جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مزایای کاشت خیار در گلخانه
    29 دی 1401 - 18:40
    شناسه : 219726
    0

    خیارها که به صورت عمودی در گلخانه رشد می کنند، نیاز به ریسمان یا عصا دارند که در حین رشد به آن ها بسته شود. نه تنها رشد عمودی خیار یک روش صرفه جویی در فضا است، بلکه می تواند گردش هوا را افزایش دهد، که می تواند به جلوگیری از بیماری و برداشت میوه ها آسان تر کمک کند.

    پ
    پ

    اگرچه آنها در خارج از منزل به خوبی رشد می کنند، اما چندین مزیت از رشد خیار در داخل گلخانه وجود دارد. به عنوان مثال، خیار از سرما و یخبندان متنفر است، بنابراین آنها واقعاً در یک محیط گلخانه ای رشد می کنند. در این شرایط نیز قیمت خیار سبز گلخانه ای نسبت به روش قدیمی بیشتر می باشد.

    مزیت دیگر این است که شما اصلاً به فضای زیادی احتیاج ندارید و واقعاً می توانید با استفاده از تریلی از فضای عمودی استفاده کنید. در نهایت، آنها به سرعت رشد می کنند – بنابراین لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید تا بتوانید از آنها لذت ببرید.

    خیارها که به صورت عمودی در گلخانه رشد می کنند، نیاز به ریسمان یا عصا دارند که در حین رشد به آن ها بسته شود. نه تنها رشد عمودی خیار یک روش صرفه جویی در فضا است، بلکه می تواند گردش هوا را افزایش دهد، که می تواند به جلوگیری از بیماری و برداشت میوه ها آسان تر کمک کند.

    word image 219726 1 - مزایای کاشت خیار در گلخانه -

    نکات مهم برای رشد موفق خیار در گلخانه

    خیارهای گلخانه ای باید در کیسه های رشد (دو عدد در هر کیسه) زیر محافظ شیشه پرورش داده شوند. برای به دست آوردن لیست قیمت خیار و بهترین نتایج از رشد آنها در این محیط، توصیه می کنیم نکات زیر را دنبال کنید:

    برای نور خورشید تنظیم کنید. خیارها به مقدار زیادی از آن نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که گلخانه خود را به گونه ای تنظیم کنید که حدود شش ساعت در روز از نور خورشید استفاده کند.

    گل های نر را حذف کنید. برخی از انواع خیارها تک پایه هستند، به این معنی که گلهای نر و ماده را در یک گیاه تولید می کنند. برای جلوگیری از تلخ شدن میوه، باید گل های نر را جدا کنید. به راحتی می توان آنها را از هم تشخیص داد، زیرا گل های ماده در زیر خود تورم دارند. به طور متوسط ​​آبیاری کنید. هنگامی که گیاهان شما ظاهر شدند، باید به هر یک از آنها تقریباً یک گالن در هفته بدهید. کم و اغلب همیشه یک قانون سرانگشتی خوب است.

    آفات را دور نگه دارید. بسیاری از جانوران مانند مگس سفید و سوسک جذب خیار می شوند. سعی کنید از تخته های چسبنده آفات برای به دام انداختن آنها با یک عامل کنترل حشره کش استفاده کنید. مطمئن شوید که شرایط خاکی خوبی دارید. خاک های خنثی تا کمی قلیایی برای خیار بهترین هستند، مرطوب اما هرگز خیس نیستند. از کود مایع سبک حدود دو بار در ماه استفاده کنید تا آن را در شرایط مطلوب نگه دارید.

    word image 219726 2 - مزایای کاشت خیار در گلخانه -

    گیاه همراه خوب برای خیار

    گیاهان همدم گیاهانی هستند که می توانند برای منافع متقابل با هم رشد کنند و با یکدیگر رقابت نکنند. گیاهان همراه برای خیار شامل گیاهانی هستند که تغذیه کننده سبک هستند و جزء همان خانواده گیاهان Cucurbitaceae نیستند. امروزه فروش عمده خیار نسبت به گیاهان همراه آن بیشتر است.

    گیاهان همراه برای خیار می توانند شامل موارد زیر باشند:

    گل گاوزبان (Borago officinalis) و گل همیشه بهار (Calendula)

    کاهو (Lactuca sativa)

    رازیانه (Foeniculum vulgare) و شوید (Anethum graveolens)

    پیاز (Allium cepa) و سیر (Allium sativum)

    word image 219726 3 - مزایای کاشت خیار در گلخانه -

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.