پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41353 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کیفیتی که انتظارش رو داری از خرید دوربین داخل دهانی و قیمتی که انتظارش رو نداری!
    25 دی 1401 - 10:55
    شناسه : 216862
    0

    با پیشرفت تکنولوژی در حوزه­های مختلف، تشخیص و درمان بیماری­ها هدف اصلی دستگاه­های نوآور می باشد. یکی از این دستگاه­های مهم، دوربین داخل دهانی­ است که از تجهیزات تصویربرداری دندان­پزشکی می باشد و کارآرایی آن برای تشخیص آسیب­های دهانی است که مجموعه دنت تاب با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می کند. با بررسی ساختمان، عملکرد و نحوه کار با دوربین داخل دهانی، می­توانیم اطلاعات بهتری از این دستگاه بدست بیاوریم.

    پ
    پ

    با پیشرفت تکنولوژی در حوزه­های مختلف، تشخیص و درمان بیماری­ها هدف اصلی دستگاه­های نوآور می باشد. یکی از این دستگاه­های مهم، دوربین داخل دهانی­ است که از تجهیزات تصویربرداری دندان­پزشکی می باشد و کارآرایی آن برای تشخیص آسیب­های دهانی است که مجموعه دنت تاب با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می کند. با بررسی ساختمان، عملکرد و نحوه کار با دوربین داخل دهانی، می­توانیم اطلاعات بهتری از این دستگاه بدست بیاوریم.

    بررسی اجزای دوربین داخل دهانی

    بطور معمول این دستگاه می­بایست شامل دوربین سنسوری حساسی باشد که به دو حالت بی­سیم و سیمی رایج است. با اینحال گاها از جنس نیمه هادی اکسید فلز نیز ساخته می­شود. بهتر است برای مراقبت از دوربین، نوعی کاور نایلونی به آن کشیده شود تا از اکسید شدن یا هرگونه تخریب احتمالی جلوگیری شود. برای جنس خود بدنه نیز انتخاب بین بدنه دوربین­های پلاستیکی و فلزی (فلزات مختلف عایق) است و کیفیت را تضمین کنند.

    دکمه شروعی برای ثبت تصاویر است که باید درجایی مستقر شده باشد تا تصویر را بدون لرزش و شفاف تصویر برداری کند. برای انتقال تصاویر گرفته شده توسط دوبین­های سیمی یا وایرلس، از usb برای تسهیل در جابه­جایی اطلاعات گرفته شده استفاده می­شود. چرخش ۰ تا ۹۰درجه­­ای، شگفتی مهم این دستگاه است.

    پس از ضبط تصاویر و انتقال آن­ها، باید از تصاویر بهترین استفاده را کرد. حضور یک منبع نور مانند LED در بیشتر این دوربین­ها، کیفیت کار تصاویر را بالا می­برد. در بسیاری از دوربین­ها قابلیت تغییر میزان فاصله از ویژگی دوربین داخل دهانی حساب می­شود. مدل­های outo focus, extraoral از مثال­های رایج تقویت فوکوس و فاصله کانونی دوربین­ داخل دهانی هستند.

    مرسوم است که در کنار این دوربین­ها، از مانیتورهای FTZ و بازوی مانیتور برای بررسی تصاویر استفاده شود. این مانیتورها با داشتن حافظه­های عمدتا ۳۲ تا ۶۴ گیگی و رزولوشن­های بالا، قابلیت لرزه­گیری دست را نیز دارند تا به کیفیت هرچه بیشتر تصاویر گرفته شده کمک کنند. همچنین اتصال به وای­فای و دستگاه PC برای بررسی سریع اطلاعات گرفته شده در این مانیتورها متداول است.

    با توجه به نکات گفته­شده میخواهیم طرز کار این دستگاه نوآور را باهم بررسی کنیم.

    word image 216862 1 - کیفیتی که انتظارش رو داری از خرید دوربین داخل دهانی و قیمتی که انتظارش رو نداری! -

    طرز کار استفاده از دوربین داخل دهانی

    در هنگامی که بیمار با مشکلات پنهان یا آشکار دهانی روبه­روست، استفاده از این هندپیس­های دندان پزشکی می­تواند به تشخیص صحیح بیماری­ها کمک کند. درواقع با ورود دستگاه دوربین به داخل دهان، سر کوچک دوربین که قابلیت چرخش دارد به داخل رفته و با تصویر برداری و انتقال تصاویر به مانیتور نصب شده، مانند آینه­ای برای دندان­پزشک عمل می­کند. مرحله مهم دیگر، کار با نرم­افزارهاییست که با انتقال تصاویر توسط آن­ها و امکان زوم و فوکوس، دکتر دندان­پزشک با بررسی آن­ها به شرایط سلامت دندان­ می­پردازد.

