×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

635947656159040570

با مردم : یک فوق تخصص پوست و مو عنوان کرد: خشکی پوست و خارش در فصل بهار در افرادی که زمینه ابتلا به آلرژی را دارند و یا افرادی که دارای پوست خشک هستند، شایع‌تر است.

دکتر شیده یزدانیان در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره تغییرات پوست در فصل بهار، گفت: با توجه به ماهیت هر فصلی تغییراتی در پوست ایجاد می‌شود که بر حسب آن باید فرد مراقبت‌هایی از پوست خود داشته باشد تا دچار مشکل و عارضه‌های پوستی نشود.

وی افزود: در فصل بهار با توجه به افزایش گرده گل‌ها و گیاهان پوست افراد به خصوص افرادی که زمینه آلرژی فصلی را دارند دچار خشکی می‌شود که گاه این حساسیت‌ها از اواخر زمستان آغاز می‌شود.

این فوق تخصص پوست و مو در ادامه با بیان اینکه افرادی که دارای پوست خشک هستند بیشتر در معرض حساسیت‌های بهاری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این دسته افراد باید از اواخر زمستان مراقبت‌های پوستی خود را آغاز کنند، برای مثال برای شست و شوی دست ها و صورت از شوینده های غیرصابونی استفاده کنند، بعد از استحمام از لوسیون‌های بدن استفاده کنند و به صورت مرتب با کرم یا پمادهای مرطوب کننده پوست خود را چرب نگه دارند تا دچار خشکی پوست نشوند.

یزدانیان عنوان کرد: حساسیت‌های پوستی در بهار خود را به صورت خارش‌های مکرر، اگزما، خشکی پوست، التهاب و غیره نشان می‌دهد که اگر علائم فوق با رعایت مراقبت‌های پوستی بهبود پیدا نکرد افراد باید برای دریافت درمان‌های تکمیلی به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی افزود: به تمام افراد به خصوص افرادی که زمینه آلرژی و یا پوست خشک دارند توصیه می‌شود از قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها خودداری کنند برای مثال در ایام بهار کمتر به باغ و جاهایی که گل و گیاه زیاد است،بروند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.