پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اسکن کف پا چیست؟ ضرورت انجام اسکن کف پا برای ساخت کفی‌های طبی
    25 دی 1401 - 20:37
    شناسه : 217227
    0

    اسکن کف پا چگونه است؟ ضرورت انجام اسکن کف پا، برای ساخت کفی های طبی چیست؟ بهترین مرکز اسکن سه بعدی و دو بعدی کف پا کجاست؟ در ادامه همراه ما باشید.

    پ
    پ

    اسکن کف پا چگونه است؟ ضرورت انجام اسکن کف پا، برای ساخت کفی های طبی چیست؟ بهترین مرکز اسکن سه بعدی و دو بعدی کف پا کجاست؟ در ادامه همراه ما باشید.

    بی شک پا یکی از مهم ترین اعضای حرکتی و تحمل کننده وزن بدن می باشد که هر گونه عارضه در این عضو، سبب اختلال در عملکرد فرد می شود. همان طور که از قدیم گفته اند، پا قلب دوم است و در جذب ضربه های وارده به بدن نقش مهمی را ایفا می کند. کف پا در معرض بسیاری از آسیب ها قرار دارد که در برخی مواقع خود را نشان نداده و جهت تشخیص، نیاز به اسکن کف پا می باشد. اگر با اسکن کف پا آشنایی ندارید و نمی دانید برای انجام آن به کجا مراجعه نمایید، ما را در این مقاله همراهی کنید تا به یاسخ همه پرسش های خود دست یابید.

    word image 217227 1 - اسکن کف پا چیست؟ ضرورت انجام اسکن کف پا برای ساخت کفی‌های طبی - اسکن دو بعدی کف پا

    اسکن کف پا چیست؟

    بهتر است قبل از شروع هر سخنی نخست با اسکن کف پا آشنا شویم. در سال های اخیر جهت معاینه دقیق تر پا، دستگاه های اسکنری تولید شده که با استفاده از آن، اطلاعات دقیق و جزئی در مورد شرایط پا مشخص می شود. به لطف استفاده از دستگاه اسکن کف پا، اسکن 3 بعدی از کف پای شما ثبت می شود. در این فرآیند شما ابتدا روی صفحه اسکنری به طور ثابت یا با گام های آهسته قرار می گیرید. پس از آن اسکنر درباره ساختار و عملکرد پا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد.

    با توجه به این که پاها اساس و پایه سلامتی و تندرستی بدن هستند، پزشکان توصیه می کنند که حداقل سالی یک بار آن ها را اسکن کرده تا در مورد اندازه، شکل، نوع قوس، حرکت و فشار پا، اطلاعات لازم را به دست آورید. از کاربردهای اسکن پا می توان موارد زیر را نام برد.

    • شناسایی مناطق دارای زخم احتمالی در کف پا
    • کمک به مدیریت درمان پای دیابتی
    • در اختیار گذاشتن اطلاعات مهم درباره چرخه راه رفتن
    • تشخیص اختلاف فشار کف پای چپ و راست
    • تشخیص عدم تقارن در مرحله موضع گیری

    علاوه بر کسانی که جهت پیشگیری از بیماری و حفظ سلامتی اسکن پا انجام می دهند، افرادی که مبتلا به خار پاشنه یا قوس زیاد کف پا هستند یا افرادی که به طور مداوم احساس درد در ناحیه پا می کنند، باید جهت کمک به روند بیماری به اسکن کف پا بپردازند.

    انواع روش های اسکن کف پا

    در مراکز ارتوز و پروتز از دو نوع رایج اسکنرهای نوری و اسکنرهای فشاری استفاده می شود. هر یک از این اسکنرها اطلاعات خاص و مشخصی را به کارشناسان می دهند که با توجه به آن ها می توان اقدام به درمان نمود.

