جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ار ماجرای 150 ساعت اضافه کاری با وجود دانشجو بودن تا مدرک دیپلم و استخدام رسمی شدن!
    26 دی 1401 - 23:17
    شناسه : 217425
    0

    دختر عضو شوراست. دهه هشتادی است. دانشجوست. مرداد سال گذشته به شورا آمده و در پست مدیریتی نشسته و تنها در ماه قبل 33 میلیون حقوق دریافت کرده است.

    پ
    پ

    2شورای شهر تهران - ار ماجرای 150 ساعت اضافه کاری با وجود دانشجو بودن تا مدرک دیپلم و استخدام رسمی شدن! - دختر عضو شورا

    به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، چند روزی است که انتشار فیش حقوق دختر جوان عضو شورای شهر تهران حواشی برای بهشت‌نشینان ایجاد کرده است.

    در مرداد پارسال قرارداد خدمات اداری شهر بست و بلافاصله رسمی شد

    این دختر متولد دهه هشتاد در ماه آذر سال جاری حقوق 33 میلیون تومانی از شورا دریافت کرده این در حالی است که این دختر در مرداد 1400 قرارداد خدمات اداری شهر در جایگاه مسؤول دفتری بسته و بلافاصله تبدیل وضعیت شده است و در حال حاضر گفته می شود جزو نیروهای رسمی محسوب می‌شود.

    منطقه 12 شهرداری تهران جزو مناطق بد آب و هواست!

    در ماه آذر این خانم جوان 8 میلیون و 600 هزار تومان اضافه کار، 2 میلیون و 200 هزار تومان تعطیل کاری، 600 هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب، 2 میلیون و 600 هزینه بهره‌وری، 7 میلیون و 500 پاداش و … دریافت کرده است. نکته قابل توجه در فیش حقوقی این فرد این است که یک میلیون و 100 هزار تومان فوق‌العاده مناطق خاص دریافت کرده بر اساس پیگیری‌های خبرنگار فارس این فوق‌العاده مناطق خاص برای حاشیه شهر و یا شرکت‌هایی مثل پسماند و بهشت‌زهرا است یعنی نقاطی که شرایط مطلوبی ندارند و کار در آنها سخت است.

    به نظر می‌رسد که منطقه 12 شهرداری تهران هم جزو مناطق بد آب و هواست که در فیش حقوقی این دختر جوان فوق‌العاده مناطق خاص در نظر گرفته شده است.

    گزینه ای به اسم معوقه در فیش حقوقی نبود/ماجرای 150 ساعت اضافه کاری

    گفته می‌شود که این خانم دانشجو است و نوع استخدام‌اش هم با دبیرخانه شورای اسلامی شهر تهران به صورت تمام‌وقت است و همچنین در آذر ماه 150 ساعت اضافه‌کاری دریافت کرده است. بعد از انتشار فیش حقوقی اظهارنظرهای مختلفی در خصوص این فیش مطرح شد تا جایی که مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت که موضوع را پیگیری می‌کند و این رقم به این دلیل است که این فرد معوقه داشته اما در فیش حقوقی این خانم گزینه ای به اسم معوقه وجود ندارد. چمران هم قول داد که موضوع را پیگیری کند.

    چرا مصوبه تعارض منافع اجرا نشد/همسر یکی از اعضای شورای شهر در شهرداری

    البته چندی قبل هم انتصاب همسر یکی از اعضای شورای شهر در شهرداری تهران حواشی به همراه داشت این در حالی است که اعضای دوره ششم شورای شهر مصوبه تعارض منافع را که در دور پنجم شورای اسلامی شهر تهران تصویب شده بود را اصلاح و اعضای شورا را مشمول این مصوبه کردند و بر اساس این مصوبه بکارگیری بستگان اعضای شورا در طول دوران مسؤولیت‌شان در شهرداری واحدهای تابعه و شورای شهر ممنوع است حال چطور این قانون هنوز در شورا اجرایی نشده جای بحث و بررسی دارد؟!

    تایید 33 میلیون حقوق دریافتی دختر جوان از سوی مشاور رسانه ای معدنی پور

    البته این میزان حقوق دریافتی این دختر جوان از سوی مشاور رسانه‌ای مادر تأیید شد و می‌گویند که امانت‌داری و اعتماد رکن اصلی انتخاب افراد به عنوان مسؤول دفتر است چرا که مسؤول دفتری شغل حساسی است و باید در این نقطه فرد امینی قرار گیرد.

    خدابخشی مشاور معدنی‌پور ادامه می‌دهد، حضور دختر خانم معدنی‌پور در جایگاه مسؤول دفتری موضوع جدید و خارج از قاعده نیست هر چند که این مسأله به دلیل آئین‌نامه داخلی شورا ربطی به مصوبه تعارض منافع ندارد.

    چرا در سامانه شفافیت میزان حقوق دریافتی درج نمی شود؟

    بر اساس این گزارش، قرار بود که در سامانه شفافیت مدیریت شهری حقوق تمامی مدیران، معاونان و پرسنل شهرداری درج شود تا کاملا یک اتاق شیشه‌ای در بهشت داشته باشیم هر چند که تا این زمان این امر صورت نگرفته است.

    حقوق و مزایایی که این خانم جوان دریافت می‌کند باید دید که متناسب با توانایی‌های وی هست یا خیر؟

    جالب است که چرا در یکسال اخیر اعضای شورای شهر تهران به این موضوع واکنش نشان ندادند. البته مهدی چمران معتقد است که اعضای شورا می‌توانند یکی از نزدیکان خود را به عنوان مسؤول دفتر بیاورند به نظر می رسد این عضو شورا در تمام سال های که مدیر و شهردار منطقه بوده به کسی اعتماد نداشته و فقط دخترش را امین می دانست؟!

    بالاخره این نیرو قراردادی است یا رسمی؟

    در حالی که شنیده شده این خانم جوان نیروی رسمی شهرداری است اما مهدی چمران گفته بود که این افراد چون قرارداد خدمات اداری شهردار هستند بعد از پایان دوره از شهرداری می‌روند.

    حال باید دید برای  ویژگی امانت‌داری و اعتماد به مسوول دفتر  باید مدیریت شهری 33 میلیون تومان حقوق پرداخت کند؟ البته بهتر است که فیش حقوقی این خانم جوان در ماه‌های قبل هم منتشر شود تا اگر ابهاماتی وجود دارد پاسخ داده شود.

    البته نواقص زیادی در فیش وجود دارد و هنوز مشخص نیست ردیف معوقه‌ای که چمران درباره آن سخن گفته در کدام نقطه فیش لحاظ شده است همچنین گفته می‌شود که 6 روز تعطیل‌کاری هم برای این خانم لحاظ شده است که باید ساعت اضافه‌کاری که در فیش لحاظ شده را محاسبه کرد و ببینیم که چقدر مطابق قانون این میزان اضافه‌کاری پرداخت شده است.

    به نظر می رسد این فرد تمامی پنجشنبه‌ها را به مدت 8 ساعت سر کار رفته و در الباقی روزها هم 5 الی 6 ساعت اضافه‌کاری داشته است؟ پیگیری‌های خبرنگار فارس از معدنی‌پور رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تا این لحظه بدون نتیجه مانده است. در صورتی که پاسخی در این زمینه از سوی مسؤولین امر وجود دارد امکان انتشار آن در خبرگزاری وجود دارد اما بهتر است در مدیریت شهری قانون تعارض منافع را اجرا و همچنین اتاق شیشه‌ای را ایجاد کنند تا ابهاماتی از این دست برای مردم ایجاد نشود.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.