کنند. بنابراین اگر می خواهید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید، قطعا به یک سئوکار نیاز خواهید داشت. رسیدن به یک ترافیک ارگانیک علاوه بر پیاده سازی تکنیک های سئو، نیازمند اجرای برخی کمپین های بازاریابی، حل مسائل فنی، داشتن روحیه تحقیق برای یافتن بهترین و مرتبط ترین کلمات و مهارت بهینه سازی وب است.

word image 216719 2 1 - سئو سایت چیه و ترفند های سئو کار در وردپرس چیست؟ -

فرایند سئو

سئو یا بهینه سازی وب سایت فرایند ساده ای نیست که به راحتی با چند تغییر کوچک انجام شود. بلکه نیازمند دانش تجربه علم پیش زمینه و مهارت کافی است. همچنین فرآیند سئو و بهینه سازی نیازمند صبر و شکیبایی خواهد بود. علاوه بر آن موتور های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم ها در رتبه بندی وب سایت ها غیر قابل پیش بینی هستند. بنابراین کسانی که وظیفه انجام سئو وب سایت را بر عهده دارند، باید اطلاعات خود را دائماً در این زمینه به روز نگه دارند. اما در کل سئو را می توان مجموعه ای از شیوه ها به منظور تغییر استراتژیک وب سایت دانست. در این فرایند عوامل مرتبط با صفحات وب سایت شما بهینه شده، تا در نزد موتورهای جستجو و کاربران یک سایت مفید و مناسب به شمار بیاید.

ترفند هایی برای سئو سایت در وردپرس

  • به عنوان اولین توصیه نصب ابزار های مورد نیاز را به شما پیشنهاد می کنیم. به عنوان مثال شما باید گواهی ssl سایت خودتان دریافت کنید. این گواهی نشانگر امن بودن وب سایت شماست. موتورهای جست و جو به این گواهی اهمیت زیادی میدهند.
  • یکی از افزونه های کاربردی وردپرس یواست سئو می باشد. شما با نصب این افزونه می‌توانید پارامترهای مهم سئو را در وردپرس پیاده سازی کنید. yoast SEO از محبوبترین و پرکاربردترین افزونه های بهینه سازی وب سایت است.
  • همچنین شما می توانید با فعال سازی گوگل آنالیتیکس و ثبت نقشه وب سایت خود در گوگل سرچ کنسول به بهبود صفحات خود در نتایج جستجوی گوگل کمک کنید. گوگل سرچ کنسول گاهی با نام گوگل وبمستر نیز شناخته می‌شود، که یکی از قدرتمندترین ابزار رایگان به منظور بهینه سازی وب سایت می باشد.
  • تولید محتوای یونیک و اختصاصی یکی از مسیرهای رسیدن شما به صفحات اولیه گوگل می باشد. البته باید کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و در رابطه با آن تولید محتوای یونیک انجام دهید.
  • زمانی که می خواهید در وبسایت خودتان مقاله یا صفحه جدید بسازید، باید در پیوند یکتا یا نامک آن از کلمه کلیدی استفاده کنید. همچنین تا جایی که می‌توانید خود را کوتاه انتخاب کنید.
  • از کلمه کلیدی در مقدمه و عنوان مطالب استفاده کنید. این ترفند در بهبود رتبه صفحه وب سایت تاثیر مستقیمی دارد.
  • صفحه وب سایت شما باید دارای تیترهای H1،H2،H3 باشد. موتورهای جست و جو اهمیت زیادی به وجود این موارد در صفحات وب میدهند.
  • بهینه سازی تصاویر از دیگر اقداماتی است میتوانید انجام دهد. تصاویر صفحه وب باید در اندازه ای باشد که با حداقل سرعت اینترنت در کمترین زمان ممکن لود شود. البته نباید به حدی باشد که کیفیت تصویر دچار تغییر شود و یک عکس بی کیفیت در صفحه قرار گیرد.

word image 216719 3 - سئو سایت چیه و ترفند های سئو کار در وردپرس چیست؟ -

اصول سئو چیست؟

همانطور که در قسمت قبلی به آن اشاره شد، سئو دارای دو بخش درون صفحه و برون صفحه می باشد. در ادامه به بررسی جزئیات هر کدام از این فرایند های سئو می پردازیم.

سئو درون صفحه (On Page SEO)

این مورد به معنی کنترل مستقیم کد یا محتویات صفحات وب سایت مانند متن تصویر لینک و غیره می باشد. به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری کنیم و آن را بهینه کنیم مربوط به آن On Page SEO می باشد. این شیوه پایه تمامی تلاش های بهینه سازی است. همچنین کنترل شما بر این موارد بسیار زیاد است.

سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

برخلاف سئو درون صفحه این شیوه توسعه ی وب سایت با کنترل مستقیم بالا تمرکز دارد. از این رو شامل اقداماتی است که خارج از وب سایت انجام می گیرد و میتواند در به دست آوردن رتبه بهتره صفحات شما در نتایج موتور جستجو کمک کند و مفید باشد.

اهداف سئو

هدف سئو برای بهبود رتبه صفحات در نتایج موتور جست و جو است. سئو کاران اغلب با استفاده از ابزار هایی که دارند کلماتی را پیدا میکنند که کاربران در موتور جستجو در رابطه با حوزه فعالیت شما بیشترین سرچ را داشتند. سپس در صورتی که دارای صفحاتی با این کلمات باشید، برای بهبود رتبه صفحه اقداماتی انجام می دهند. همچنین در صورتی که صفحه ما متناسب با این کلمه کلیدی نداشته باشید، اقدام به تولید محتوای هدفمند و بهینه می کنند. تمامی اقداماتی که سئو کاران در وبسایت انجام می دهند را می توان به دو بخش درون صفحه و بیرون صفحه با عناوین انگلیسی On Page SEO (سئو درون صفحه) و Off Page SEO (سئو بیرون صفحه) تقسیم کرد. به طور کلی اهداف سئو را میتوان افزایش بازدید وب سایت، ایجاد یک برندینگ قوی، افزایش ترافیک سایت، رتبه بهتر در نتایج موتور جستجو، افزایش فروش محصولات و بهترین ابزار منظور تبلیغات دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.