    بررسی برتری دوربین داخل دهانی با دوربین­های خارج دهانی

    قبل از وجود چنین دستگاه نوفناوری، دوربین­های خارج دهانی وجود داشتند و مورد استفاده بودند. اما مزیت اصلی و رقابت طلبانه دوربین داخل دهانی به رقیب سابقش، تصویربرداری نزدیک­تر از موقعیت مورد نظر و همچنین کیفیت و سرعت انتقال تصاویر است. در این دوربین­ها همه­چیز بصورت خودکار اتفاق می­افتد پس نتیجه­ای برد برد برای بیمار و دندانپزشک باهم دارد.

    word image 216862 2 scaled - کیفیتی که انتظارش رو داری از خرید دوربین داخل دهانی و قیمتی که انتظارش رو نداری! -

    دلایلی که می­گوییم چرا دوربین داخل دهانی بخریم!

    بطور قطع دلایل زیادی برای تهیه این دستگاه فناورانه است که با استفاده از آن بتوان خدمات بهتری به مراجعه کنندگان ارائه داد. تشخیص­های لازم برای جلوگیری از اشاعه عفونت و بیماری زمانی موثر است که به موقع و کم­هزینه برای بیمار باشد؛ درنتیجه هنگام استفاده از دوربین داخل دهانی، می­توان این اقدام موثر را با کیفیت و سرعت بهتری برای بهبود سلامت دهان مراجعه کننده انجام داد.

    در ادامه تشخیص­های موثر و بموقع، مثالی که می­توان در این باره زد، تشخیص هایپوپلازی دندان­هاست که با دوربین داخل دهانی soptolife و یا Diagnodent است. نقص مینای دندان حالتی است که باعث می­شود دندان­ها مستعد پوسیدگی شوند و بطور مثال علائم آن ­را می­توان لکه­های سفید، فرورفتگی و شیارهای روی لایه بیرونی دندان­ها عنوان کرد. با در نظر گرفتن اینکه تشخیص به هنگام این عارضه از این جهت مهم است که مینای دندان قابلیت ترمیم خود به خودی را ندارد، سرعت و کیفیت دوربین داخل دهانی این امکان را می­دهد تا هرچه زودتر این مشکل را یافت و برای درمان آن اقدام کرد.

    مورد دیگر از تشخیص مناسب دوربین داخل دهانی برای عوارض دهانی، استفاده در درمان ریشه دندان­هاست، که این دوربین­ها براحتی سوراخ­های کانال ریشه را تشخیص می­دهند و بهمراهی برنامه­ای که از پیش در این دوربین­ها تعبیه و جایگذاری شده، تشخیص سوراخ کانال سریع و مناسب خواهد بود. گفتنیست که با دوربین­های دیگر که در رقابت با این دستگاه هستند، توانایی تشخیص به این حالت وجود ندارد زیرا توانایی ورود به داخل دهان و بررسی ریشه را ندارند.

    مزیت دیگر استفاده از دوربین داخل دهانی، تشخیص جرم، التهاب لثه و پلاک است. در سیستم آنالیز IOC محدودیت­هاییست که اگر دوربین را به حالت Perio قرار دهیم و تصویربرداری کنیم، می­توانیم این محدودیت­ها را برطرف کنیم و در این صورت از کیفیت بالای دوربین در نمایش التهابات و رسوبات نرم و سخت دندان و اطراف آن بهره­مند شویم.

    قابلیتی که نه لزوما برای تمامی دوربین­های داخل دهانی برقرار است بلکه برای آن­هایی که به آن نیاز است، دوربین­هاییست که در ارتودنسی کاربرد دارند. بررسی دقیق سطح اکلوزال (بخش رویین دندان ما)، از قابلیت برخی از این دوربین­هاست که با لامپ LED خود می­توانند تشخیص دقیق­تر و زودتری انجام بدهند. این قابلیت اضافه­تر به طبع بر قیمت دستگاه نیز تاثیر مضاعف خواهد گذاشت.

    مزیت­های پنهان و آشکار دیگری نیز از این دستگاه به بیمار و دندان­پزشک داده می­شود. نکته­ای که وجود دارد، ایجاب استفاده از دستگاه برای دندان­پزشکانی­ست که به کیفیت کار و سلامت خاطر بیمار اهمیت داده و برای ارتقای کیفیت تشخیص و درمان خود می­کوشند.

    word image 216862 3 - کیفیتی که انتظارش رو داری از خرید دوربین داخل دهانی و قیمتی که انتظارش رو نداری! -

    سخن پایانی

    با بررسی کلی و جزئی و اشاره به برخی فواید دستگاه دوربین دهانی، وجوب استفاده از این دستگاه راه مشخص کرده و درباره آن گفتگو کردیم.

    blank

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “کیفیتی که انتظارش رو داری از خرید دوربین داخل دهانی و قیمتی که انتظارش رو نداری!”
    1. سلام میخواستم تشکر کنم از مجموعه خوب دنت تاپ بابت خرید دوربین داخل دهانی بسیار با کیفیت بود

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.