×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

شدید در اینترنت - اختلال شدید در اینترنت کشور / علت: مشکلات فنی و ناپایداری شبکه برق - اختلال اینترنت

دیجیاتو نوشت: از ساعت ۱۴:۳۸ امروز، اختلال‌های شدیدی در اینترنت کشور مشاهده می‌شود. در پی این اختلال، حتی دسترسی به برخی پیام‌رسان‌های ایرانی و وبسایت‌های داخلی برای بخشی از کاربران امکان پذیر نیست یا به سختی ممکن است.

 لازم به اشاره است که اختلال‌های مشابهی نیز دیشب از ساعت ۱۷ تا ۱۹ وجود داشت. وزارت ارتباطات درباره اختلال کنونی و همینطور اختلال دیشب بیانیه‌ یا توضیحی منتشر نکرده است.

اعلام علت اختلال در اینترنت کشور: ناپایداری شبکه برق / تا ساعت 24 سه شنبه ادامه دارد

به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران، شب گذشته (دوشنبه شب) یک اختلال دو ساعته در ترافیک داخل کشور رخ داد. در همین رابطه امیر محمدزاده لاجوردی- مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور – شب گذشته با انتشار پستی در فضای مجازی در این باره گفت: دقایقی پیش شاهد افت ترافیک یکی از مراکز IXP کشور بودیم که توسط همکارانم این مشکل مرتفع گردید

اما  امروز هم شواهد حاکی از آن است که این اختلال در ترافیک داخل کشور همچنان وجود دارد و کندی اینترنت احساس می‌شود. در همین رابطه شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل بروز مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه، شاهد افت موقت کیفیت سرویس IXP خواهیم بود و از شکیبایی شما تا رفع مشکل سپاسگزاریم.

همچنین یکی از دیتاسنترهای داخلی (ابرآروان) هم از مدار خارج شده بود و در این باره به کاربران خود توضیح داد: قطعی برق مکرر و بسیار طولانی مدت، هم‌چنین عدم پایداری برق منطقه، در کنار مشکل سوخت‌رسانی، باعث فشار مضاعف و از دسترس‌ خارج شدن ژنراتورها و در نتیجه از مدار خارج شدن دیتاسنتر بامداد ابر آروان شده است.

براساس اعلام وزارت نیرو، این قطعی و ناپایداری برق حداقل تا ساعت ۲۴ امشب ۲۷ دی ۱۴۰۱ ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.