پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پنیر لیقوان؛ بهترین پنیر صبحانه در ایران + خواصی که نمی‌دانستید!
    25 دی 1401 - 20:33
    شناسه : 217110
    1

    پنیر یکی از پرطرفدارترین فرآورده‌های لبنی است که مصرف آن به صورت میان‌وعده و به ویژه در صبحانه توصیه می‌شود. اما هر پنیری هم برای مصرف روزانه مناسب نیست. در واقع بهترین پنیر صبحانه پنیری است که ویتامین‌ها، کلسیم و چربی مورد نیاز بدن را به صورت روزانه تامین کند. پنیر لیقوان، یکی از سنتی‌ترین انواع پنیر است که همچنان به همان شکل در ایران تولید شده و فواید بی‌شماری دارد. در ادامه این مطلب شما را با خواص پنیر لیقوان و طرز تهیه آن آشنا خواهیم کرد.

    پ
    پ

    word image 217110 1 - پنیر لیقوان؛ بهترین پنیر صبحانه در ایران + خواصی که نمی‌دانستید! - پنیر

    بهترین پنیر صبحانه چه خواصی دارد؟

    در بدن انسان باکتری‌های زیادی یافت می‌شود که یا مضر و بیماری‌زا هستند، یا وجود آن‌ها برای سلامتی انسان نه‌تنها مفید، بلکه لازم است. در هنگام بیماری تعداد این باکتری‌های مفید که به پروبیوتیک معروف هستند، در بدن کاهش می‌یابد. بنابراین باید با مصرف دارو و مواد غذایی سالم، این تعادل را به بدن بازگرداند. یکی از این مواد خوراکی، پنیر لیقوان است. این نوع پنیر که در ساخت آن از پروبیوتیک‌ها استفاده می‌شود، سرشار از خواص بی‌شماری است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

    1. هضم راحت‌تر غذا

    بهترین پنیر صبحانه باید هضم آسانی داشته باشد و به عملکرد روده کمک کند. پنیر لیقوان اصل از شیر گوسفند تهیه شده و از این نظر فاقد لاکتوز است. همچنین سرشار از کلسیم بوده و از بروز سرطان روده جلوگیری می‌کند. پنیر لیقوان گوسفندی برخلاف سایر پنیرها، طبع گرمی دارد و مانع یبوست شده و به تخلیه راحت‌تر روده کمک می‌کند.

    1. پیشگیری و درمان دیابت

    کلسیم ماده اصلی تشکیل‌دهنده شیر است. بنابراین پنیری که با شیر تازه به عمل می‌آید نیز سرشار از کلسیم است. این ماده به همراه ویتامین‌های موجود در پنیر، می‌تواند انسولین طبیعی مورد نیاز بدن را تامین کرده و به درمان بیماران دیابتی به خصوص دیابت نوع 2، کمک بسیاری کند. اما افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری هستند، بهتر است به جای پنیر لیقوان، آب‌پنیر مصرف کنند که موجب ترشح انسولین طبیعی می‌گردد.

    1. تامین انرژی مورد نیاز بدن

    یکی دیگر از فواید پنیر لیقوان به عنوان بهترین پنیر صبحانه، تامین چربی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های روزانه است. این چربی تمام انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده و اگر با خشکباری مانند گردو مصرف شود، یک غذای کامل به شمار می‌رود. کالری پنیر لیقوان بسیار بالاست. این ماده غذایی طبع گرمی دارد و مصرف آن در آغاز روز، نیاز بدنتان را تا میانه روز به طور کامل برطرف می‌کند. لذا بدون نیاز به مصرف مواد غذایی دیگر، در طول روز معده‌ای سبک داشته و شاداب خواهید بود.

    word image 217110 2 - پنیر لیقوان؛ بهترین پنیر صبحانه در ایران + خواصی که نمی‌دانستید! - پنیر

    1. تقویت سیستم ایمنی

    همانطور که گفتیم، پنیر لیقوان گوسفندی سرشار از پروبیوتیک است. این نوع باکتری‌ها علاوه بر کمک به فرآیند عادی روده‌ها، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کنند. بنابراین اگر بدن ضعیفی دارید و به طور مرتب به انواع بیماری دچار می‌شوید، توصیه می‌کنیم مقداری پنیر لیقوان به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.

