چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41422 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نحوه عملکرد گریس نسوز SKF و مولیکوت و روغن Shell Corena
    29 دی 1401 - 1:07
    شناسه : 219568
    0

    مطالعه بروشور حاوی نحوه عملکرد این مواد است. باتوجه‌به اهمیت این موضوع به بررسی عملکرد مواد یاد شده در ادامه از سایت فیدار گستر پرداخته تا حدی اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش می‌دهیم.

    پ
    پ

    نحوه عملکرد گریس و روغن‌های روانکاری مانند گریس نسوز SKF ، گریس مولیکوت و روغن Shell Corena S2R68 همیشه موضوع داغی برای کسانی است که مشغول به کار در این حوزه هستند. چراکه آگاهی از این موضوع به کاربران این روان‌کننده‌ها کمک می‌کند تا در زمان برخورد با این مواد، ندانسته فعالیتی که سبب اختلال در عملکردشان شود را انجام ندهند. بلکه با برخوردی آگاهانه به تقویت اثرات مثبت این مواد نیز کمک نمایند. به همین دلیل اولین عملی که بعد از خرید روانکارها باید موردتوجه قرار دهید، مطالعه بروشور حاوی نحوه عملکرد این مواد است. باتوجه‌به اهمیت این موضوع به بررسی عملکرد مواد یاد شده در ادامه از سایت فیدار گستر پرداخته تا حدی اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش می‌دهیم.

    C:\Users\smart\Desktop\molykote-industrail-lubricants.jpg

    نحوه عملکرد گریس نسوز SKF:

    به گریس نسوز SKF بیشتر سعی می‌شود در استفاده‌های تخصصی که امکان بهره‌بردن از روغن‌های روانکار نیست، اعتماد نمایند. مواد شیمیایی و افزودنی موجود در این گریس کمک نموده در عمل پایداری بیشتر و محافظ قدرتمندتری را ارائه نماید. از مجموعه مواد تشکیل‌دهنده می‌توان به مواد ضدزنگ، ضد اکسایش، EP ( افزایش‌دهنده مقاومت گریس در برابر فشارهای حداکثری) و مواد پایدارکننده اشاره نمود. بدین ترتیب این روغن به‌دفعات شارژ کمتر و تزریق محدودتری نیاز دارد. گریس‌ها فراریت بسیار کم و حتی نزدیک به صفر دارند، همین امر بدان‌ها کمک می‌کند تا در برابر گردوغبار، آلودگی‌های محیطی و رطوبت عملکرد قدرتی بهتری را ارائه نمایند.

    با این تفاسیر در حالت کلی می‌توان از عملکرد گریس نسوز SKF به خاصیت ضد فرسایشی، پایداری مکانیکی و مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره نمود. البته کار در دمای بالا بدون سوختگی، خاصیت ضد اکسایش و پایداری در برابر هرگونه فشارهای حداکثری نیز از عملکرد خوب این گریس به‌حساب می‌آید. به همین دلیل بوده که به محصول برتر بازارهای داخلی کشور تبدیل شده است.

    نحوه عملکرد گریس مولیکوت:

    عملکرد دوگانه و ضد رسانای جریان برق گریس مولیکوت ، توانسته این محصول را به‌عنوان یک روانکار قدرتمند و یک آب‌بند توانا به صنعتگران حوزه‌های مختلف معرفی نماید. بدین ترتیب از این محصول در قالب یک گریس دی‌الکتریک یاد شده و از عمده عملکرد بهینه آن به‌عنوان یک روانکار اتصال‌های فلزی و غیرفلزی بسیار بهره می‌برند. اگر نوع این گریس بادقت انتخاب شود، به ارائه بهترین عملکرد کمک نموده و به طرز شگفت‌آوری عمر قطعات مختلف را افزایش می‌دهد. روانکاری اتصالات زیر فشار سنگین، قطعات متحرک با سرعت پایین و افزایش کارایی بلبرینگ‌ها از عمده توانایی‌های این گریس به شمار می‌روند. از دیگر عرصه‌هایی که گریس مولیکوت عملکردی ایدئال را از خود نشان داده به این موارد می‌توان اشاره نمود:

    • درزگیری سیستم‌های تحت خلأ و فشار
    • تجهیزات فضاهای باز در معرض آب و محیطی خشن
    • اتصالات زیرزمینی
    • شیرهای کنترل فشار
    • سیستم‌های نوار نقاله
    • ورودی سرویس برق

    نحوه عملکرد روغن Shell Corena S2R68:

    از قدرت بالای روغن‌های روانکار و برتری آنها نسبت به حتی گریس‌ها نمی‌توان صرف‌نظر نمود. روغن شل Corena S2R68 نیز نمونه‌ای از این عناصر است که عملکرد تحسین‌برانگیز آن این محصول را مناسب کمپرسورهای دوار و اسکرو قرار داده است. از دیگر عملکردهای عالی این محصول می‌توان به این موارد اشاره نمود:

    خاصیت ضد کف:

    خاصیت ضد کف در کنار افزایش محافظت در برابر سایش سبب ارتقا کارایی سیستم و ارائه بهترین عملکرد شده است. این گریس با جداسازی سریع آب چگال و آزادسازی هوای محبوس می‌تواند، به طرز شگرفی از تجهیزات بهترین محافظت را صورت دهد.

    مقاومت در برابر تشکیل رسوب:

    این روغن به دلیل فرمولاسیون توانا در جلوگیری از تشکیل رسوب در اسلات‌های کشویی، پمپ‌های اسکرو و کمپرسورهای بادی و سیستم‌های Coalescer نیز در میان صنعتگران معروف و محبوب است.

    پایداری در برابر فشارهای بیش از 25 بار:

    روغن Shell Corena S2R68 در کمپرسورهایی با فشار بیش از 25 بار و دمای 1000 درجه سانتی‌گراد مقاومت عالی در برابر خرابی‌های حرارتی و شیمیایی از خود نشان می‌دهند که عملکردی فوق تصور عالی است.

    حفاظت مؤثر از سطوح داخلی فلزات:

    عملکرد موفقیت‌آمیز این گریس در جلوگیری از خوردگی و پوسیدگی سطوح داخلی فلزات و افزایش طول عمر مفید قطعاتی مانند چرخ‌دنده‌ها و بلبرینگ‌ها نیز بسیار تحسین‌برانگیز و مورد تأیید است.

    مناسب برای دستگاه‌های تحت بار شدید:

    عملکرد این روغن برای کمپرسورهای تحت بار شدید نیز بسیار عالی است. در این حالت نیز عمر طولانی و ساعات کاری بالایی را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب نیاز بسیاری از کمپرسورداران را برای خرید یک محصول مناسب این شرایط برطرف نموده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.