    اسکنرهای نوری به طور دقیق در هر نقطه از پا میزان تمرکز فشار را نشان می دهند، در حالی که اسکنرهای فشاری، صفحه ای با تعداد زیاد سنسور می باشند که موجب نشان دادن الگوی فشاری از کف پا و میزان فشار هر نقطه از پا می شوند. اسکنرهای فشاری امکان انجام اسکن داینامیک و اسکن استاتیک یا ثابت را به ما می دهند. در اسکن به صورت استاتیک، با ایستادن روی صفحه میزان فشار در همه نقاط پا مشخص می شود.

    اسکن داینامیک به این صورت است که فرد روی اسکنر راه رفته و از این طریق اطلاعاتی نظیر تمرکز فشار به هنگام گام برداشتن، نحوه راه رفتن و سایر اطلاعات در این زمینه ثبت می شود. پس از به دست آمدن االگوی فشاری کف پای فرد، می توان با تجزیه و تحلیل آن، متوجه بسیاری از ناهنجاری ها شد و با تهیه کفی طبی متناسب با مشکل شما، به پیشگیری یا اصلاح آن پرداخت.

    اسکن سه بعدی کف پا

    امروزه با استفاده از اسکن سه بعدی کف پا، می توانید تجربه ای فوق العاده در زمینه بررسی سه بعدی و اندازه گیری کف پا داشته باشید. اسکن سه بعدی با بهره گیری از تکنولوژی سه بعدی و نرم افزار یکپارچه سازی، این امکان را به شما می دهد که با استفاده از آن سبک زندگی سالم و یک انتخاب عالی در کفش و پاپوش مختص خود را داشته باشید. در حال حاضر متقاضیان اسکنرهای پا بیش از هر زمان دیگری هستند، زیرا این دستگاه ها تصاویر دقیقی از پا را به شما ارائه می دهند. اگر بخواهیم به طور واضح تری دقت اسکنرها را شرح دهیم، دقتی به اندازه یک چهارم موی انسان دارند.

    این دستگاه ها مشکلاتی از پا را که با چشم مسلح قابل مشاهده نیستند، با تصاویر دقیق و گرافیکی در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه به بیمار نشان می دهند. دستگاه اسکن سه بعدی گزینه مناسبی برای جایگزین کردن روش های قدیمی مانند قالب گیری گچی و فمی می باشد. از لحاظ هایی مانند سرعت و دقت، این دستگاه ها عملکردی مشابه با تکنیک های قالب گیری را دارند. اندازه گیری ده ها هزار محاسبه در عرض چند ثانیه به منظور ارائه تصویر کامل از دیگر ویژگی های اسکن سه بعدی می باشد. حتما پس از انتخاب کلینیک مورد نظر و مراجعه به پزشک، نوع فعالیت خود را جهت انتخاب بهترین گزینه برای کفی طبی با پزشک در میان بگذارید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

    قیمت اسکن کف پا

    بر اساس بررسی های انجام شده، هزینه اسکن کف پا در ایران در مقایسه با سایر کشورهای هم طراز بسیار کم تر است. این اسکن جز یکی از اساسی ترین تست های پزشکی جهت آگاهی از سلامتی پا می باشد که توجه به آن از الزامات است. هزینه اسکن کف پا به عوامل مختلفی وابسته است که جهت تعرفه گذاری، همه این عوامل مد نظر گرفته می شود. از جمله این عوامل می توان نوع دستگاه اسکنر، نوع خدمات، جغرافیای منطقه و نوع کلینیک انتخابی شما را نام برد.

    با توجه به رابطه مستقیمی که کف پا با سایر قسمت های بدن مانند کمر، ستون فقرات، ران و دیگر دستگاه های فیزیکی بدن دارد، اسکن پا با هر هزینه ای لازم به انجام و ضروری می باشد. البته در میان اسکن های پزشکی، اسکن کف پا یکی از کم هزینه ترین اسکن ها محسوب می شود. گفتنی است که در انتخاب کلینیک جهت اسکن کف پا دقت نمایید، زیرا برخی مراکز ابتدا به طور رایگان به شما مشاوره می دهند و پس از آن می توانید از خدمات بی نظیر و متخصصان متبحر آن ها بهره ببرید.