    1. تقویت استخوان و دندان

    بهترین پنیر صبحانه پنیری است که علاوه بر کلسیم و چربی، فسفر مورد نیاز بدن را نیز تامین کند. فسفر ماده‌ای حیاتی است که حدود 1 درصد از وزن بدن شما را به خود اختصاص می‌دهد. این ماده که در همه سلول‌ها و بافت‌های بدن یافت می‌شود، سازنده اصلی استخوان‌ها و دندان‌ها است. در واقع فقر فسفر باعث پوکی استخوان و از بین رفتن دندان‌ها خواهد شد. پنیر لیقوان منبع اصلی فسفر، کلسیم و پروتئین محسوب شده و با تامین فسفر مورد نیاز بدن، علاوه بر تقویت استخوان‌ها به تقویت عضلات، بافت‌های عصبی و ماهیچه‌ها نیز کمک می‌کند.

    1. تامین ویتامین‌های مورد نیاز

    پنیر ویتامین‌های بی‌شماری را در خود جای می‌دهد که از آن میان می‌توان به ویتامین‌های C، B6، B12، A، D، E و K اشاره کرد. البته برخی از انواع پنیر ویتامین‌های دیگری را نیز در خود جای می‌دهند. برای مثال ویتامین‌هایی مانند تیامین، نیاسین و ریبوفلاوین از این دسته به شمار می‌روند. با مصرف روزانه پنیر لیقوان گوسفندی، می‌توانید نیاز بدن خود به انواع ویتامین را یکجا تامین کنید.

    word image 217110 3 - پنیر لیقوان؛ بهترین پنیر صبحانه در ایران + خواصی که نمی‌دانستید! - پنیر

    بهترین پنیر صبحانه چگونه به عمل می‌آید؟

    روش تولید پنیر لیقوان بی‌شباهت به سایر انواع پنیر نیست. پس از جوشاندن شیر گوسفند، آن را کنار گذاشته و اجازه می‌دهند تا ولرم شود. سپس مقداری سرکه یا مایع پنیر به آن می‌افزایند. با این کار شیر بریده بریده شده و حالت پنیری به خود می‌گیرد. در نهایت، پس از صاف کردن و عبور دادن آن از صافی، پنیر به دست آمده را داخل آب نمک قرار می‌دهند تا به عمل بیاید. تفاوت نحوه تولید پنیر لیقوان با سایر انواع پنیر دقیقا در این قسمت است.
    پنیر لیقوان باید به مدت 5 ماه در ظروف دربسته داخل آب نمک قرار داده شود. برای این کار بهتر است که از ظروف فلزی یا پیت‌های حلبی استفاده کرد. دقت داشته باشید که استفاده از ظروف گالوانیزه که پوششی کاتدی دارند، با سرکه موجود در پنیر واکنش نشان داده و باعث بروز سردرد، تهوع و بی‌حالی می‌شود.
    برای اینکه پنیر صبحانه بهتری داشته باشید، توصیه می‌کنیم از شیر تازه استفاده کنید. مصرف شیر کهنه باعث می‌شود پنیر قبل از رسیدن، تلخ شود. همچنین شیر را خوب بجوشانید و اجازه دهید دمای آن کاهش یابد. شیر نجوشیده (یا اصطلاحا شیر خام) می‌توانید افراد را به تب مالت مبتلا کند.

    word image 217110 4 - پنیر لیقوان؛ بهترین پنیر صبحانه در ایران + خواصی که نمی‌دانستید! - پنیر

    قیمت پنیر لیقوان گوسفندی

    اگر تا اینجای مطلب را مطالعه کرده و پنیر لیقوان را به عنوان بهترین پنیر صبحانه انتخاب کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که آن را مستقیما از کارخانه تهیه نمایید. قیمت پنیر لیقوان کیلویی هم به‌صرفه‌تر بوده و بدون احتساب هزینه‌ بسته‌بندی و …، ارزان‌تر تمام خواهد شد؛ و هم به دلیل ارسال مستقیم از درب کارخانه، کیفیت آن تضمین‌شده است. پنیر لیقوان زاغک در شهر تبریز (روستای لیقوان) و از شیر تازه گوسفند تهیه شده و با بهترین کیفیت برای شما ارسال خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.