    اسکن سه بعدی کف پا

    تفسیر اسکن کف پا

    برای اسکن کف پا، ابتدا باید با پاهای برهنه روی اسکنر قرار گیرید. این معاینه بدون درد بوده و حدود 10 تا 15 دقیقه به طول می انجامد. پس از انجام اسکن توضیح مختصری از شرح حال و نتیجه به شما داده می شود و سپس گزارش آن جهت ارائه به پزشک برای شما ارسال می گردد. در ادامه این مطلب به تفسیر اسکن کف پا خواهیم پرداخت.

    قوس کف پا

    افتادگی قوس کف پا: قوس کف پای افتاده به احتمال زیاد موجب پرونیت بیش از حد می شود. اگر افتادگی در قسمت قوس های داخلی پا باشد، ممکن است عملکرد پا را ضیف کند که نهایتا منجر به درد خواهد شد. در صورت بروز این مشکلات و کمک به کاهش این آسیب ها، می توان از کفی های سفارشی استفاده کرد.

    قوس کم: اگر قوس های میانی کم باشد ممکن است سبب بی ثباتی، ضعف در ضربه گیری و حرکت زیاد پا شود که با استفاده از کفی های سفارشی، می توان قوس ها را فعال و سبب پیشگیری از افتادگی آن ها شد.

    قوس نرمال و معمولی: این نوع قوس، فشار و ضربه در پا را به خوبی جذب می کنند، اما احتمال پرون شدن وجود دارد. در صورتی که قوس کف پای راست و چپ متفاوت باشد، برای هر پا به صورت جداگانه و سفارشی کفی ساخته می شود.

    قوس بلند: قوس بلند پا سبب افزایش افتادگی به سمت پایین در هنگام حرکت می شود. این امر سبب جذب ضعیف ضربه شده و موجب انتقال آسیب به لگن، پا و پشت می شود که در این مورد نیز کفی های سفارشی به ثبات پای شما کمک می کنند.

    بهترین کلینیک و مرکز اسکن کف پا

    اکنون که با اسکن کف پا و انواع روش های آن آشنا شدید، قصد داریم یکی از بهترین مجموعه های تخصصی اسکن کف پا را به شما معرفی کنیم. کلینیک تخصصی کاویان یکی از بهترین مراکز انجام اسکن کف پا با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه ها و متخصصان می باشد که با مراجعه به این کلینیک، می توانید منشا مشکلات ارتوپدی خود را یافته و به درمان آن بپردازید. در صورتی که قصد ردیابی مشکلات ارتوپدی، اسکن کف پا و سفارش کفی طبی را دارید، حتما از خدمات بی نظیر این کلینیک حرفه ای بهره ببرید.

    جمع بندی

    پا که یکی از مهمترین اعضای بدن محسوب می شود، به دلایل مختلف ممکن است دچار عارضه شود. در این مطلب به نحوه اسکن کف پا و فواید آن پرداختیم. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه هایی به نام اسکنرها به وجود آمدند تا با اسکن کردن کف پا، اطلاعات دقیق تری را در مورد پا و شرایطی که با معاینه بالینی مشخص نمی شوند، به ما بدهند. اسکنرهای متفاوتی وجود دارد که هر کدام از آنها، اطلاعات خاصی را در اختیار درمانگر قرار می دهند.

    در مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان کلینیک اسکن کف پا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها صورت می گیرد تا اطلاعات بدست آمده جهت تهیه کفی های طبی دقیق و کامل باشد. همچنین جهت ساخت لایه ها و رویه های کفی از جنس خاص استفاده می شود تا نهایت راحتی برای بیمار به دست آید. فوم های استفاده شده نیز از بهترین مواد موجود در کشور تهیه می شوند و تا ۱۸ ماه شامل گارانتی می باشند. برای مشاوره رایگان با شماره ۲۲۶۷۴۳۷۴ -۰۲۱ در ارتباط باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.